logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Szybki internet już niebawem w całej Polsce? Komentarz agencji Grupa 365net

  PR 25.06.2013, przeczytano 2063 razy

Czy w dzisiejszych czasach jeszcze jest możliwe, że jadąc na wakacje całkowicie wyłączymy telefony i nie będziemy korzystać z Internetu? Nic na to nie wskazuje. Czasy w których pracownik wyjeżdżając na urlop całkowicie zapominał o pracy i dopiero po powrocie powoli odpowiadał na stos zaległych wiadomości bezpowrotnie minęły. Zwłaszcza dla osób pracujących w branży PR czy marketingu całkowite odłączenie od sieci coraz rzadziej jest możliwe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szybki-internet-juz-niebawem-w-calej-polsce-komentarz-agencji-grupa-365net,19084,artykul.html

Biznesy oparte głównie na działaniach w Internecie – a jest ich coraz więcej,  smartphony i inne urządzenia mobilne, które zwykle mamy ze sobą spowodowały, że coraz trudniej jest nam żyć „w trybie offline”. Dla 40 proc. Polaków telefon komórkowy podczas wakacji jest niezbędny. A aż 57 proc. dyrektorów, specjalistów i właścicieli firm nie wyobraża sobie wakacji bez urządzeń mobilnych.

Wydawać by się mogło, że dostęp do Internetu jest w Polsce powszechny, tymczasem okazuje się, że ma go 67% gospodarstw domowych, z czego jedynie 4% łączy pozwala osiągnąć parametry o prędkości co najmniej 30 Mbps. Daleko nam w tym do Skandynawii czy Islandii, gdzie dostęp do szerokopasmowego Internetu ma ponad 90% mieszkańców. Jeśli chodzi o liczbę łączy umożliwiających dostęp do szybkiego Internetu na 100 osób, to gorzej niż u nas jest już tylko w Bułgarii i Rumunii – wskaźnik ten wynosi zaledwie 16%, a unijna średnia to 26,5%. Najniższy wskaźnik dostępu do szybkiej sieci jest w województwie świętokrzyskim, lubelskim i na Podlasiu.

Internet potrzebny jest nam niemal na każdym kroku. Niestety dostępne łącza często nie spełniają naszych wymagań. Problem w tym, że w naszym kraju wciąż nie przeprowadza się żadnych oficjalnych badań jakości sieci szerokopasmowej. Polska powinna iść śladem innych krajów Unii Europejskiej (np. Niemiec, czy Austrii), gdzie zwraca się uwagę na jakość tego typu usług, badania przeprowadza się regularnie, a ich wyniki są jawne. - mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager Grupy 365 NET.

Aby poprawić tę sytuację stworzono przy pomocy Unii Europejskiej Narodowy Plan Szerokopasmowy, zgodnie z którym do końca bieżącego roku każdy Polak będzie miał dostęp do Internetu, a do końca 2020 r. w Polsce będzie powszechny dostęp do szerokopasmowej sieci. Projekt wyceniono na 1,4 mld zł.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764