logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Szybkie przelewy motywują do e-zakupów

  PR 22.12.2017, przeczytano 1224 razy

Za najbardziej atrakcyjną formę opłacania e-zakupów uznawane są szybkie przelewy przez dedykowane do tego serwisy płatności. Szczegóły finansowej strony zakupów internetowych opisuje raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szybkie-przelewy-motywuja-do-e-zakupow,34951,artykul.html

Szybkie i pewne płatności

Blisko dwie trzecie (62 proc.) badanych wskazuje, że formą płatności motywującą ich do zakupów online, jest szybki przelew przez serwis płatności. Ponad jedna trzecia e-konsumentów za czynnik motywujący uznała tradycyjną płatność gotówką przy odbiorze (39 proc.) lub na ręce kuriera (36 proc.). Najmniej popularne i najrzadziej wymieniane jako motywujące są płatności mobilne za pośrednictwem kodów QR (4 proc.), płatności ratalne (4 proc.) i z odroczonym terminem (4 proc.).

W e-wydatkach bez zmian

Polacy deklarują, że miesięcznie wydają około 82,6 zł na odzież, akcesoria, dodatki, 77,1 zł na obuwie, 37,3 zł na książki, płyty i filmy oraz 33,5 zł na bilety do kina i teatru. Sprzęt RTV/AGD to średni koszt 98 zł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy a urządzenia mobilne 90,3 zł. Blisko połowa respondentów (47 proc.) w kolejnym roku zamierza utrzymać podobny poziom swoich wydatków na e-zakupy.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

Dodatkowe informacje:

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764