logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szyldy rzemieślników: Typiary i mała zmiana w reklamie

   20.07.2016, przeczytano 1145 razy
ilustracjastrzałka

Ponoć nie ma zmiany zbyt małej. Tak mówią Typiary, które zaprojektują szyld dla jednego ważnego dla szczecinian miejsca produktowo-usługowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szyldy-rzemieslnikow%3A-typiary-i-mala-zmiana-w-reklamie,29339,artykul.html

Ogłoszony kilka dni temu w Szczecinie projekt tzw. ustawy krajobrazowej jest początkiem zmian, ale, o ile wszystko pójdzie dobrze, zaczną one realnie transformować miasto dopiero około 2019 roku. Z nami współpracują trzy wspaniałe dziewczyny, które chcą mikro zmianę wprowadzić już dziś, dlatego wspieramy je organizacyjnie i finansowo” – tak powstanie akcji pn. „Dobre Praktyki” tłumaczy Kinga Rabińska z INKU Szczecińskiego Inkubatora Kultury, koordynatorka programu mikrogranTY.

W jego ramach Typiary przy wsparciu mieszkańców wybiorą jedno miejsce – ważne dla lokalnej społeczności – i zaprojektują dla niego szyld. „Chcieliśmy jednodniowych instytucji kultury – Typiary dały nam świeże spojrzenie i piękny pomysł na realne połączenie kultury, biznesu i animacji społecznej” – dodaje Rabińska. Ideą akcji jest zwrócenie uwagi na problem chaosu reklamowego, który nas otacza i podjęcie rozmowy z mieszkańcami o tym, jak wpływa on na ich codzienność.

Typiary to grupa założona przez trzy dziewczyny: Patrycję Kuracińską, Adę Krawczak i Patrycję Makarewicz. Na co dzień zajmują się projektowaniem, pracując z firmami i instytucjami kultury we własnych studiach graficznych. Jednak wciąż im mało i postanowiły wykorzystać wiedzę, zamiłowanie do designu oraz gotowość do współpracy z mieszkańcami, aby zacząć działać w przestrzeni miejskiej i pokazać, jakie możliwości daje przemyślane projektowanie. „Dobre Praktyki to inicjatywa, która ma zachęcać do eksplozji pozytywnych zmianw mieście, a przede wszystkim zaangażować ludzi i obudzićw nich chęć, by zadbać o nie wspólnymi siłami” – opowiada Ada Krawczak.

„Dobre Praktyki” podejmują temat estetyki szyldów i reklam na ulicach miasta. Typiary zaprosiły do współpracy cztery miejsca produktowo-usługowe na terenie Szczecina, które m.in. wyróżniają się szacunkiem do pracy rzemieślniczej i stanowią ważnypunkt dla społeczności lokalnej. I potrzebują pięknego szyldu. Wśród nich są m.in. serwis rowerowy Gruby Kolarz (ul. Staromiejska 9/10) czy sklep Lampy Stylowe 1945 (ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 23). To mieszkańcy Szczecina wybiorą jedno, które będzie partnerem działania i choćby udostępni swoją przestrzeń na spotkanie ze studentami, projektantami, przedsiębiorcami i wszystkimi zainteresowanymi tematem estetyki szyldów reklamowych w mieście.

„Nie chodzi nam o to, by przeprojektować brzydkie reklamy. Chcemy raczej, by docenić tych, którzy swoją pracą i uczciwością utrzymują się na rynku oraz są ważni dla lokalnych odbiorców, a w szale działania zapomnieli o kwestiach wizualnych. Jednocześnie innym – projektantom, przyszłym projektantom i ich odbiorcom – chcemy pokazać, jak należy współpracować. Stąd spotkania w wybranym miejscu oraz finałowy miniporadnik dla zainteresowanych tematem, a także nasza współpraca z INKU” – dodają Typiary.

Na jedno z miejscwybranych do udziału w inicjatywie można głosować za pomocą ankiety dostępnej na stronie internetowej INKU Szczecińskiego Inkubatora Kultury oraz profilu na FB Typiar (@typiary.szn).Głosowanie trwaod 28.06 do 10.07 (do końca dnia). Typiary będzie można także spotkać w przestrzeni miejskiej (o terminach dziewczyny będą informowały na bieżąco na FB) i porozmawiać z nimi, a także wypełnić ankietę.

W wyniku głosowania nowy szyld zostanie przygotowany dla zakładu wyrobu kapeluszy.

Organizatorem programu mikrogranTY są INKU Szczeciński Inkubator Kultury i UM Szczecin. Realizacja projektu Dobre Praktyki odbywa się przy finansowym wsparciu UM Szczecin.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764