logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szymon Majewski ośmiesza? Protest przeciwko reklamom PKO BP

   08.01.2012, przeczytano 2983 razy
ilustracjastrzałka

Czy reklamy PKO BP ośmieszają zawód satyryka? 4 stycznia 2012 r. do Centrali PKO BP w Warszawie listem poleconym został wysłany Protest. Pismo sygnuje przewodniczący Partii Dobrego Humoru, Szczepan Sadurski. Poniżej pełna treść tego pisma:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szymon-majewski-osmiesza-protest-przeciwko-reklamom-pko-bp,14314,artykul.html

PKO Bank Polski - Centrala
ul. Puławska 15
00-975 Warszawa

Protest
Niniejszym protestujemy przeciwko reklamom PKO Bank Polski w polskich mediach, z udziałem Szymona Majewskiego. Wszystkie dotychczasowe reklamy mają na celu ośmieszenie zawodu satyryka. Godzą w godność wszystkich satyryków, wypracowany przez nich dziesiątkami lat wizerunek satyryka-Stańczyka, zajmującego się ważkimi tematami i któremu leży na sercu dobro Rzeczpospolitej. Powodują, że satyryk odbierany jest przez społeczeństwo nie jako żartowniś i błazen, lecz jako ćwok, matoł, tuman i pozbawiony mózgu jełop.

Satyryk jest zawodem cieszącym się wysokim autorytetem, ma swoją godność i dba o swoje dobre imię. Jego zawód cieszy się niekwestionowanym, wysokim uznaniem wśród społeczeństwa. Dlatego wzywamy PKO Bank Polski, aby nie ośmieszał już satyryków, a kolejne reklamy pokazywały prawdziwe oblicze zawodu satyryka - jako światłego, nie pozbawionego intelektu i rozgarniętego obywatela.

Z poważaniem -
Szczepan Sadurski
satyryk, przewodniczący Partii Dobrego Humoru

Obecnie Partia Dobrego Humoru czeka na odzew od PKO BP. Od tego, jaki on będzie, uzależnia dalsze kroki. Portal Sadurski.com będzie informował o dalszym ciągu sprawy.

Źródło: Sadurski.com

sadurski.com


avatar użytkownika
+ +

Tekst opublikował użytkownik: Sadurski

(Szczepan Sadurski)

Sadurski o sobie:

Satyryk, rysownik satyryczny, karykaturzysta, dziennikarz, przewodniczący Partii Dobrego Humoru

Opublikował ponad 6 tysięcy rysunków i ilustracji w ponad 200 tytułach prasy polskiej i zagranicznej. Jest zdobywcą m.in. Złotej Szpilki '86 (nagroda tygodnika satyrycznego Szpilki w konkursie na najlepszy rysunek roku). Tworzy rysunki humorystyczne i karykatury dla prasy, telewizji, wydawnictw, agencji reklamowych, portali internetowych.

Miał wystawy m.in. w Nowym Jorku, Atenach, Moskwie. Był jurorem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów o charakterze rozrywkowo-satyrycznym (Polska, Turcja, Szwecja) i kabaretowych. W 2007 roku gościł w Tourcoing we Francji, jako specjalny gość festiwalu rysunku prasowego.

Mieszka w Warszawie. Na co dzień kieruje Wydawnictwem Humoru i Satyry Superpress, portalem satyrycznym Sadurski.com i tworzy nowe rysunki. Obecnie publikuje w prasie polskiej oraz USA, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Turcji.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Panu Przewodniczącemu gratulujemy
1) odwagi
2) bardzo ładnego logo PDH
;-)

avatar użytkownika
,

Reklamy są na prawdę dziwne pod każdym względem. Nie wiem jak taka kampania może wpływać na wyniki banku...

brak ikonki
,

Skoro Majewski jest niby ćwokiem, matołem etc. to kim są Ci, którzy tak o nim mówią? Żenada, panowie, żenada. To ma być satyra i dobry humor? Jak im się coś nie podoba, to niech odpowiedzą z jajem, a nie takimi bluzgami, bo sami siebie kompromitują... Drozda, wielki satyryk, śmiechu warte...

Ciekawe czy ktoś z tego "zacnego" grona dostrzegł np. nawiązania do innych spółek giełdowych w tej reklamie? To, że nie potraficie czegoś zrozumieć moi mili, to nie znaczy jeszcze, że tego nie ma...

brak ikonki
,

Mnie też to uderzyło. Tym razem reklama z Szymonem jest skierowana do nieco "poważniejszego" odbiorcy. Majewski jako bank na warszawskim parkiecie... Niezły pomysł.  

avatar użytkownika
,

Moim zdaniem jest przepaść pomiędzy np. reklamami Plusa, które są zrobione z humorem, a reklamami PKO BP z Majewskim, które strasznie silą się na humor, już z daleka trąbią" uwaga uwaga, będzie bardzo śmieszna reklama, ale jest śmiesznie, patrzcie, no boki zrywać!!!". Robi to wrażenie bardzo żałosne, chaos towarzyszący tym reklamom jest taki, że bez dużej dawki dobrej woli nie sposób zidentyfikować nawet czego dotyczą. Majewski sprawia podwójnie żałosne wrażenie, ponieważ jako satyryk, który potrafi być śmieszny i z pewnością wie co to znaczy być śmiesznym, tutaj robi moim zdaniem dobrą minę do złej gry zdając sobie świetnie sprawę jak nieśmieszne i naciągane są te reklamowe "dowcipy". I to właśnie budzi niesmak.  

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764