logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szymon Majewski ośmiesza? Protest przeciwko reklamom PKO BP

   08.01.2012, przeczytano 2833 razy
ilustracjastrzałka

Czy reklamy PKO BP ośmieszają zawód satyryka? 4 stycznia 2012 r. do Centrali PKO BP w Warszawie listem poleconym został wysłany Protest. Pismo sygnuje przewodniczący Partii Dobrego Humoru, Szczepan Sadurski. Poniżej pełna treść tego pisma:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szymon-majewski-osmiesza-protest-przeciwko-reklamom-pko-bp,14314,artykul.html

PKO Bank Polski - Centrala
ul. Puławska 15
00-975 Warszawa

Protest
Niniejszym protestujemy przeciwko reklamom PKO Bank Polski w polskich mediach, z udziałem Szymona Majewskiego. Wszystkie dotychczasowe reklamy mają na celu ośmieszenie zawodu satyryka. Godzą w godność wszystkich satyryków, wypracowany przez nich dziesiątkami lat wizerunek satyryka-Stańczyka, zajmującego się ważkimi tematami i któremu leży na sercu dobro Rzeczpospolitej. Powodują, że satyryk odbierany jest przez społeczeństwo nie jako żartowniś i błazen, lecz jako ćwok, matoł, tuman i pozbawiony mózgu jełop.

Satyryk jest zawodem cieszącym się wysokim autorytetem, ma swoją godność i dba o swoje dobre imię. Jego zawód cieszy się niekwestionowanym, wysokim uznaniem wśród społeczeństwa. Dlatego wzywamy PKO Bank Polski, aby nie ośmieszał już satyryków, a kolejne reklamy pokazywały prawdziwe oblicze zawodu satyryka - jako światłego, nie pozbawionego intelektu i rozgarniętego obywatela.

Z poważaniem -
Szczepan Sadurski
satyryk, przewodniczący Partii Dobrego Humoru

Obecnie Partia Dobrego Humoru czeka na odzew od PKO BP. Od tego, jaki on będzie, uzależnia dalsze kroki. Portal Sadurski.com będzie informował o dalszym ciągu sprawy.

Źródło: Sadurski.com

sadurski.com


avatar użytkownika
+ +

Tekst opublikował użytkownik: Sadurski

(Szczepan Sadurski)

Sadurski o sobie:

Satyryk, rysownik satyryczny, karykaturzysta, dziennikarz, przewodniczący Partii Dobrego Humoru

Opublikował ponad 6 tysięcy rysunków i ilustracji w ponad 200 tytułach prasy polskiej i zagranicznej. Jest zdobywcą m.in. Złotej Szpilki '86 (nagroda tygodnika satyrycznego Szpilki w konkursie na najlepszy rysunek roku). Tworzy rysunki humorystyczne i karykatury dla prasy, telewizji, wydawnictw, agencji reklamowych, portali internetowych.

Miał wystawy m.in. w Nowym Jorku, Atenach, Moskwie. Był jurorem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów o charakterze rozrywkowo-satyrycznym (Polska, Turcja, Szwecja) i kabaretowych. W 2007 roku gościł w Tourcoing we Francji, jako specjalny gość festiwalu rysunku prasowego.

Mieszka w Warszawie. Na co dzień kieruje Wydawnictwem Humoru i Satyry Superpress, portalem satyrycznym Sadurski.com i tworzy nowe rysunki. Obecnie publikuje w prasie polskiej oraz USA, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Turcji.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Panu Przewodniczącemu gratulujemy
1) odwagi
2) bardzo ładnego logo PDH
;-)

,

A co ośmiesza strona sadurski.com swoim wyglądem?
  

avatar użytkownika
,

Reklamy są na prawdę dziwne pod każdym względem. Nie wiem jak taka kampania może wpływać na wyniki banku...

brak ikonki
,

Skoro Majewski jest niby ćwokiem, matołem etc. to kim są Ci, którzy tak o nim mówią? Żenada, panowie, żenada. To ma być satyra i dobry humor? Jak im się coś nie podoba, to niech odpowiedzą z jajem, a nie takimi bluzgami, bo sami siebie kompromitują... Drozda, wielki satyryk, śmiechu warte...

Ciekawe czy ktoś z tego "zacnego" grona dostrzegł np. nawiązania do innych spółek giełdowych w tej reklamie? To, że nie potraficie czegoś zrozumieć moi mili, to nie znaczy jeszcze, że tego nie ma...

brak ikonki
,

Mnie też to uderzyło. Tym razem reklama z Szymonem jest skierowana do nieco "poważniejszego" odbiorcy. Majewski jako bank na warszawskim parkiecie... Niezły pomysł.  

avatar użytkownika
,

Moim zdaniem jest przepaść pomiędzy np. reklamami Plusa, które są zrobione z humorem, a reklamami PKO BP z Majewskim, które strasznie silą się na humor, już z daleka trąbią" uwaga uwaga, będzie bardzo śmieszna reklama, ale jest śmiesznie, patrzcie, no boki zrywać!!!". Robi to wrażenie bardzo żałosne, chaos towarzyszący tym reklamom jest taki, że bez dużej dawki dobrej woli nie sposób zidentyfikować nawet czego dotyczą. Majewski sprawia podwójnie żałosne wrażenie, ponieważ jako satyryk, który potrafi być śmieszny i z pewnością wie co to znaczy być śmiesznym, tutaj robi moim zdaniem dobrą minę do złej gry zdając sobie świetnie sprawę jak nieśmieszne i naciągane są te reklamowe "dowcipy". I to właśnie budzi niesmak.  

Najnowsze w tym dziale

Związek Firm Public Relations rozpoczyna kampanię employer brandingową skierowaną do wszystkich zainteresowanych pracą w public relations. Pod hasłem #PRCrush pragnie pokazać specyfikę pracy w branży PR z perspektywy zarówno młodych, jak i doświadczonych pracowników agencyjnych, ich klientów, a także dziennikarzy. Na oficjalnej stronie kampanii zfpr.pl/prcrush...
Kolejna edycja KTR After Hours  odbyła się w siedzibie VMLY&R Poland
Kolejne spotkanie z cyklu KTR After Hours odbyło się w warszawskim biurze VMLY&R Poland. Wydarzenie było skierowane do przedstawicieli branży kreatywnej. Gościem specjalnym wydarzenia był Dimitri Guerassimov, Chief Creative Officer w VMLY&R France.
Sarantis Polska S.A., właściciel marki Jan Niezbędny, zdecydował o przedłużeniu współpracy z  agencją KERRIS w zakresie obsługi kanałów Facebook i Instagram. W ramach nowej strategii, komunikacja marki skutecznie zaciekawiła odbiorców, demonstrując w deskryptywny sposób benefity i RTBs, co przełożyło się na wyniki efektywnościowe.
Izabela Albrychiewicz awansuje na stanowisko CEO Groupm CEE
GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię i Hercegowinę, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.
Rankomat.pl promuje bezpieczne wakacje z polisą turystyczną
Przed nami rekordowe lato pod względem wakacyjnych wyjazdów. Od początku roku wycieczkę zagraniczną z biurem podróży kupiło o 40% osób więcej niż w tym samym okresie 2019 roku – ostatnim przed pandemią COVID-19. W odpowiedzi na wzmożone zainteresowanie wyjazdami, multiporównywarka ubezpieczeń i usług finansowych rankomat.pl startuje z wakacyjną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764