logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

T-mobile edukuje Polaków w drugiej edycji kampanii „Pewni w sieci”

  PR 11.09.2023, przeczytano 497 razy
ilustracjastrzałka

Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków jest tematem, który – zwłaszcza dla firm technologicznych, takich jak T-Mobile – ma kluczowe znaczenie. Jednakże niezbędnym elementem korzystania z nowych technologii, jest edukacja, która pozwala dostarczyć niezbędnych informacji i wskazówek na temat bezpieczeństwa w internecie. Dlatego T-Mobile Polska jako firma odpowiedzialna społecznie przygotowała już drugą edycję projektu edukacyjnego „Pewni w sieci”, którą swoim patronatem honorowym objęło Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/t-mobile-edukuje-polakow-w-drugiej-edycji-kampanii-_pewni-w-sieci_,401345,artykul.html

Potrzebna jest edukacja

W 2022 r. dostęp do internetu w domu posiadało 93,3% gospodarstw domowych, a 85,7% osób w wieku 16–74 lata regularnie korzystała z internetu[1]. Jednocześnie z roku na rok rośnie liczba cyberzagrożeń. Według danych CERT Polska w 2022 r. liczba zgłoszeń incydentów bezpieczeństwa wzrosła o 178% w porównaniu do roku poprzedniego[2]. To tylko kilka statystyk, które wskazują jednoznacznie, że edukacja w sferze odpowiedzialnego poruszania się po przestrzeni cyfrowej jest niezwykle ważna i wciąż bardzo potrzebna. Powinna być ona przy tym prowadzona przez doświadczone, dysponujące ekspercką wiedzą firmy i instytucje.

T-Mobile Polska od ponad 25 lat tworzy rozwiązania infrastrukturalne przyczyniające się do budowy rynku cyfrowego oraz produkty przybliżające świat innowacji Polakom. Jednocześnie, jako firma odpowiedzialna społecznie niezmiennie dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego też w ubiegłym roku operator rozpoczął ogólnopolską kampanię „Pewni w sieci”, w ramach której powstał cyberkurs składający się z 6 odcinków wideo, w którym eksperci opowiadali o takich zagadnieniach jak: bezpieczne hasła, bezpieczne zakupy online, dezinformacja i fake newsy, ochrona danych i prywatności w sieci, spoofing oraz phishing.

Różne oblicza cyberbezpieczeństwa

W tym roku, w ramach drugiej edycji projektu, omawiane będą tematy jeszcze bliższe użytkownikom, bowiem poruszone zostaną takie zagadnienia jak: bezpieczna e-administracja, sharenting, sztuczna inteligencja, higiena cyfrowa, pornografia i socjotechniki. Ekspertami, z którymi będzie rozmawiał prowadzący tę serię Karol Wójcicki, będą m.in. Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji czy Anna Borkowska, ekspertka ds. edukacji cyfrowej w Państwowym Instytucie Badawczym NASK.

Założenia akcji T-Mobile są zbieżne z celami Ministerstwa Cyfryzacji i NASK, które działają w zakresie bezpieczeństwa obywateli w sieci oraz wzmocnienia kompetencji cyfrowych Polaków. Dlatego też instytucje te objęły tegoroczną edycję kampanii „Pewni w sieci” swoimi patronatami.

- Rozwój technologii wymaga odpowiedzialnych działań, dlatego naszym obowiązkiem jest zadbanie o odpowiednią edukację użytkowników sieci, by każdy niezależnie od wieku czy kompetencji cyfrowych, mógł poczuć się pewni i bezpiecznie. Chcemy dzielić się wiedzą, która dziś jest wyjątkowo potrzebna. W tym roku  kontynuujemy nasz ogólnopolski projekt edukacyjny „Pewni w sieci” i w październiku ruszymy z kolejną jego edycją. Tym bardziej cieszy nas fakt, że takie instytucje, jak Ministerstwo Cyfryzacji i NASK objęły swoim patronatem nasze działania, bo to pokazuje, że temat bezpieczeństwa technologicznego jest naprawdę kluczowym zagadnieniem we współczesnym świecie – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

- Wszelkie działania edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa Polaków w sieci są cenne, gdyż korzystanie z internetu stało się dla nas powszechnym zjawiskiem. Jako Ministerstwo Cyfryzacji wspieramy obywateli tworząc dla nich coraz szerszy dostęp do usług e-administracji, ale dbamy również o to, żeby Polacy korzystali z tych rozwiązań w sposób pewny i bezpieczny. Obecnie wspólnie z NASK prowadzimy kampanię dotyczącą bezpieczeństwa w sieci, a już za miesiąc w ramach kampanii edukacyjnej T-Mobile „Pewni w sieci”, którą objąłem patronatem honorowym, opowiem o zastosowaniu, zaletach korzystania oraz bezpieczeństwie aplikacji mObywatel. – mówi Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji.

- Dla NASK działania informacyjne, edukacyjne są niezwykle ważne. Cieszymy się, że możemy się nimi dzielić z innymi we współpracy z wieloma organizacjami, instytucjami, partnerami. Kampania „Pewni w sieci” wpisuje się w naszą codzienną, bieżącą działalność i mam nadzieję, że przyczyni się do jeszcze większego bezpieczeństwa w internecie – mówi Wojciech Pawlak, dyrektor NASK.

Druga edycja kampanii „Pewni w sieci” wystartuje w październiku tego roku.

Źródło: T-Mobile

www.t-mobile.pl

Dodatkowe informacje:

[1] źródło: GUS „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 r.” https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5497/1/16/1/si_2022_003.pdf
[2] źródło: Raport CERT Polska "Krajobraz bezpieczeństwa polskiego internetu 2022. https://cert.pl/uploads/docs/Raport_CP_2022.pdf

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764