logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

T-mobile edukuje Polaków w drugiej edycji kampanii „Pewni w sieci”

  PR 11.09.2023, przeczytano 640 razy
ilustracjastrzałka

Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków jest tematem, który – zwłaszcza dla firm technologicznych, takich jak T-Mobile – ma kluczowe znaczenie. Jednakże niezbędnym elementem korzystania z nowych technologii, jest edukacja, która pozwala dostarczyć niezbędnych informacji i wskazówek na temat bezpieczeństwa w internecie. Dlatego T-Mobile Polska jako firma odpowiedzialna społecznie przygotowała już drugą edycję projektu edukacyjnego „Pewni w sieci”, którą swoim patronatem honorowym objęło Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/t-mobile-edukuje-polakow-w-drugiej-edycji-kampanii-_pewni-w-sieci_,401345,artykul.html

Potrzebna jest edukacja

W 2022 r. dostęp do internetu w domu posiadało 93,3% gospodarstw domowych, a 85,7% osób w wieku 16–74 lata regularnie korzystała z internetu[1]. Jednocześnie z roku na rok rośnie liczba cyberzagrożeń. Według danych CERT Polska w 2022 r. liczba zgłoszeń incydentów bezpieczeństwa wzrosła o 178% w porównaniu do roku poprzedniego[2]. To tylko kilka statystyk, które wskazują jednoznacznie, że edukacja w sferze odpowiedzialnego poruszania się po przestrzeni cyfrowej jest niezwykle ważna i wciąż bardzo potrzebna. Powinna być ona przy tym prowadzona przez doświadczone, dysponujące ekspercką wiedzą firmy i instytucje.

T-Mobile Polska od ponad 25 lat tworzy rozwiązania infrastrukturalne przyczyniające się do budowy rynku cyfrowego oraz produkty przybliżające świat innowacji Polakom. Jednocześnie, jako firma odpowiedzialna społecznie niezmiennie dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego też w ubiegłym roku operator rozpoczął ogólnopolską kampanię „Pewni w sieci”, w ramach której powstał cyberkurs składający się z 6 odcinków wideo, w którym eksperci opowiadali o takich zagadnieniach jak: bezpieczne hasła, bezpieczne zakupy online, dezinformacja i fake newsy, ochrona danych i prywatności w sieci, spoofing oraz phishing.

Różne oblicza cyberbezpieczeństwa

W tym roku, w ramach drugiej edycji projektu, omawiane będą tematy jeszcze bliższe użytkownikom, bowiem poruszone zostaną takie zagadnienia jak: bezpieczna e-administracja, sharenting, sztuczna inteligencja, higiena cyfrowa, pornografia i socjotechniki. Ekspertami, z którymi będzie rozmawiał prowadzący tę serię Karol Wójcicki, będą m.in. Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji czy Anna Borkowska, ekspertka ds. edukacji cyfrowej w Państwowym Instytucie Badawczym NASK.

Założenia akcji T-Mobile są zbieżne z celami Ministerstwa Cyfryzacji i NASK, które działają w zakresie bezpieczeństwa obywateli w sieci oraz wzmocnienia kompetencji cyfrowych Polaków. Dlatego też instytucje te objęły tegoroczną edycję kampanii „Pewni w sieci” swoimi patronatami.

- Rozwój technologii wymaga odpowiedzialnych działań, dlatego naszym obowiązkiem jest zadbanie o odpowiednią edukację użytkowników sieci, by każdy niezależnie od wieku czy kompetencji cyfrowych, mógł poczuć się pewni i bezpiecznie. Chcemy dzielić się wiedzą, która dziś jest wyjątkowo potrzebna. W tym roku  kontynuujemy nasz ogólnopolski projekt edukacyjny „Pewni w sieci” i w październiku ruszymy z kolejną jego edycją. Tym bardziej cieszy nas fakt, że takie instytucje, jak Ministerstwo Cyfryzacji i NASK objęły swoim patronatem nasze działania, bo to pokazuje, że temat bezpieczeństwa technologicznego jest naprawdę kluczowym zagadnieniem we współczesnym świecie – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

- Wszelkie działania edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa Polaków w sieci są cenne, gdyż korzystanie z internetu stało się dla nas powszechnym zjawiskiem. Jako Ministerstwo Cyfryzacji wspieramy obywateli tworząc dla nich coraz szerszy dostęp do usług e-administracji, ale dbamy również o to, żeby Polacy korzystali z tych rozwiązań w sposób pewny i bezpieczny. Obecnie wspólnie z NASK prowadzimy kampanię dotyczącą bezpieczeństwa w sieci, a już za miesiąc w ramach kampanii edukacyjnej T-Mobile „Pewni w sieci”, którą objąłem patronatem honorowym, opowiem o zastosowaniu, zaletach korzystania oraz bezpieczeństwie aplikacji mObywatel. – mówi Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji.

- Dla NASK działania informacyjne, edukacyjne są niezwykle ważne. Cieszymy się, że możemy się nimi dzielić z innymi we współpracy z wieloma organizacjami, instytucjami, partnerami. Kampania „Pewni w sieci” wpisuje się w naszą codzienną, bieżącą działalność i mam nadzieję, że przyczyni się do jeszcze większego bezpieczeństwa w internecie – mówi Wojciech Pawlak, dyrektor NASK.

Druga edycja kampanii „Pewni w sieci” wystartuje w październiku tego roku.

Źródło: T-Mobile

www.t-mobile.pl

Dodatkowe informacje:

[1] źródło: GUS „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 r.” https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5497/1/16/1/si_2022_003.pdf
[2] źródło: Raport CERT Polska "Krajobraz bezpieczeństwa polskiego internetu 2022. https://cert.pl/uploads/docs/Raport_CP_2022.pdf

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764