logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Tablice, stojaki, znaki - jak oznaczyć przestrzeń w biurze?

  PR 23.04.2016, przeczytano 1776 razy
ilustracjastrzałka

Gdy biuro stanowią dwa pomieszczenia przedzielone drzwiami, oznaczenia to wyłącznie formalność. Jeśli pomieszczeń i pracowników jest więcej, łatwo zgubić się w gąszczu drzwi i przepierzeń. Jakie oznaczenia pomogą zorganizować przestrzeń?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tablice%2C-stojaki%2C-znaki---jak-oznaczyc-przestrzen-w-biurze,28300,artykul.html

Typ oznaczeń w dużej mierze zależy od tego, komu mają służyć. W biurze otwartym na interesantów lub w urzędzie identyfikacja powinna być jasna i przejrzysta nie tylko dla pracowników, ale też petentów oraz klientów. W takiej przestrzeni znaczników powinno być znacznie więcej, a ich rozmieszczenie ma odpowiadać różnym potrzebom.

Dla obcych i swoich

Poza standardowymi tabliczkami informującymi o tym, w jakim dziale się znajdujemy lub kto urzęduje w danym pomieszczeniu, potrzebne są też znaki kierunkowe lub legenda, która ułatwi poruszanie się po nim. Informacja o tym, jakie biura znajdują się na danym piętrze może znaleźć się na tabliczce przydrzwiowej z aluminiowymi profilami, przytwierdzonej na stałe. Jeśli interesuje nas tymczasowe oznakowanie, lepiej wybrać tablicę na stojaku, którą łatwo przenieść i wzbogacić o niezbędne w danym momencie informacje.

W biurach dostępnych dla szerszego grona nie może zabraknąć oznaczeń klatek schodowych i toalet, które ułatwią poruszanie się po wyznaczonej przestrzeni. Tam, gdzie to koniecznie nie powinno też zabraknąć oznaczeń typu „zamknięte” lub „nie wchodzić”, zwłaszcza jeśli pomieszczenia, które nie powinny być dostępne dla wszystkich znajdują się w przestrzeni odwiedzanej przez dużą liczbę osób.

Rzeczywistość konferencyjna

Oznaczenia są szczególnie ważne w przestrzeniach konferencyjnych. Tam coraz częściej stosuje się szeroką gamę akcesoriów informacyjnych, od tabliczek naściennych przez umieszczone na stojaku po wielkoformatowe tablice kierujące np. do miejsca rejestracji. Podczas wydarzeń przygotowywanych naprędce konkretną identyfikację często zastępują po prostu wydrukowane kartki prowizorycznie przytwierdzane do ścian, co siłą rzeczy jest rozwiązaniem wysoce nieprofesjonalnym.

Każda przestrzeń konferencyjna powinna być wyposażona w tabliczki drzwiowe, tablice na stojakach do dyspozycji prelegentów, znaki informujące o wejściach i wyjściach oraz toaletach, a także o położeniu poszczególnych sal.

Ważne słowo: użyteczność

Ważna jest nie tylko liczba i rodzaj oznaczeń, ale również ich użyteczność i praktyczność. Mówiąc prościej, tabliczki powinny być czytelne i przejrzyste oraz umieszczone we właściwych miejscach.

Przejrzystość zapewni użycie odpowiedniego fontu, najlepiej możliwie prostego i bezszeryfowego, o umiarkowanej przestrzeni między znakami i czytelnego zarówno w formie standardowej jak i w kapitalikach. Spójna identyfikacja biura wymaga stosowania jednego fontu, który może posiadać wariacje, na przykład light lub bold.

Użyty font powinien być spójny z identyfikacją wizualną marki i biura, by pracownicy i odwiedzający nie mieli wątpliwości co do tego, gdzie się znajdują.

Równie ważną kwestią jest usytuowanie oznaczeń. Ścienne powinny znajdować się na wysokości wzroku, podobnie jak te umieszczone na mobilnych tablicach. Niższe stojaki informacyjne nie powinny zmuszać do schylania się, by móc przeczytać ich treść, a dołączona do nich plansza powinna być zamontowana pod kątem.

Alternatywą dla standardowych oznaczeń są tablice elektroniczne. Są one popularne w biurach maklerskich, gdzie służą do wyświetlania aktualizowanych na bieżąco o kursach walut i cenach akcji. Rozwiązania tego typu sprawdzają się także w dużych centrach konferencyjnych jako praktyczny drogowskaz.

Niezależnie od wielkości i przeznaczenia biurowej przestrzeni, nie można zapominać o oznaczeniach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. W każdym biurze powinny znaleźć się tabliczki kierujące do wyjść ewakuacyjnych oraz miejsc z gaśnicą lub apteczką.

Źródło: NokautBiznes.pl

www.nokautbiznes.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764