logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tablice rejestracyjne po unijnemu

   01.05.2006, przeczytano 38418 razy
ilustracjastrzałka
Ministerstwo Transportu i Budownictwa

Drugiego maja wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 20 kwietnia zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, które wprowadza unijny wzór tablic rejestracyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tablice-rejestracyjne-po-unijnemu,3886,artykul.html

W nowym wzorze tablic rejestracyjnych w lewej części tablicy na niebieskim tle znajduje się symbol Unii Europejskiej (12 pięcioramiennych gwiazdek barwy żółtej, ułożonych na obwodzie okręgu) oraz znak z literami "PL" barwy białej wyróżniający państwo rejestracji pojazdu.

Tablice rejestracyjne wydane przez organy rejestrujące do dnia 1 maja 2006 r. zachowują ważność. Rozporządzenie umożliwia jednak, na wniosek właściciela pojazdu, wymianę posiadanych tablic rejestracyjnych na tablice nowego wzoru, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.

Wprowadzenie nowego wzoru tablic rejestracyjnych nie wiąże się ze zmianą opłat za ich wydanie, pobieranych przez organ rejestrujący.

Nowy wzór tablic rejestracyjnych odpowiada wymaganiom Rozporządzenia Rady WE Nr 2411/98 z dnia 3 listopada 1998 r. w sprawie uznawania w ruchu wewnątrzwspólnotowym znaków wyróżniających Państwo Członkowskie, w którym zarejestrowano pojazdy silnikowe i ich przyczepy.

Nowe przepisy zachowują dotychczasowy wzór nalepki kontrolnej umieszczanej na przedniej szybie pojazdu z flagą Polski i znakami "PL".

Źródło: Wikinews / e-Polityka.pl

Źródło | Tekst na licencji CC BY

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Festiwal Marketingu – zostało 30 dni do targów
Już niespełna miesiąc dzieli nas od największej imprezy branżowej przed najważniejszym sezonem w branży. Trwa bezpłatna rejestracja dla zwiedzających na 14. edycję targów Festiwal Marketingu, które odbędą się 14-15 września br. w EXPO XXI Warszawa.
Kamikaze rozpoczęło współpracę z marką Lajkonik
„Legendarny Moment, Legendarny Smak” - agencja Kamikaze wygrała przetarg marki Lajkonik na obsługę jej aktywności w social mediach i rozpoczęła obsługę tego brandu.
Kampania marki Harnaś wspiera OSP
Harnaś po raz kolejny wspiera strażaków z OSP. Kampania „Pomagaj i wygrywaj piwa” łączy w jednej aktywacji loterię podkapslową dla konsumentów i konkurs, w którym jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej mogą otrzymać bezpośrednie wsparcie finansowe.
More Bananas wspiera wdrażanie strategii komunikacji Metropolii Krakowskiej
More Bananas zapewnia wsparcie eksperckie i szkoleniowe wdrażania strategii komunikacji Stowarzyszenia Metropolia Krakowska. Współpraca obejmuje pomoc w realizacji tego planu poprzez warsztaty i przygotowanie wdrożenia kampanii informacyjnej. Wezmą w nich udział przedstawiciele gmin zrzeszonych w Stowarzyszeniu. Działania w ramach tej kampanii będą prowadzone we wszystkich kanałach...
Plany na Przyszłość | LAB - podsumowanie warszawskiego Święta Architektury
7 sierpnia zakończyło się warszawskie Święto Architektury, finisaż wystawy Plany na Przyszłość | LAB., organizowane po raz pierwszy przez Oddział Warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764