logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tajemnica zawodowa i obowiązki fotoreportera

  PR 07.11.2012, przeczytano 1425 razy

Powołaniem i obowiązkiem każdego fotoreportera jest relacjonowanie wydarzeń i przedstawianie ich opinii publicznej. Przygotowanie dobrego dokumentu wymaga jednak często korzystania z pomocy informatorów lub odkrywania niewygodnych czy wręcz niebezpiecznych faktów. W jakich sytuacjach fotoreporter ma obowiązek udostępnienia informacji dotyczących wykonanego zdjęcia, a kiedy może odmówić zeznań? Na to i wiele innych pytań odpowiada najnowszy artykuł opublikowany na portalu fotoprawo.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tajemnica-zawodowa-i-obowiazki-fotoreportera,17153,artykul.html

Aby chronić interesy fotoreporterów, prawnie uregulowano zasady dotyczące zachowania tajemnicy zawodowej. Kwalifikacja fotografii reporterskiej jako materiału prasowego pozwala na przyznanie fotoreporterowi, tak jak każdemu dziennikarzowi, praw związanych z tak zwaną tajemnicą dziennikarską, jednocześnie jednak nakłada na niego pewne obowiązki wynikające z różnych aktów prawnych. Przed odmową zeznań warto więc upewnić się, czy w danej sytuacji nie grozi to grzywną lub więzieniem.

Najnowszy artykuł na fotoprawo.pl wyjaśnia kiedy autorowi zdjęć przysługuje prawo zachowania tajemnicy, a w jakich sytuacjach fotoreporter ma obowiązek udostępnienia informacji.

Źródło: Nikon

fotoprawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

a co z fotoreporterami, którzy celowo i specjalnie ustawiają elementy zdjęcia, aby były bardziej dramatyczne. Jest to nagminne w fotografii prasowej np. z Afryki czy różnych rejonów "zapalnych". Są tacy którzy płacą statystom i używają potężnych zestawów akcesoriów do FX...
Przy obecnej technologii gra o "prawa do prawdy" nie jest warta świeczki-szczególnie w fotografii prasowej. Ludzie powinni być świadomi manipulacji jakie stosują media.
Jak przychodzi co do czego, to wszystko zależny od prawnika, a nie fotografa ;).
BTW ; czekamy na info w portalu fotoprawo o największych przekrętach w tej dziedzinie...

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764