logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tajemnica zawodowa i obowiązki fotoreportera

  PR 07.11.2012, przeczytano 1280 razy

Powołaniem i obowiązkiem każdego fotoreportera jest relacjonowanie wydarzeń i przedstawianie ich opinii publicznej. Przygotowanie dobrego dokumentu wymaga jednak często korzystania z pomocy informatorów lub odkrywania niewygodnych czy wręcz niebezpiecznych faktów. W jakich sytuacjach fotoreporter ma obowiązek udostępnienia informacji dotyczących wykonanego zdjęcia, a kiedy może odmówić zeznań? Na to i wiele innych pytań odpowiada najnowszy artykuł opublikowany na portalu fotoprawo.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tajemnica-zawodowa-i-obowiazki-fotoreportera,17153,artykul.html

Aby chronić interesy fotoreporterów, prawnie uregulowano zasady dotyczące zachowania tajemnicy zawodowej. Kwalifikacja fotografii reporterskiej jako materiału prasowego pozwala na przyznanie fotoreporterowi, tak jak każdemu dziennikarzowi, praw związanych z tak zwaną tajemnicą dziennikarską, jednocześnie jednak nakłada na niego pewne obowiązki wynikające z różnych aktów prawnych. Przed odmową zeznań warto więc upewnić się, czy w danej sytuacji nie grozi to grzywną lub więzieniem.

Najnowszy artykuł na fotoprawo.pl wyjaśnia kiedy autorowi zdjęć przysługuje prawo zachowania tajemnicy, a w jakich sytuacjach fotoreporter ma obowiązek udostępnienia informacji.

Źródło: Nikon

fotoprawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

a co z fotoreporterami, którzy celowo i specjalnie ustawiają elementy zdjęcia, aby były bardziej dramatyczne. Jest to nagminne w fotografii prasowej np. z Afryki czy różnych rejonów "zapalnych". Są tacy którzy płacą statystom i używają potężnych zestawów akcesoriów do FX...
Przy obecnej technologii gra o "prawa do prawdy" nie jest warta świeczki-szczególnie w fotografii prasowej. Ludzie powinni być świadomi manipulacji jakie stosują media.
Jak przychodzi co do czego, to wszystko zależny od prawnika, a nie fotografa ;).
BTW ; czekamy na info w portalu fotoprawo o największych przekrętach w tej dziedzinie...

Najnowsze w tym dziale

Spadek nastrojów wśród prowadzących małe i średnie sklepy
Sierpniowy odczyt wskaźników Nastroju Handlu Tradycyjnego pokazał intensywny spadek nastrojów wśród osób prowadzących sklepy handlu detalicznego.
Instytut GfK, dostawca usług analitycznych i konsultingowych w zakresie wiedzy o konsumentach i rynkach, wprowadza platformę gfknewron – zintegrowane oprogramowanie bazujące na technologii AI. W ramach jednego źródła klienci mogą uzyskać dostęp do danych rynkowych, konsumenckich, o markach oraz prognoz i rekomendacji wspartych sztuczną inteligencją. Wprowadzenie gfknewron stanowi...
Polski Ład był komunikowany jako program prorozwojowy, a w części podatkowej ukierunkowany na obniżanie obciążeń. Już w momencie przedstawienia wstępnych założeń można było jednak zauważyć, że nie wszyscy na proponowanych rozwiązaniach zyskają, a dla niektórych mogą być one wręcz zabójcze. Mając to na uwadze, w trosce o tempo rozwoju polskiej gospodarki w...
W Polsce mamy coraz większy odsetek zupełnie niezaangażowanych pracowników – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Kincentric. Obecnie stanowi on już niemal 25 proc., podczas gdy średnia światowa to tylko 14 proc. Po pierwszym półroczu widoczny jest również spadek nastrojów wśród zatrudnionych.
Średni koszyk zakupowy w 9 z 11 sieci handlowych był w lipcu droższy niż w czerwcu i rok temu
Cena minimalnego koszyka zakupowego wzrosła w lipcu niemal o 6 proc. w ujęciu rocznym. Był to kolejny miesiąc z rzędu, w którym obserwowany jest wzrost tej wartości. Z kolei maksymalny koszyk zakupowy był tańszy w lipcu o prawie 8 proc. – Stąd wniosek, że podwyżki prawdopodobnie odbiją się głównie na konsumentach, którzy kupują towary podstawowe....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764