logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Takiej kampanii antynikotynowej jeszcze nie było

  PR 13.11.2018, przeczytano 2195 razy
ilustracjastrzałka

Kampania „Nie spal się na starcie” ruszyła na początku roku. Na przełomie stycznia i lutego spot promujący kampanię był emitowany we wszystkich stacjach telewizyjnych w Polsce. Według analizy AGB Nielsen kampania swoim zasięgiem dotarła do ponad 27 milionów Polaków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/takiej-kampanii-antynikotynowej-jeszcze-nie-bylo,380120,artykul.html

To doskonały wynik pierwszej fazy akcji, która porusza problem palenia papierosów z innej, nowej perspektywy. Fundacja Aflofarm postawiła na edukację i profilaktykę nikotynową wśród młodzieży. Położyła przy tym nacisk na szczególnie narażoną grupę młodych ludzi w wieku od 12 do 16 lat. Często nie zdają sobie oni sprawy z zagrożeń związanych z paleniem papierosów. Uważają się za „niezniszczalnych” lub „nieśmiertelnych”. Podejmują próby palenia, jednocześnie wmawiając sobie, że rozstaną się z papierosami za kilka lat. Problem w tym, że dla młodych organizmów papierosy są dużo bardziej szkodliwe niż dla starszych palaczy, a statystyki pokazują, że osoby, które zaczynają palić w młodym wieku, zdecydowanie częściej stają się tzw. hard-smokerami (czyli wypalają dziennie powyżej 20 papierosów). O wiele trudniej też jest im zerwać z nałogiem w przyszłości. Co gorsza, według raportu WHO blisko połowa polskich nastolatków pierwszego papierosa ma już za sobą.

- Temat palenia tytoniu jest bardzo chętnie podejmowany w kampaniach społecznych. W ostatnich latach zrobiono w tym kierunku bardzo wiele, a odsetek palaczy z roku na rok spada. Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej tym statystykom, okazuje się, że ten antypapierosowy ruch społeczny dotyczy przede wszystkim osób dorosłych. Niestety, wciąż jeszcze brakuje działań prewencyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży - mówi Tomasz Furman, prezes Fundacji Aflofarm.

Szkoły włączają się w akcję

Rdzeniem kampanii „Nie spal się na starcie” był jednak nie spot telewizyjny, lecz edukacyjny film stworzony wspólnie z telewizją Discovery i udostępniony w Internecie. Pokazywał on problemy, z jakimi muszą borykać się palacze, takie jak zła kondycja i ogólna utrata zdrowia, widoczne zmiany skóry, trudności finansowe czy negatywny wpływ na otoczenie. W filmie zgodzili się wystąpić charytatywnie ambasadorzy kampanii, w tym m.in. Miss Polonia i prowadząca program „Koło Fortuny” Izabella Krzan, blogerki i prezenterki telewizyjne - Siostry ADiHD, a także juror You Can Dance - Maciej „Gleba” Florek. Do tej pory tylko w serwisie Facebook spot dotarł do 1,5 miliona użytkowników.

W ramach kampanii Fundacja Aflofarm przesłała też materiały edukacyjne do 22 tys. szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce. W pakietach znajdował się m.in. konspekt lekcji na temat papierosów do zrealizowania w ramach godziny wychowawczej.

- Po wysyłce materiałów dydaktycznych z zaciekawieniem obserwowaliśmy media społecznościowe, w których szkoły relacjonowały przeprowadzoną akcję. W wielu placówkach film był puszczany w sali gimnastycznej, do której zapraszano kilka klas naraz. To najlepszy dowód na to, że pomysł z wysyłką płyty i konspektu lekcji był strzałem w dziesiątkę - dodaje Tomasz Furman.

Fundacja w wybranych szkołach przeprowadziła ponadto prelekcje. Pierwsza z nich odbyła się w styczniu w szkole podstawowej ABiS w Łodzi. Jacek Furman, prezes firmy Aflofarm Farmacja Polska i członek zarządu Fundacji Aflofarm podczas wizyty przekonywał młodzież, że najważniejsze jest mieć siłę do tego, żeby odmówić pierwszego papierosa.

W sierpniu rozstrzygnięty został też konkurs skierowany do grupy docelowej kampanii na nagranie najlepszego filmu antynikotynowego. Główną nagrodą w konkursie było 10 tys. złotych. Łącznie w ramach konkursu wpłynęło prawie 70 prac, z których zarząd Fundacji wybrał dziesięć zakwalifikowanych do finałowego etapu. Zwyciężył film „Palenie albo przyszłość” zrealizowany przez grupę uczniów z Pruchnika.

Wsparcie Ekspertów

Kampania „Nie spal się na starcie” od samego początku była realizowana przy wsparciu ekspertów merytorycznych i patronów honorowych. Organizatorzy akcji spotkali się z dużym wsparciem ekspertów i osób zajmujących się tematyką walki z nikotynizmem. Jednym z ekspertów merytorycznych kampanii został prof. Adam Fronczak, lekarz internista, farmakolog, specjalista zdrowia publicznego.

- Dzięki kampanii młodzi ludzie mogą dowiedzieć się więcej na temat skutków palenia papierosów zarówno w perspektywie krótko-, jak i długookresowej. Spotkania, rozmowy, dostęp do informacji, jak i aktywne ich zaangażowanie się w tworzenie filmików na temat rzucania palenia to świetna droga do wykreślenia papierosów z początku drogi życiowej - ocenia prof. Adam Fronczak, ekspert merytoryczny kampanii.

Wśród patronów honorowych kampanii znaleźli się: Minister Edukacji Narodowej, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Instytut Centrum Onkologii w Warszawie i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego i Higieny w Warszawie.

Akcja z prestiżową nagrodą

Kampania Fundacji Aflofarm została zauważona i doceniona również przez zewnętrznych ekspertów. Ogólnopolska akcja była jednym z głównych powodów, dla których Aflofarm otrzymał specjalne wyróżnienie od redakcji Forbesa za działania społeczne.

- Doceniliśmy nie tyle zaangażowanie firmy w lokalnym środowisku, ile fakt, jak silnie, konsekwentnie, a przy tym bez poszukiwania zbytniego rozgłosu, na skalę ogólnopolską pabianicka firma angażuje się w promowanie zdrowego stylu życia walcząc z paleniem papierosów - powiedział podczas wręczania nagrody Paweł Zielewski, redaktor naczelny Forbesa.

Źródło: Aflofarm Farmacja Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764