logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tanie drukowanie - kusząca alternatywa

  PR 08.06.2005, przeczytano 1448 razy

Jak obniżyć koszty drukowania? To pytanie zadaje sobie większość użytkowników drukarek atramentowych. Najprostszym sposobem jest wykorzystanie niefirmowych nabojów z tuszem. Ale czy nie ryzykownym?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tanie-drukowanie---kuszaca-alternatywa,2812,artykul.html

JAK TESTOWALIŚMY
W teście wzięły udział wkłady przysłane przez zainteresowane firmy, jednak w tych przypadkach, gdzie było to możliwe, dodatkowo weryfikowaliśmy ich jakość porównując je z tymi samymi tuszami kupionymi w sklepach. Każdy zestaw tuszy był odpowiednio kalibrowany i kilkakrotnie oczyszczany, a jeśli wkładany był po innym zestawie, najpierw drukowanych było co najmniej kilka stron o dużym stopniu pokrycia każdym z kolorów, w celu oczyszczenia głowicy z pozostałości atramentów testowanych wcześniej.
Tablice testowe z programów Word i Excel drukowane były w trybie Draft (w celu sprawdzenia, czy wkład nadąża z podawaniem tuszu do głowicy) oraz Standard, odrębnie na papierach 80g/m2 i 120g/m2. Tablice z programów Corel i Photoshop drukowane były w najlepszym trybie oferowanym przez daną drukarkę, na firmowym błyszczącym papierze fotograficznym, zalecanym przez producenta.
Ocena jakości wydruków dzieliła się na trzy etapy. Pierwszym z nich było badanie wydruków wzorca kolorystycznego GretagMacbeth za pomocą spektrofotometru Konica Minolta CM-2600d. Pozwoliło to na obiektywne zweryfikowanie wierności oddawania kolorów przez dany zestaw tuszy, a także na symulację oferowanej przezeń przestrzeni barwnej.
Drugi etap polegał na szeregowaniu wydruków z poszczególnych drukarek, odrębnie z programów Corel i Photoshop, pod kątem subiektywnej oceny ich jakości. Podział dokonany został kolejno przez 21 osób, po czym wyciągnięta została ocena średnia dla każdego wydruku.
Trzecim etapem było sprawdzenie wydruków pod kątem kilku newralgicznych elementów (m.in. test zbiegających się linii, druk w kontrze), a następnie zbadanie ich odporności na silne pocieranie suchym opuszkiem palca.
Test odporności na zmoczenie (nanosiliśmy w to samo miejsce na wszystkich wydrukach 3 krople wody o temperaturze ok. 40°C) składał się z dwóch etapów. Najpierw, po ok. minucie, oceniane były zmiany, jakie zaszły na wydruku. Na niektórych wydrukach niemal nie było śladu wody, na innych na obwodzie zmoczonego miejsca powstawała wielobarwna tęcza rozpuszczonych atramentów. Potem, po kolejnych dwóch minutach, pocieraliśmy zmoczone miejsce chusteczką, badając jego podatność na ścieranie. Znów wyniki były bardzo różne - od braku reakcji, po całkowite zejście atramentu i pozostawienie w zmoczonym miejscu czystej "białej" dziury.

Więcej w magazynie komputerowym ENTER nr 05/2005


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: AgawaPL

(Agawa.PL)

AgawaPL o sobie:

AGAWA.PL - sprzedaż i doradztwo w zakresie wykonywania nadruków w różnych technologiach (materiały i urządzenia do wykonywania nadruków), sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek oraz surowców i maszyn do regeneracji tuszy i tonerów, materiały i urządzenia biurowe.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764