logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tanie drukowanie - kusząca alternatywa

  PR 08.06.2005, przeczytano 1424 razy

Jak obniżyć koszty drukowania? To pytanie zadaje sobie większość użytkowników drukarek atramentowych. Najprostszym sposobem jest wykorzystanie niefirmowych nabojów z tuszem. Ale czy nie ryzykownym?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tanie-drukowanie---kuszaca-alternatywa,2812,artykul.html

JAK TESTOWALIŚMY
W teście wzięły udział wkłady przysłane przez zainteresowane firmy, jednak w tych przypadkach, gdzie było to możliwe, dodatkowo weryfikowaliśmy ich jakość porównując je z tymi samymi tuszami kupionymi w sklepach. Każdy zestaw tuszy był odpowiednio kalibrowany i kilkakrotnie oczyszczany, a jeśli wkładany był po innym zestawie, najpierw drukowanych było co najmniej kilka stron o dużym stopniu pokrycia każdym z kolorów, w celu oczyszczenia głowicy z pozostałości atramentów testowanych wcześniej.
Tablice testowe z programów Word i Excel drukowane były w trybie Draft (w celu sprawdzenia, czy wkład nadąża z podawaniem tuszu do głowicy) oraz Standard, odrębnie na papierach 80g/m2 i 120g/m2. Tablice z programów Corel i Photoshop drukowane były w najlepszym trybie oferowanym przez daną drukarkę, na firmowym błyszczącym papierze fotograficznym, zalecanym przez producenta.
Ocena jakości wydruków dzieliła się na trzy etapy. Pierwszym z nich było badanie wydruków wzorca kolorystycznego GretagMacbeth za pomocą spektrofotometru Konica Minolta CM-2600d. Pozwoliło to na obiektywne zweryfikowanie wierności oddawania kolorów przez dany zestaw tuszy, a także na symulację oferowanej przezeń przestrzeni barwnej.
Drugi etap polegał na szeregowaniu wydruków z poszczególnych drukarek, odrębnie z programów Corel i Photoshop, pod kątem subiektywnej oceny ich jakości. Podział dokonany został kolejno przez 21 osób, po czym wyciągnięta została ocena średnia dla każdego wydruku.
Trzecim etapem było sprawdzenie wydruków pod kątem kilku newralgicznych elementów (m.in. test zbiegających się linii, druk w kontrze), a następnie zbadanie ich odporności na silne pocieranie suchym opuszkiem palca.
Test odporności na zmoczenie (nanosiliśmy w to samo miejsce na wszystkich wydrukach 3 krople wody o temperaturze ok. 40°C) składał się z dwóch etapów. Najpierw, po ok. minucie, oceniane były zmiany, jakie zaszły na wydruku. Na niektórych wydrukach niemal nie było śladu wody, na innych na obwodzie zmoczonego miejsca powstawała wielobarwna tęcza rozpuszczonych atramentów. Potem, po kolejnych dwóch minutach, pocieraliśmy zmoczone miejsce chusteczką, badając jego podatność na ścieranie. Znów wyniki były bardzo różne - od braku reakcji, po całkowite zejście atramentu i pozostawienie w zmoczonym miejscu czystej "białej" dziury.

Więcej w magazynie komputerowym ENTER nr 05/2005


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: AgawaPL

(Agawa.PL)

AgawaPL o sobie:

AGAWA.PL - sprzedaż i doradztwo w zakresie wykonywania nadruków w różnych technologiach (materiały i urządzenia do wykonywania nadruków), sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek oraz surowców i maszyn do regeneracji tuszy i tonerów, materiały i urządzenia biurowe.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowości Epson na Promo Show 2023
Już wkrótce startują targi Promo Show 2023 – tym razem spotkamy się w Warszawie 8 i 9 lutego. W trakcie tegorocznej edycji targów Epson zaprezentuje szerokie portfolio modeli, w tym najnowsze rozwiązania przeznaczone dla producentów reklamy, wydruków fotograficznych czy branży tekstylnej. Nie może tam zabraknąć wszystkich tych, którzy planują...
Panasonic rozszerza ofertę monitorów dotykowych prezentując serię EQ2-PCAP
Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na intuicyjne technologie współpracy, Panasonic Connect Europe rozszerzył ofertę monitorów dotykowych 4K, prezentując najlepszą w swojej klasie serię EQ2-PCAP. Dzięki sześciu rozmiarom ekranów - od 43 do 86 cali - te wysokiej jakości interaktywne monitory z pojemnościową technologią dotykową sprawiają, że...
Już jutro startuje Promo Show – Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku
Już jutro rozpoczną się Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8 i 9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy.
Fachowiec w… konfesjonale, czyli kolejna odsłona kampanii Atlasa
Atlas wchodzi w kolejną fazę komunikacji związanej z nowym Gruntem NKP. To innowacyjny produkt, który dzięki swoim właściwościom nie kapie, nie chlapie i zapewnia w 100 proc. czystą pracę. Nawiązując do możliwości gruntu, ale także haseł kampanii, firma przygotowała spot, którego akcja dzieje się w… konfesjonale, a głównymi postaciami są Fachowiec...
Medallia wspiera Schneider Electric w zwiększaniu satysfakcji klientów dzięki przekazaniu spersonalizowanych informacji pracownikom w czasie rzeczywistym
Medallia nawiązał współpracę z firmą Schneider Electric, aby zmodernizować proces zbierania, mierzenia i zarządzania satysfakcją klientów. Koncentrując się na uwagach odbiorców, Schneider Electric wdrożył innowacyjne sposoby wspierania działań związanych z ich obsługą oraz satysfakcją poprzez zmianę sposobu postrzegania podróży klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764