logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Target marketerów: beneficjenci COVID-19

  PR 01.09.2020, przeczytano 341 razy
ilustracjastrzałka

Koronawirus nie zna pojęcia sprawiedliwości – są grupy zawodowe, które korzystają z zainteresowania ich produktami, umiejętnościami czy usługami. Marketer poszukujący na tym burzliwym rynku nowych klientów powinien przyjrzeć się segmentom, które mogą mieć obecnie wyższy potencjał zakupowy i rozpocząć precyzyjną komunikację do nich skierowaną.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/target-marketerow%3A-beneficjenci-covid-19,388279,artykul.html

Pandemia, jako powszechne zjawisko zachęca do generalizowania: czeka nas kryzys, rośnie inflacja, dostaniemy po kieszeni. Nic nie jest jednak tak zerojedynkowe, a już na pewno biznes. Budżety wielu grup faktycznie ucierpiały – wymienić tutaj można pracowników HoReCa, budowlanych czy związanych z lotnictwem, ale są i takie, które na pandemii zyskały. Są to przykładowo zawody związane z handlem i marketingiem, farmacją, prawem oraz szeroko pojętym IT.

Czemu to istotne? Branże, które wymagają od klientów zasobniejszego portfela – takie jak motoryzacja, turystyka, elektronika czy nieruchomości – powinny uwzględnić ich rosnąca siłę nabywczą. Przykładowo w branży nieruchomości, sprawa posiadania gotówki w momencie ubiegania się o kredyt, to sprawa nadzwyczaj istotna. W przypadku zawodów, które przeszły na home office widać zmiany zasadniczych potrzeb. Przeniesienie się poza miasto wymaga znalezienia domu albo segmentu, budzi też potrzebę posiadania własnego samochodu i nowego laptopa. Gdy nie ma szans na wyrwanie się z miasta na stałe – pozostaje ucieczka na rajską wyspę i złapanie chwili oddechu na plaży.

Potencjał marketingowy tkwi w szczegółach – warto zanalizować, jakie segmenty mają teraz większy potencjał zakupowy i wykorzystać tę wiedzę w tworzeniu swojej strategii segmentacyjnej i dalej w tworzeniu precyzyjnych komunikatów skierowanych do nich.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

Dodatkowe informacje:

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, Sedlak & Sedlak

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego...
Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii
Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu wrażeń klientów, poprzez projektowanie pozytywnej architektury doświadczeń konsumenckich i budowanie dobrego połączenia na linii marka-klient, na każdym etapie sprzedaży i obsługi....
Od kryzysu do sukcesu w 8 godzin
Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. Marka Amica wykorzystała w najnowszej kreacji promującej pralki parowe motyw noszenia chusty, ukazany jako idealny sposób na wykonywanie obowiązków domowych z dzieckiem. Zabieg okazał się jednak niefortunny, ponieważ na zdjęciu przedstawiono nieprawidłowy sposób chustowania niemowlaka. Nie uszło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764