logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Targetowanie kontekstowe to korzyść zarówno dla konsumenta jak i marki

  PR 28.11.2022, przeczytano 470 razy

- Jeśli jednak korzystają tylko z danych behawioralnych lub demograficznych, nie widzą pełnego obrazu. Dlatego rozwiązaniem może być skorzystanie z targetowania kontekstowego. Jest to narzędzie, które funkcjonuje na rynku reklamy online od wielu lat i  jest znane i wykorzystywane przez niemalże każdego marketera. Ale czy oznacza to, że nie można robić tego lepiej i efektywniej? Usprawnić dotychczasowe rozwiązania, by ulepszyć formę dotarcia do odbiorcy końcowego? – komentuje Przemysław Wójcicki, Senior Business Development Manager, RTB House


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/targetowanie-kontekstowe-to-korzysc-zarowno-dla-konsumenta-jak-i-marki,398148,artykul.html

Okazuje się, że można i najlepszym tego dowodem jest rozwój technologii. Weźmy za przykład branżę motoryzacyjną, a dokładniej samochody. Funkcjonują one w naszym życiu od dziesiątek lat, przez ten okres niemalże wszystko uległo zmianie, wydajność, wykonanie czy samo przeznaczenie. Są bardziej ekonomiczne i przyjazne środowisku, oferują większy komfort i bezpieczeństwo. W marketingu online jest podobnie. Wiele mówi się o personalizacji, dostosowaniu komunikatu do odbiorcy. Choć nie jest to niczym nowym, jego połączenie z potencjałem oferowanym przez programmatic może otworzyć zupełnie nowe możliwości dla niemal każdej firmy. W dzisiejszych czasach na rynku reklamy online jest wiele rozwiązań technologicznych, które oferują stosowanie segmentacji kontekstowej, jednak nie każde z nich umożliwia wykorzystanie ich w ten sam sposób.

Rozwiązanie, jakim jest marketing kontekstowy, wykracza daleko poza ogólne obszary i informacje uzyskane podczas analiz stron internetowych. Każdy artykuł oceniany jest indywidualnie, a dane, jakie zostają zarejestrowane, to przede wszystkim adres URL, ale także słowa kluczowe witryny, obrazy i materiały wideo. Następnie dane te są analizowane przez algorytmy, które określają ważność słów kluczowych i przypisują witrynę do odpowiedniej kategorii. Ważenie słów kluczowych jest niezwykle istotne, ponieważ umożliwia kierowanie konkretnych treści do odbiorców poprzez wyświetlanie reklam kontekstowo związanych z artykułami w danym medium. Należy pamiętać, że każda kampania marketingowa ma określony cel do osiągnięcia – zwykle zwiększenie sprzedaży lub widoczności marki. Jej znaczącym ograniczeniem jest budżet, który w dużej mierze narzuca efektywne dotarcie do grupy docelowej.  

Aby skutecznie docierać do potencjalnych klientów, RTB House stosuje różne formy targetowania:

  • Behawioralne – bazujące na zachowaniu użytkownika w sieci. Polega na segmentacji klientów na podstawie ich wcześniejszych zachowań – odwiedzanych witryn, klikanych linków lub dokonanych zakupów,
  • Demograficzne – opisujące wiek, płeć i miejsce zamieszkania,
  • Kontekstowe – którego główną cechą jest dopasowanie reklamy do przeglądanych przez użytkownika treści.

Jednak, dlaczego jest to tak ważne, szczególnie w dzisiejszych czasach? Jakie korzyści płyną dla naszej firmy/marki dzięki zastosowaniu tego rozwiązania? Według badania przeprowadzonego przez The Power of Context[1]: targetowanie kontekstowe jest bardzo skuteczną formą dotarcia do użytkownika i spotyka się z jego akceptacją. Potwierdzają to poniższe dane:

  • 81% konsumentów chce otrzymywać reklamy dopasowane do oglądanych treści,
  • 65% konsumentów ma bardziej przychylną opinie na temat marek, których reklamy są dopasowane do kontekstu,
  • 39% konsumentów jest bardziej otwartych i wrażliwych na reklamy umiejscowione w pobliżu pozytywnych treści i headline’ów.
  • Targetowanie kontekstowe może przynieść firmom wiele benefitów. Jednak należy mocno zwrócić uwagę na użytkownika w sieci, który jest coraz bardziej świadomy i uważa na działania reklamowe. Dlatego firmy i marki, szczególnie te kierujące swoje treści do wielu zróżnicowanych grup odbiorców, muszą rozważnie prowadzić swoje działania marketingowe z uwzględnieniem wielu aspektów oraz dokładnej analizy konsumentów, by odpowiednio zadbać o wizerunek. Dopasowanie reklamy do treści, jakie użytkownik przegląda i lubi, przełoży się na zainteresowanie użytkownika ofertą firmy, co pozwoli uniknąć negatywnego doświadczenia konsumenckiego.

Odpowiedni dobór treści zapewni bezpieczeństwo marki, ponieważ łączenie reklam w nieodpowiednich kontekstach może nie tylko negatywnie wpłynąć na KPI kampanii, ale także poważnie zaszkodzić jej wizerunkowi. Wykorzystanie targetowania kontekstowego z odpowiednimi mechanizmami brand safety w reklamie, zmniejsza, a nawet w pełni eliminuje ryzyko narażenia reputacji. Firmy, które inwestują w to rozwiązanie, wyświetlają nie tylko skuteczne, ale i bezpieczne reklamy w Internecie. Dzięki targowaniu kontekstowemu marka efektywnie zarządza swoim budżetem reklamowym, ponieważ reklama będzie pojawiać się w środowisku przyjaznym dla użytkownika.

[1] Badanie „The Power of Context” zrealizowane w Wielkiej Brytanii przez IAS (Integral Ad Science) pokazujące wpływ dobrze dobranego kontekstu na odbiór przez konsumentów.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764