logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Targi Poligrafia 2015: Podsumowanie

   03.06.2015, przeczytano 3607 razy
ilustracjastrzałka

Jeden czas, jedno miejsce, jedna branża – pomysł na tegoroczną edycję nareszcie wcielony w życie! W dniach 26-29 maja 2015 r. do Poznania zawitało 120 wystawców, 5800 zwiedzających, odbyło się 25 merytorycznych wydarzeń towarzyszących.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/targi-poligrafia-2015%3A-podsumowanie,25044,artykul.html

Tegoroczna POLIGRAFIA koncentruje się na wąskiej branży druku bez targów reklamowych. (…) Jest to tradycyjne miejsce spotkań całej branży. Chcemy spotkać się z naszymi klientami, również z dostawcami, z konkurencją. Jest to szansa na pokazanie swoich nowości, swoich mocnych punktów na rynku” – mówił o targach Bartosz Grzęda, kierownik sprzedaży FUJI FILM GmbH

Z perspektywy zmian na rynku oraz rozwoju technologicznego o tradycji spotkań wypowiedział się Jacek Kuśmierczyk, Kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga :„To jest ta agora, gdzie przedstawiciele branży spotykają się w jednym czasie i w jednym miejscu. Ja mam nadzieję, że ta funkcja pomimo rozbudowanych mediów komunikacyjnych w przyszłości również nie zostanie utracona. (…) W Polsce w poligrafii generalnie dzieje się znacznie lepiej, niż w innych krajach europejskich. (…) Został zanotowany wzrost wartości produkcji sprzedanej, został zanotowany kolejny wzrost polskiego eksportu, jeżeli chodzi o branżę, czyli można powiedzieć tylko tyle: wskazania na najbliższą przyszłość są jak najlepsze”. 

Wiceprezes zarządu Derya Sp. z o.o. Mirosław Bartas tak podszedł do tematu pobytu na targach POLIGRAFIA: „Od wielu lat uczestniczymy w targach i prawdopodobnie będziemy uczestniczyć  dopóty, dopóki będą tutaj nasi klienci”.

Targi POLIGRAFIA 2015 odbyły się w oderwaniu od targów REKLAMA360, co stanowiło odpowiedź organizatorów na potrzeby wystawców branży poligraficznej. Dzięki temu każdy wystawca miał okazję łatwiej dotrzeć do swoich profesjonalnych grup odbiorców.

Natomiast targi REKLAMA360, które odbędą się w dniach 29.09-1.10.2015 w Poznaniu, będą miały formę najbardziej interaktywnego spotkania środowiska reklamy i marketingu, o czym przekonuje Ilona Rosiak, dyrektor projektu. Więcej o wydarzeniu można się dowiedzieć na stronie: www.reklama360.eu.

Pierwszy dzień targów POLIGRAFIA rozpoczął się otwarciem wydarzenia na scenie Poligraficznej Areny połączonym z wręczeniem Złotych Medali dla innowacyjnych rozwiązań i produktów dla poligrafii oraz nagród Acanthus Aureus za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. 

Złote Medale otrzymały produkty:


Rotacyjna maszyna sztancująca HORIZON RD- 4055
HORIZON INTERNATIONAL, INC., Japonia
Zgłaszający: DERYA Sp. z o.o., Tychy

Płyta fleksograficzna Flenex

FUJIFILM EUROPE GmbH (sp. z o.o.) Oddział w Polsce / Branch in Poland
Warszawa

PuzzleFlow Manager
INFOSYSTEMS S.A. Warszawa

System IwarePRINT
IWARE Sp. z o.o., Wrocław

Zestaw OPUS Binding Tower
OPUS Sp. z o.o., Gliwice

Automatyczna termiczna linia do laminowania papieru jedno i dwustronnie EUROPA PB
Zakład Foliowania Papieru, Gdynia

Nagrody Acanthus Aureus przyznano  trzem  firmom: FUJIFILM CENTRAL & EUROPEAN REGION, INTERPRINT
Sp. z o.o. i HENKEL POLSKA Sp. z .o.o.

Zaraz po otwarciu odbyła się premiera V edycji raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”, który zaprezentowali Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i Jacek Bajger, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce. Raport pokazuje, że nastroje w branży są pozytywne i poparte pozytywną oceną rozwoju badanych firm oraz że maleje odsetek firm z mniej optymistyczną wizją swojej pozycji na rynku. Jako koło zamachowe dla branży wskazywany jest eksport – polskie firmy dzięki stosunkowo niskim kosztom pracy i wysokiej jakości usług są poważane na rynku Unii Europejskiej, jak i poza nim. Kolejnym akcentem, który wynika z raportu, jest rozwój w kierunku informatyzacji sektora poligraficznego. Stawia się na zamówienia internetowe, przy zachowaniu gotowości do realizacji zleceń bardziej złożonych, które wymagają spotkań i indywidualnych uzgodnień.

Drugą premierą tego dnia targów było najnowsze, wyjątkowe wydanie „Print Partner – doskonałość w poligrafii”, której towarzyszyła debata przedstawicieli klientów poligrafii, wiodących drukarni oraz dostawców maszyn. 

Następnego dnia targów odbyły się prezentacje wykwalifikowanych doradców finansowych z zakresu środków unijnych: „Fundusze Europejskie dla każdego”, „Fundusze Europejskie – Perspektywa 2014-2020” oraz „Jak przygotować firmę do nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020, aby nie tylko pozyskać dofinansowanie, ale również z sukcesem je rozliczyć?”. Dzięki wiedzy zdobytej podczas wykładu firmy z sektora poligraficznego będą miały większą szansę na przygotowanie się do najbliższych jesiennych transzy dotacji unijnych, a tym samym na zwiększenie planowanych inwestycji.

Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego poprowadził prezentację pod tytułem „Transformacja mediów”. Temat zobrazował szerokie spektrum i dynamikę zmian zachodzących na rynku mediów tradycyjnych i nowoczesnych, potrzeby wydawców i odbiorców, a także najnowsze sposoby planowania i realizacji kampanii przy udziale zaawansowanych metod i technologii.

Polska Izba Opakowań zgromadziła publiczność na wykładzie „Etykieta pomaga kreować markę”. Identyfikacja poprzez etykietę oraz wybór rodzaju etykiety w zależności od rodzaju i przeznaczenia powierzchni– to tylko niektóre z zagadnień, jakie poruszono w tej bardzo szczegółowej prezentacji.

Ostatni dzień targów upłynął pod hasłem „Młodzi dla młodych”, w ramach którego odbyły się wykłady poruszające takie tematy, jak: wybór studiów na Politechnice Warszawskiej, szczególnie Papiernictwa i Poligrafii na Wydziale Inżynierii Produkcji, gradacja wartości w procesie wydawniczym: opakowanie a treść, wpływ koloru opakowania na nawyki zakupowe klientów, customer magazines - inteligentne wspieranie sprzedaży, raport roczny jako produkt poligraficzny, zabezpieczenia poligraficzne w dowodzie tożsamości. To prezentacje przygotowane we współpracy z Politechniką Warszawską - Zakładem Technologii Poligraficznych oraz Zespołem Szkół Zawodowych nr 6 im. Joachima Lelewela w Poznaniu.

Tegoroczna edycja targów POLIGRAFIA pokazała, jak wiele i jak szybko zmienia się w branży. Postawiła wiele znaków zapytania, ale i wiele kropek nad „i”.  Jednak pewne jest jedno: idea targowych spotkań wciąż jest żywa i silna. Targi objęte były patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.poligrafiaexpo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Docucutter DC-618 Duplo – dwukrotnie szybszy czas realizacji zleceń
Firma Duplo poinformowała - podczas specjalnej transmisji on-line - o wprowadzeniu do swojej oferty nowego, w pełni automatycznego, wielozadaniowego urządzenia do wykańczania – Docucutter DC-618. To – jak podaje producent - dwukrotnie szybszy następca popularnego modelu DC-616Pro, a także prędkościowo zbliżony do wysokoprodukcyjnego modelu DC-646iPro - oba cieszą się...
W marcu opublikowany został nowy katalog materiałów opakowaniowych i produktów higienicznych. Katalog prezentuje stałą ofertę produktów Packaging, dostarcza najważniejszych informacji o materiałach i maszynach opakowaniowych. Znajdziesz w nim również porady ekspertów i informuje o usługach Antalis, którymi możesz być zainteresowany.
Przedstawiamy kolejny głos w dyskusji na temat sposobów ratowania polskich przedsiębiorstw i całych branż. Tym razem w imieniu branży poligraficznej głos zabrało Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga.
Wyższa cena w wezwaniu na akcje BSC Drukarnia Opakowań
Do 40,5 zł podwyższona została cena oferowana za każdą akcję BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu ogłoszonym przez A&R Carton i Colorpack, spółki należące do grupy AR Packaging. Inwestorzy mogą zapisywać się na sprzedaż akcji w wezwaniu do 26 marca br.
MM Druk Serwis od swojego dostawcy otrzymał krzepiające informacje, dotyczące epidemii COVID-19 w Chinach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764