logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Targi Poligrafia 2015: Podsumowanie

   03.06.2015, przeczytano 3539 razy
ilustracjastrzałka

Jeden czas, jedno miejsce, jedna branża – pomysł na tegoroczną edycję nareszcie wcielony w życie! W dniach 26-29 maja 2015 r. do Poznania zawitało 120 wystawców, 5800 zwiedzających, odbyło się 25 merytorycznych wydarzeń towarzyszących.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/targi-poligrafia-2015%3A-podsumowanie,25044,artykul.html

Tegoroczna POLIGRAFIA koncentruje się na wąskiej branży druku bez targów reklamowych. (…) Jest to tradycyjne miejsce spotkań całej branży. Chcemy spotkać się z naszymi klientami, również z dostawcami, z konkurencją. Jest to szansa na pokazanie swoich nowości, swoich mocnych punktów na rynku” – mówił o targach Bartosz Grzęda, kierownik sprzedaży FUJI FILM GmbH

Z perspektywy zmian na rynku oraz rozwoju technologicznego o tradycji spotkań wypowiedział się Jacek Kuśmierczyk, Kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga :„To jest ta agora, gdzie przedstawiciele branży spotykają się w jednym czasie i w jednym miejscu. Ja mam nadzieję, że ta funkcja pomimo rozbudowanych mediów komunikacyjnych w przyszłości również nie zostanie utracona. (…) W Polsce w poligrafii generalnie dzieje się znacznie lepiej, niż w innych krajach europejskich. (…) Został zanotowany wzrost wartości produkcji sprzedanej, został zanotowany kolejny wzrost polskiego eksportu, jeżeli chodzi o branżę, czyli można powiedzieć tylko tyle: wskazania na najbliższą przyszłość są jak najlepsze”. 

Wiceprezes zarządu Derya Sp. z o.o. Mirosław Bartas tak podszedł do tematu pobytu na targach POLIGRAFIA: „Od wielu lat uczestniczymy w targach i prawdopodobnie będziemy uczestniczyć  dopóty, dopóki będą tutaj nasi klienci”.

Targi POLIGRAFIA 2015 odbyły się w oderwaniu od targów REKLAMA360, co stanowiło odpowiedź organizatorów na potrzeby wystawców branży poligraficznej. Dzięki temu każdy wystawca miał okazję łatwiej dotrzeć do swoich profesjonalnych grup odbiorców.

Natomiast targi REKLAMA360, które odbędą się w dniach 29.09-1.10.2015 w Poznaniu, będą miały formę najbardziej interaktywnego spotkania środowiska reklamy i marketingu, o czym przekonuje Ilona Rosiak, dyrektor projektu. Więcej o wydarzeniu można się dowiedzieć na stronie: www.reklama360.eu.

Pierwszy dzień targów POLIGRAFIA rozpoczął się otwarciem wydarzenia na scenie Poligraficznej Areny połączonym z wręczeniem Złotych Medali dla innowacyjnych rozwiązań i produktów dla poligrafii oraz nagród Acanthus Aureus za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. 

Złote Medale otrzymały produkty:


Rotacyjna maszyna sztancująca HORIZON RD- 4055
HORIZON INTERNATIONAL, INC., Japonia
Zgłaszający: DERYA Sp. z o.o., Tychy

Płyta fleksograficzna Flenex

FUJIFILM EUROPE GmbH (sp. z o.o.) Oddział w Polsce / Branch in Poland
Warszawa

PuzzleFlow Manager
INFOSYSTEMS S.A. Warszawa

System IwarePRINT
IWARE Sp. z o.o., Wrocław

Zestaw OPUS Binding Tower
OPUS Sp. z o.o., Gliwice

Automatyczna termiczna linia do laminowania papieru jedno i dwustronnie EUROPA PB
Zakład Foliowania Papieru, Gdynia

Nagrody Acanthus Aureus przyznano  trzem  firmom: FUJIFILM CENTRAL & EUROPEAN REGION, INTERPRINT
Sp. z o.o. i HENKEL POLSKA Sp. z .o.o.

Zaraz po otwarciu odbyła się premiera V edycji raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”, który zaprezentowali Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i Jacek Bajger, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce. Raport pokazuje, że nastroje w branży są pozytywne i poparte pozytywną oceną rozwoju badanych firm oraz że maleje odsetek firm z mniej optymistyczną wizją swojej pozycji na rynku. Jako koło zamachowe dla branży wskazywany jest eksport – polskie firmy dzięki stosunkowo niskim kosztom pracy i wysokiej jakości usług są poważane na rynku Unii Europejskiej, jak i poza nim. Kolejnym akcentem, który wynika z raportu, jest rozwój w kierunku informatyzacji sektora poligraficznego. Stawia się na zamówienia internetowe, przy zachowaniu gotowości do realizacji zleceń bardziej złożonych, które wymagają spotkań i indywidualnych uzgodnień.

Drugą premierą tego dnia targów było najnowsze, wyjątkowe wydanie „Print Partner – doskonałość w poligrafii”, której towarzyszyła debata przedstawicieli klientów poligrafii, wiodących drukarni oraz dostawców maszyn. 

Następnego dnia targów odbyły się prezentacje wykwalifikowanych doradców finansowych z zakresu środków unijnych: „Fundusze Europejskie dla każdego”, „Fundusze Europejskie – Perspektywa 2014-2020” oraz „Jak przygotować firmę do nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020, aby nie tylko pozyskać dofinansowanie, ale również z sukcesem je rozliczyć?”. Dzięki wiedzy zdobytej podczas wykładu firmy z sektora poligraficznego będą miały większą szansę na przygotowanie się do najbliższych jesiennych transzy dotacji unijnych, a tym samym na zwiększenie planowanych inwestycji.

Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego poprowadził prezentację pod tytułem „Transformacja mediów”. Temat zobrazował szerokie spektrum i dynamikę zmian zachodzących na rynku mediów tradycyjnych i nowoczesnych, potrzeby wydawców i odbiorców, a także najnowsze sposoby planowania i realizacji kampanii przy udziale zaawansowanych metod i technologii.

Polska Izba Opakowań zgromadziła publiczność na wykładzie „Etykieta pomaga kreować markę”. Identyfikacja poprzez etykietę oraz wybór rodzaju etykiety w zależności od rodzaju i przeznaczenia powierzchni– to tylko niektóre z zagadnień, jakie poruszono w tej bardzo szczegółowej prezentacji.

Ostatni dzień targów upłynął pod hasłem „Młodzi dla młodych”, w ramach którego odbyły się wykłady poruszające takie tematy, jak: wybór studiów na Politechnice Warszawskiej, szczególnie Papiernictwa i Poligrafii na Wydziale Inżynierii Produkcji, gradacja wartości w procesie wydawniczym: opakowanie a treść, wpływ koloru opakowania na nawyki zakupowe klientów, customer magazines - inteligentne wspieranie sprzedaży, raport roczny jako produkt poligraficzny, zabezpieczenia poligraficzne w dowodzie tożsamości. To prezentacje przygotowane we współpracy z Politechniką Warszawską - Zakładem Technologii Poligraficznych oraz Zespołem Szkół Zawodowych nr 6 im. Joachima Lelewela w Poznaniu.

Tegoroczna edycja targów POLIGRAFIA pokazała, jak wiele i jak szybko zmienia się w branży. Postawiła wiele znaków zapytania, ale i wiele kropek nad „i”.  Jednak pewne jest jedno: idea targowych spotkań wciąż jest żywa i silna. Targi objęte były patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.poligrafiaexpo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsza w Europie maszyna fleksograficzna Mark Andy P9E w drukarni Berkshire  Labels
Brytyjska drukarnia Berkshire Labels, specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości etykiet (również typu shrink sleeve), stała się pierwszym w Europie użytkownikiem nowej  maszyny fleksograficznej Mark Andy – Performance Series P9E. Urządzenie, obsługujące wstęgę o szerokości 17 cali (430 mm) pracuje obecnie w zakładzie Berkshire w Hungerford (ok. 100 km od...
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości w ramach regionalnego programu operacyjnego województwa małopolskiego na lata 2014-2020, przyznało spółce M.M. Druk Serwis dofinansowanie na realizację projektu badawczo-rozwojowego wraz z wdrożeniem. Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie prototypu innowacyjnej na skalę światową linii do konfekcjonowania materiałów...
Call for papers - 12. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innnovations
W dniach 1-2 kwietnia 2020 r. w EXPO XXI Warszawa odbędą się 12. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations – jedno z najciekawszych spotkań branży opakowań w Europie Środkowej.
Linia do oprawy Vareo i trójnóż Infinitrim w drukarni OSDW Azymut
Miniony rok był dla drukarni cyfrowej OSDW Azymut z Łodzi, należącej do jednego z liderów na krajowym rynku dystrybucji książek, okresem wzmożonych inwestycji w nowe rozwiązania. Ich celem była automatyzacja procesów wytwórczych, zwiększenie wydajności i podniesienie jakości realizowanej produkcji dziełowej. Wśród innowacyjnych maszyn, jakie rozpoczęły tu pracę, znalazły...
DKS – „Print Evolution Journey”, premiery i znane rozwiązania na Remadays
Dwie nowe, przemysłowe maszyny Konica Minolta: AccurioWide 200 - dedykowana zadrukowywaniu podłoży giętkich i sztywnych o szerokości do 2m, której pokazy będą premierowymi w Polsce, a także MGI Jetvarnish 3D - znana już i ceniona przez rynek maszyna do lakierowania 3D, która dołącza do oferty firmy DKS będą m.in. prezentowane podczas Międzynarodowych Targów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764