W czwartek 18. lutego zakończyła się 12. edycja jednej z największych branżowych imprez wystawienniczych na świecie – Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays Warsaw. Po raz pierwszy impreza odbyła się w nowym miejscu, w centrum PTAK WARSAW EXPO w Nadarzynie. Nowa lokalizacja dała nowe możliwości, ale też nowe wyzwania. Mamy na koncie sukcesy i rekordy, ale nie zabrakło również trudności. Tym wszystkim chcemy się z Państwem podzielić.
Targi RemaDays Warsaw odbyły się w dniach od 16. do 18. lutego. Jak co roku, program wydarzenia obfitował w interesujące prelekcje i liczne atrakcje, które wyzwoliły w naszych gościach wiele pozytywnych emocji.
Targi po raz pierwszy odbyły się w nowym, znacznie większym obiekcie targowym. Oddaliśmy w Państwa ręce halę, z ofertą wystawców, o łącznej powierzchni 35 tysięcy metrów kwadratowych, która mogła pomieścić zdecydowanie więcej zwiedzających i zapewniła przestrzeń na dodatkowe możliwości aktywnego udziału w naszym wydarzeniu.
Już pierwszego dnia odwiedziło nas zdecydowanie więcej osób niż w poprzednich latach, a po trzech dniach imprezy zanotowaliśmy rekordową liczbę blisko 19 tysięcy zwiedzających. To wzrost o prawie 15%. Wraz ze wzrostem liczby zwiedzających zauważyliśmy znaczący wzrost udziału profesjonalistów z branży. W centrum PTAK WARSAW EXPO pojawili się przedstawiciele ok. 770 firm (wzrost o 33%) reprezentujących dostawców produktów i usług reklamowych z Polski i z zagranicy. Rekordowa okazała się także liczba zagranicznych zwiedzających (wzrost o 277%).
Z racji większej przestrzeni pojawiło się także więcej, bo aż 14 stref wypoczynku z gastronomią, które zdecydowanie podniosły komfort uczestnictwa w targach. Dołożyliśmy wiele starań, aby zapewnić komfort tak dużej liczbie wystawców i zwiedzających. Z myślą o Państwa wygodzie powstały więc 3 punkty rejestracyjne oraz 3 szatnie, co przełożyło się na większą płynność ruchu gości i znacznie zmniejszyło czas oczekiwania. Nasi goście mieli także do dyspozycji ponad 5,5 tysiąca miejsc parkingowych oraz możliwość przybycia na targi busami.
Targi RemaDays przyniosły więc wiele dobrych owoców, mamy jednak świadomość, że nie udało się nam przewidzieć wszystkich trudności, które wymagają uwagi i będą stanowić dla nas przestrzeń do poprawy. Do takich spraw z pewnością należy niedostosowana do tak dużej imprezy infrastruktura obiektu, w tym przede wszystkim problemy z dostarczeniem Internetu oraz brak zasięgu sieci komórkowych, co utrudniało komunikację podczas targów. Właściciel hal zagwarantował, że wszelkie niedociągnięcia w tej materii zostaną niezwłocznie dopracowane, nam natomiast pozostaje żałować, że nie udało się tej kwestii dopiąć na czas. Inna kwestia to liczba toalet, która okazała się niewystarczająca. Już teraz zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby w przyszłym roku zwiększyć ich liczbę.
Dziękujemy za cierpliwość w oczekiwaniu na wjazd na teren targów i przepraszamy za wszelkie trudności związane z dotarciem na naszą imprezę. Zapewniamy, że podczas kolejnej edycji RemaDays Warsaw usprawnimy wjazd na teren PTAK WARSAW EXPO i zadbamy o dodatkowe oznaczenia, aby uniknąć trudności komunikacyjnych.
Wystawcy i zwiedzający poznali laureatów w tradycyjnych konkursach. Już pierwszego dnia warszawskiej imprezy wręczone zostały statuetki Korony Reklamy. Nagrodzono najlepsze firmy w poszczególnych sektorach branżowych – Out&InDoorSystems, GiftsWorld, TechnologyPark, PrintShow. Tego samego dnia wręczone zostały również nagrody The Prize for Innovations. Jury przyznało złote, srebrne i brązowe medale za najbardziej innowacyjny produkt 2016 roku.
Z kolei w środę 17. lutego oddech wstrzymali głównie zwiedzający. Goście, którzy wrzucili do specjalnej urny swoją wizytówkę, wzięli udział w losowaniu wyjątkowej nagrody. Największym szczęściarzem okazał się Pan Radosław Aleksander Mastalski z firmy RM Studio Radosław Mastalski. Dzięki temu w drogę powrotną mógł udać się nowiutkim, lśniącym motocyklem Harley Davidson Street 750. W ostatnim dniu Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays poznaliśmy zwycięzców w konkursach na najlepszy gadżet i katalog 2016 roku (Gifts of the Year, Catalogue of the Year). Wręczenie nagród odbyło się podczas prestiżowego śniadania biznesowego partnerów programu Solidni w Biznesie.
Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie internetowej www.remadays.com w zakładce „Konkursy”.
Podsumowując, zmiana lokalizacji przełożyła się na rekordową liczbę gości i wystawców, dała szansę na prezentację oferty szerszemu niż dotychczas gronu odbiorców i pozwoliła na zwiększenie komfortu udziału w samym wydarzeniu. Wszystkie nasze starania miały jeden podstawowy cel, aby stworzyć warunki sprzyjające dobrym relacjom handlowym, które po targach owocować będą nowymi kontraktami i kontaktami biznesowymi. Mamy więc nadzieję, że cel ten udało się nam zrealizować i nie przesłonią go niedogodności, za które jeszcze raz przepraszamy. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby nie pojawiły się one w przyszłym roku.
Na koniec serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, za udział, za cierpliwość i wyrozumiałość, za Państwa dobre słowa i wszystkie wspólne chwile, które udało nam się przeżyć podczas Targów RemaDays Warsaw. Życzymy kolejnych sukcesów zawodowych i czekamy na następne spotkanie w 2017 roku.
Targi RemaDays 2016 objęte były patronatem medialnym Signs.pl.
Źródło: GJC Inter Media