logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Targi Retailshow 2018: Podsumowanie

  PR 29.11.2018, przeczytano 3017 razy
ilustracjastrzałka

9. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018 za nami. Oferta wyposażenia, technologii i usług dla handlu  zaprezentowana przez ponad 200 wystawców oraz inspirujące prelekcje pozwoliły wyobrazić sobie jak będzie wyglądał handel przyszłości. Tegoroczne wydarzenie odwiedziło 5,5 tys. managerów i specjalistów rynku retail. To dobry prognostyk dla jubileuszowej 10. edycji Targów RetailShow, która odbędzie się 20-21 listopada 2019 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/targi-retailshow-2018%3A-podsumowanie,380350,artykul.html

Targi RetailShow to bez wątpienia event, który wskazuje kierunek rozwoju handlu i wyznacza nowe trendy. Poza prezentacją innowacyjnych produktów i częścią merytoryczną bezcenne są spotkania z ekspertami, którzy prognozują zachowania konsumenckie. Na tej podstawie projektowane są rozwiązania spełniające potrzeby klientów i budujące przewagę konkurencyjną.

Wizjonerzy i eksperci

Podczas towarzyszącej targom konferencji Retail Congress Bogdan Łukasik, współzałożyciel Grupy Modern-Expo, zwrócił uwagę na czynniki wpływające na oczekiwania konsumenckie, takie jak procesy urbanizacji, starzenie się społeczeństwa czy zmiana modelu rodziny. Twierdzi on, że zakupy dzielą się na te, które musimy szybko zrobić, te, które chcemy zrobić oraz takie, które mają dostarczyć wrażeń. Detaliści muszą więc szukać sposobów, aby w każdej kategorii zwiększyć koszyk zakupowy, zbudować lojalność klienta, a przede wszystkim spowodować powtarzalność zakupów. Handel przyszłości będzie więc połączeniem świata fizycznego i cyfrowego. Ekspert przewiduje też, że nie zabraknie miejsca dla sklepów stacjonarnych, w których jednak nie tylko wygląd, ale i sposób sprzedaży bazujący na emocjach będą istotne.

ilustracjastrzałka

O konsekwencjach rozwoju wielokanałowości zakupów mówił także Michał Górski, CEO Schwitzke Górski, który zwrócił uwagę na fakt, że walka o uwagę i zainteresowanie klienta nie toczy się już w obszarze cech produktu czy jego ceny, nie wystarczy również estetyczne i zgodne z trendami „podanie” produktu czy usługi.

– Wyzwanie, które stoi przed nami, to kreowanie spójnego i angażującego doświadczenia zakupowego. Dlatego w Schwitzke Górski nie projektujemy sklepów, ale customer experience – podkreślił.

Interesującą prelekcję poprowadził Sasha Stockem, założyciel i CEO firmy Nethansa, która świadczy usługi zwiększające sprzedaż na Amazonie. Przedstawił dane, które potwierdziły wiodącą rolę tej platformy i jej potencjał dla polskiej branży. Jak się okazuje, udział polskich sprzedawców na amazon.de stanowi mniej niż 1%.

– Już dziś warto rozpocząć tam sprzedaż. Nadal jest to szansa na tanią reklamę dla małych i średnich firm, aby skutecznie zaistnieć w tym ekosystemie – zachęcał.

Handel przyszłości

Tegoroczna oferta wystawców Targów RetailShow potwierdziła świadomość firm w zakresie konieczności podążania za klientami, którzy chcą kupować produkty w dowolnym miejscu i czasie. Tą filozofię wyraźnie prezentowała firma Zebra Technologies. Na stoisku eksponowała rozwiązania usprawniające zarządzanie procesami w sklepie i obsługę klienta. Ofertę uzupełniała szeroka gama produktów, tj. mobilnych komputerów i drukarek, tabletów, skanerów, kiosków interaktywnych oraz usług lokalizacji i technologii RFID. Jak potwierdziła Dagmara Kotlarska, Senior Field Marketing Team Manager na region EMEA, stoisko firmy odwiedziło wielu klientów. Część z nich była umówiona wcześniej, część zupełnie nowych.

ilustracjastrzałka

– Odwiedziło nas w tym roku także wielu gości z Rosji i Ukrainy. To dla nas interesujące, świadczy także o tym, że renoma RetailShow wykracza daleko poza granice Polski – dodała.

Jedno z największych stoisk na targach miała polska firma IGLOO, której przedstawiciele prezentowali ladę chłodniczą Samos Self Service Ready, unikalną dzięki zastosowaniu systemu prowadnic szyby frontowej. Dzięki temu rozwiązaniu w ciągu zaledwie kilku sekund ekspozycja lady chłodniczej może zostać zmieniona z wariantu tradycyjnego w ladę samoobsługową.

ilustracjastrzałka

– To rozwiązanie sprawia, że urządzenie zyskuje nową funkcjonalność bez konieczności udziału serwisu czy producenta. Co najważniejsze jednak, pozwala właścicielowi sklepu szybko reagować w zależności od aktualnego natężenia ruchu klientów w sklepie – argumentował Bartosz Mazurek, Marketing Manager firmy IGLOO.       

Rodzimą myśl inżynierską prezentowała także firma ISS RFID działająca w obszarze inteligentnych systemów z wykorzystaniem technologii RFID. Rozwiązania firmy zapewniają oszczędności na poziomie kosztów inwentaryzacji, zwiększenie dokładności kontroli stanów magazynowych i mniejszy odsetek zagubionych towarów. Adam Silny, prezes zarządu, potwierdził, że branża retail rozwija się bardzo szybko, wymaga więc coraz nowocześniejszych rozwiązań usprawniających procesy w firmach.

ilustracjastrzałka

– Nasz know-how oraz świetne zasoby inżyniersko-diagnostyczne pozwalają coraz śmielej poruszać się po rynku. Już wkrótce będziemy mogli pochwalić się dużym wdrożeniem na rynku polskim – powiedział. Dodał także, że na RetailShow firma jest dopiero po raz drugi i potwierdził, że to dobra impreza wystawiennicza odwiedzana przez potencjalnych klientów firmy.

Zmiany i transformację cyfrową bardzo dobrze wyczuwa także firma Wanzl, która poza nowością produktową, tj. wózkiem sklepowym Salsa 200, zaprezentowała kompletny system zarządzania sklepem wanzl connect oparty na technologii RFID, który tworzy swego rodzaju pomost pomiędzy właścicielami sklepów a ich klientami. Magdalena Skowrońska, manager ds. marketingu, potwierdziła, że wdrożenie tej nowości odbyło się już w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech.

ilustracjastrzałka

W Modelowym Sklepie panował ciągły ruch. Wyposażony w innowacyjne produkty i nowocześnie zaaranżowany market spożywczy stanowił świetną platformę do rozmów biznesowych. Był przeglądem najciekawszych nowości z oferty wystawców. Oferta RetailShow obejmowała m.in.: meble i wyposażenie sklepów, oświetlenie, kasy fiskalne i wagi, systemy informatyczne do zarządzania sieciami handlowymi, programy lojalnościowe, usługi outsourcingowe i finansowe, systemy zabezpieczeń i ochrony oraz usługi doradcze.

Jakość przyszłości

Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów „Best Shop Concept” oraz „Innowacje Handlu”. Oba potwierdziły, że zarówno myśl architektoniczna i innowacyjna zespołów pracujących na rzecz branży retail sprawia, że jest to niezwykle dynamiczny sektor gospodarki.

ilustracjastrzałka

Zwycięzcy konkursu „Best Shop Concept 2018”:

Delikatesy CHATA POLSKA

  • Kategoria: Supermarket

  • Firma: Ego-Studio

Sklep spożywczy LEWIATAN

  • Kategoria: Sklep typu convenience

  • Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów

Sklep koncepcyjny BYTOM

  • Kategoria: Sklep odzieżowy

  • Firma: lsd.studio

Sklep Home&You

  • Kategoria: Sklep specjalistyczny
  • Firma: Schwitzke Górski

Cukiernia Maja

  • Kategoria: Sklep specjalistyczny
  • Firma: ABM

TUTTI SANTI

  • Kategoria: Sklep specjalistyczny
  • Firma: lsd.studio

TUTLO

  • Kategoria: Punkt sprzedaży usług
  • Firma: A+D Retail Store Design

Zwycięzcy konkursu „Innowacje Handlu 2018”:  

Produkt: Inteligentna Półka NFC regału sklepowego oraz chłodniczego

  • Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
  • Firma: Surge Cloud

Produkt: Komputer mobilny Zebra MC3300

  • Kategoria: Systemy i technologie IT
  • Firma: Zebra Technologies

Produkt: Mobilna drukarka etykiet i paragonów Zebra ZQ600

  • Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
  • Firma: Zebra Technologies

Produkt: Asystent zakupowy dla klientów i ekspedientów Zebra PS20

  • Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
  • Firma: Zebra Technologies

Produkt: Drukarki kart Zebra seria ZC

  • Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
  • Firma: Koncept-L

Produkt: Przenośny terminal danych CipherLab RK25

  • Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
  • Firma: Koncept-L

Produkt: Lada chłodnicza Samos Self Service Ready

  • Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
  • Firma: IGLOO

Produkt: Witryna na lody INSÙ          

  • Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
  • Firma: ES System K

Produkt: Inteligentna półka Smart shelf

  • Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
  • Firma: Modern-Expo

Produkt: Piec Eikon e2s Merrychef

  • Kategoria: Urządzenia gastronomiczne
  • Firma: Koree

Partnerem Strategicznym RetailShow 2018 była firma Modern-Expo, a Sponsorami Głównymi: Koncept-L z Godex; Ingram Micro z Zebra Technologies; Goldenore z Oracle i z Arrow oraz Bosch.

Źródło: ECP Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764