logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Tatawdomu - rusza nowa kampania Onetu

  PR 29.05.2023, przeczytano 365 razy
ilustracja

Onet rusza z nową kampanią #TataWdomu, której celem jest zachęcenie ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich. Partnerami projektu są UN Global Compact oraz Fundacja Share The Care. #TataWdomu jest kontynuacją działań związanych z wyrównywaniem szans kobiet w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tatawdomu---rusza-nowa-kampania-onetu,400183,artykul.html

W Polsce wciąż dominują stereotypy związane z urlopem tacierzyńskim, a liczni mężczyźni odczuwają obawy związane z reakcjami ze strony pracodawców, kolegów oraz rodziny. W odpowiedzi na to, powstała kampania, w ramach której znani ambasadorzy - ojcowie zachęcają do zmiany dotychczasowych wzorców, a także podkreślają znaczenie roli ojca. Ambasadorami akcji zostali: Wiktor Zborowski, Tomasz Sekielski, Krzysztof Zalewski, Radosław Pazura, Przemysław Saleta, Damian Michałowski oraz Krzysztof „Jankes” Jankowski. Kampania powstała w odpowiedzi na wdrożoną w kwietniu dyrektywę work-life balance przyznającą ojcom m.in. indywidualne prawo do 9 tygodni nietransferowanego urlopu rodzicielskiego.

- Równość płci jest jednym z trzech kluczowych filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Zaczęliśmy od akcji #NieCzekam107lat, jej kolejną odsłoną była #BazaEkspertek, niezwykle ważny dla nas - mediów - projekt. W ramach tego obszaru, w tym roku postanowiliśmy skupić się na równości rodzicielskiej. Nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich, mogą wpłynąć na przejęcie przez mężczyzn części obowiązków domowych, a to przełoży się na szanse samorealizacji kobiet i wzrost poczucia ich własnej wartości – mówi Karolina Nowak-Luśtyk, Sustainability Marketing Manager w Ringier Axel Springer Polska.

Ringier Axel Springer od kilku lat podejmuje inicjatywy mające na celu promowanie równych szans kobiet i mężczyzn. W styczniu magazyn Forbes Women przeprowadził ranking firm wspierający równość rodzicielską „Firma przyjazna tacie na etacie”. Zebrano w nim najlepsze praktyki stosowane przez pracodawców dbających o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. W dalszej perspektywie chcąc pomóc biznesowi zainspirować się i ułatwić wprowadzanie zmian, wydany zostanie e-booka, który podpowiada, jakie kroki należy podjąć, aby stać się liderem w tym obszarze. Korzyści z urlopów rodzicielskich są wielowymiarowe przynoszą korzyści nie tylko dzieciom, ale również ojcom, matkom i właśnie pracodawcom.

- Ze wsparciem inicjatywy UN Global Compact i fundacji Share The Care chcemy pokazać, że tata w domu to zmiana nie tylko dla dziecka, ale dla całej rodziny. Ogromna szansa na zmianę rynku pracy, ale również podniesienia kompetencji pracowników. To zmiana społeczna, która w perspektywie lat odświeży nie tylko domowe relacje, ale również wpłynie na biznes, politykę i ekonomię – mówi Dominika Olszyna, redaktorka naczelna Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin

- Po ustawodawcy, pracodawcy są drugim najważniejszym ogniwem tej bardzo potrzebnej i ważnej zmiany. Z badań naszej fundacji wynika, że ojców przed korzystaniem z urlopu powstrzymuje obawa przed utratą pracy czy obawa, że coś ominie ich w pracy (podwyżka, awans). Pracodawcy powinni mieć świadomość korzyści, jakie sami odnoszą kiedy ojcowie, ich pracownicy, korzystają z urlopów rodzicielskich. Powinni odważnie informować o prawach ojców oraz obalać stereotypy dotyczące ról płciowych w rodzinie, zgodnie z którymi ojciec jest żywicielem rodziny, a kobieta zajmuje się dziećmi i domem. Tego oczekują od pracodawców zarówno mężczyźni, jak i kobiety – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care

- Kampania „#TATAWDOMU” to kolejny projekt społeczny, przy którym współpracujemy razem z Onetem. Tym razem jest to współpraca wyjątkowa, bo równość rodzicielska, która jest nierozerwalnie związana z równością szans i płci na rynku pracy jest jednym z kluczowych obszarów, na których skupiamy nasze biznesowe i pozabiznesowe działania w Papaya. To też temat, ważny dla wielu osób twórczych i całej branży kreatywnej, w której pracujemy na co dzień. Tym bardziej cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji – mówi Kacper Sawicki, CEO Papaya Films

Promocja akcji #TataWDomu jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych, w radiu oraz kinach, a także w mediach społecznościowych własnych i zewnętrznych. Za koncepcję kreatywną całej kampanii odpowiada agencja Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, za współpracę z influencerami - agencja 2koma7, produkcja spotów video została zrealizowana przez Papaya Films.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764