logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Technologia i kampanie DOOH: Przykłady

  PR 24.01.2019, przeczytano 852 razy
ilustracjastrzałka

Coraz większą rolę w środkach przekazu odgrywa nowa technologia, która pozwala na trafne dotarcie do odbiorców. Doskonale rozumieją to firmy z branży e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju platformy transakcyjne on-line, którym zależy na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy odbiorców i przekierowaniu ich do skorzystania ze swojego serwisu. Jak robią to światowe marki?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/technologia-i-kampanie-dooh%3A-przyklady,380932,artykul.html

Co napędza wzrost medium DOOH?

Dynamiczny rozwój billboardów i cyfrowych reklam DOOH wynika w dużej mierze z ogólnej zmiany w kierunku cyfrowego przekazu. Dziś, kiedy to reklama zdominowała nasze codzienne życie, jesteśmy na nie coraz mniej wrażliwi. Większość z nas jest przyzwyczajona do używania różnego rodzaju wtyczek do blokowania oraz pomijania reklam wyświetlanych przed emisją filmu. Z tego typu rozwiązań łatwo jest skorzystać w świecie online - w prawdziwym życiu nie jest to jednak możliwe. Duże billboardy oraz cyfrowe ekrany zlokalizowane w przestrzeni miejskiej wciąż mają moc przyciągania i skupienia naszej uwagi. Oryginalna reklama postawiona w odpowiednim miejscu i czasie na pewno wpłynie na odbiorcę z pozytywnym skutkiem.

Przerażająca kampania Netfliksa

Doskonałym przykładem takiego wykorzystania technologii jest firma Netflix. Platforma z początkiem października wystartowała z przekazem opartym o elementy rozszerzonej rzeczywistości. Kampania promująca najnowszy horror „The Haunting of Hill House” została zrealizowana przy pomocy firmy Grand Visual. Do jej przeprowadzenia posłużyły dwie skonstruowane specjalnie na tę okazję instalacje. Pierwsza z nich została zamontowana w koedukacyjnej toalecie publicznej. Już przy samym wejściu, większość osób mogła poczuć klimat filmu. W momencie zbliżenia się do lustra łazienkowego, dzięki najnowszej technologii oraz zamontowanym czujnikom, za zwierciadłem ukazywała się zjawa, która wprawiała w oniemienie i przyprawiała o ciarki niejednego przechodnia.

Druga instalacja została zamontowana w centrum miasta. W tym wypadku wykorzystano niezależny ekran i funkcję kamery cofania AR. Ekran pokazywał widok ulicy z kamery. W momencie, kiedy ktoś podchodził do ekranu, na tle ulicy pojawiała się zjawa. Obie instalacje wykorzystywały oświetlenie i efekty dźwiękowe, które pozwoliły na utrzymanie klimatu z filmu.

Europejska kreacja Airbnb

Kolejnym przykładem kampanii DOOH z branży e-commerce jest realizacja firmy Airbnb. Popularny portal na rynku wynajmu uruchomił ogólnoeuropejską reklamę DOOH, włączając w jej tworzenie lokalnych gospodarzy. Kampania miała na celu zachęcenie ludzi do skorzystania z możliwości wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach ukazywała szereg korzyści, jakie czerpią gospodarze Airbnb, wynajmując swoje lokum. Spoty przedstawiały prawdziwych ludzi, takich jak Silvia i Matteo, którzy dzięki Airbnb są w stanie sfinansować własną podróż dookoła świata.

Spotify z globalnym zasięgiem

Innym świetnym przykładem wykorzystania technologii w celu osiągnięcia światowych zasięgów jest zrealizowana pod koniec 2018 roku kampania Spotify. Osoby korzystające na co dzień z muzycznego serwisu miały możliwość sprawdzenia, jakich utworów najchętniej słuchały w danym roku. Do realizacji kampanii posłużył specjalnie stworzony na tę okazję landing page spotifywrapped.com. Po zalogowaniu, witryna generowała podsumowanie z uwzględnieniem najlepszych artystów i utworów oraz zachęcała użytkowników do udostępnienia danych w kampanii DOOH. Spoty zostały wyświetlone na najpopularniejszych cyfrowych ekranach na całym świecie, m.in. na Times Square w Nowym Jorku, Piccadilly Lights w Londynie, Forum Des Halles w Paryżu, Eaton Centre w Toronto, Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie i Melbourne Square w Australii.  

Duży format medium DOOH oraz technologiczne możliwości cyfrowej reklamy zewnętrznej wpływają na wzrost zainteresowania oraz lepszy odbiór wyświetlanych spotów. To z kolei przekłada się na zwiększenie wyników wyszukiwania informacji  na temat obejrzanych treści w Internecie.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764