logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Technologia UVgel – unikalne i nowatorskie rozwiązanie na rynku druku wielkoformatowego

  sponsorowane 11.08.2021, przeczytano 3305 razy
ilustracja

Profesjonalna drukarnia wielkoformatowa oferuje różnego rodzaju techniki druku, które z powodzeniem można wykorzystać do produkcji doskonałej jakości reklam zewnętrznych i wewnętrznych. Nowoczesne technologie pozwalają na realizację zleceń coraz to bardziej wymagających klientów, których oczekiwania rosną. Ich wybór jest zdecydowanie najlepszą inwestycją, prowadzącą do rozwoju biznesu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/technologia-uvgel-%E2%80%93-unikalne-i-nowatorskie-rozwiazanie-na-rynku-druku-wielkoformatowego,392594,artykul.html

Istotnym problemem dla dostawców usług jest posiadanie jednego, uniwersalnego urządzenia do zadruku różnego rodzaju materiałów. Udowodniły to m.in. badania, przeprowadzone przez firmę Canon: przedsiębiorcy, aby w pełni zaspokajać potrzeby swoich klientów muszą sięgać po alternatywne rozwiązania oferowane dziś przez technologię lateksową, eco-solwentową lub UV. A jak wiemy technologie te mają swoje plusy i minusy. Dlatego Canon od lat pracował nad stworzeniem zupełnie nowego rozwiązania – UVgel – które z jednej strony eliminuje wady, (np. wydzielanie szkodliwych związków czy wysoką temperaturę utrwalania) a z drugiej łączy najlepsze cechy wyżej wymienionych środowisk:

  • rozległą gamę kolorystyczną i odporność na światło atramentów eco-solwentowych
  • możliwość stosowania we wnętrzach i krótki czas schnięcia atramentów lateksowych
  • wydajność produkcyjną i niskotemperaturowy proces właściwy dla druku UV.

I tak powstała nowa technologia, a wraz z nią seria drukarek Canon Colorado (więcej informacji), dysponująca UVgel (klik), która zapewnia:

  1. wysoką jakość obrazu, odpowiednią dla szerokiej gamy zastosowań, również w przypadku materiałów stosowanych do dekoracji wnętrz
  2. przemysłową prędkość i kompleksową wydajność produkcyjną dla obsługi rosnących nakładów i szybkiej realizacji zadań
  3. maksymalną wszechstronność przy obsłudze mediów, co oznacza, że na jednej maszynie można drukować większość prac.

Warto zwrócić również uwagę na to, że producent zapewnił dostawcom usług druku szybki zwrot z inwestycji kapitałowej oraz niskie koszty bieżącej obsługi – oczywiście przy zachowaniu odpowiednio wysokiej jakości, która jest w stanie wygenerować wyższą marżę.

ilustracjastrzałka

Zalety żelu

Kluczowym elementem technologii UVgel jest atrament, mający postać żelu oraz sposób jego utwardzania w świetle UV. Umożliwia on realizację procesu z natychmiastowym schnięciem, wg. zasady „drukuj-następnie-utrwalaj”, zapewniając odporną na zarysowania warstwę, która nie wymaga dodatkowej ochrony. Dzięki temu możliwy jest druk różnego rodzaju grafik, które muszą być składane, bigowane, czy też takich, które są narażone na intensywne ścieranie, np. reklamy podłogowe. Nie potrzebują one dodatkowego laminowania. Jeśli z kolei druk ma być laminowany, to możemy wykonać ten proces natychmiast, gdyż materiały od razu są suche. Nie jest więc zaskakujące, iż technologia UVgel szybko zdobywa udział w rynku. Żel ma bowiem wiele zalet. Dzięki temu, że krople są stabilne na mediach i nie ma zjawiska przyrostu ich wielkości, uzyskujemy efekt niezwykłej ostrości detali i co najważniejsze wydajność produkcyjną przy pracy z pełną szybkością. Dla Colorado 1630 ( więcej informacji tutaj )  wynosi ona 111 m2/godz, a w przypadku modelu 1640 i 1650 nawet 159 m2/godz.

Technologia ta rozwiązuje wiele problemów, oferując:

  • wysoką jakość obrazu oraz jednolitość w odwzorowaniu kolorystyki i powtarzalność uzyskiwanych barw
  • mocne i trwałe wydruki na szerokiej gamie mediów
  • niskotemperaturowe, niskoenergetyczne utwardzanie UV LED, pozwalające na obsługę wrażliwych na temperaturę mediów
  • natychmiastowo suche wydruki, gotowe do końcowej obróbki
  • doskonałą gamę kolorystyczną, głębię koloru i odporność na światło
  • certyfikowany bezzapachowy druk, szczególnie ważny przy stosowaniu w pomieszczeniach.

ilustracjastrzałka

Kluczowe zalety technologii UVgel

Technologia UVgel zapewnia wzrost wydajności produkcyjnej oraz wysoką jakość obrazu przy niższym zużyciu atramentu niezbędnym na jego wytworzenie. Krople atramentu UVgel nanoszone są na media w płynnej formie i w zetknięciu z podłożem o kontrolowanej temperaturze od razu przybierają formę żelu. W takiej postaci krople lepiej trzymają się powierzchni, nie rozprzestrzeniając na większy obszar i co istotne nie zlewają się ze sobą. W rezultacie otrzymujemy lepszej jakości wydruk w porównaniu z technologiami, gdzie wymagane jest odparowywanie rozpuszczalnika i wody. Konsystencja samego żelu ułatwia jego precyzyjną kontrolę – przy mniejszej liczbie przebiegów można nałożyć znacznie więcej atramentu, co przyspiesza prędkość pracy urządzenia. Ponadto druk jest bardziej wytrzymały, spójny kolorystycznie i powtarzalny w przypadku uzyskiwanych barw. Ciekawą alternatywą jest możliwość odłożenia w czasie procesu utrwalania, dzięki konsystencji żelowej atramentu. W zależności, czy rozpoczniemy go zaraz po wydruku, czy później uzyskamy matową lub błyszczącą wersję powierzchni.

Dzięki wyeliminowaniu potrzeby natychmiastowego utwardzania, znacznie wzrasta wydajność produkcyjna w porównaniu do konwencjonalnych systemów UV, ponieważ utwardzanie nie ogranicza już prędkości drukowania. Z kolei wydruki nie wymagają procesu suszenia, który odparowuje rozpuszczalnik. Druk jest także odporny na czynniki zewnętrzne, co w większości przypadków eliminuje potrzebę dodatkowej laminacji. Warto również wspomnieć, iż wydruki UVgel są bezzapachowe i spełniają restrykcyjne międzynarodowe normy w zakresie higieny i ochrony zdrowia, jak np. GREENGUARD GOLD, AgBB czy też Type II.

Zapraszamy na prezentację korzyści, jakie może przynieść biznesowi technologia UVgel. Do wyboru dogodna lokalizacja – 10 miast w Polsce – oraz termin. Więcej informacji tutaj.

Źródło: Smart LFP

www.smartlfp.pl

sponsorowane - Tekst sponsorowany opublikowany odpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Pracuje z tą drukarką już ponad dwa lata. Ciagle jakieś problemy, a serwisant odwiedza nas średni raz na miesiąc.

Najnowsze w tym dziale

Postrzeganie smaku płynów w różnych kolorach w zależności od kraju i płci
Najnowsze badania naukowców wskazują, że kolor napoju wpływa na postrzeganie przez nas jego smaku, nawet jeśli skład pozostaje niezmieniony. Co ciekawe, udowodniono, że w zależności od kraju pochodzenia respondentów mają oni inne skojarzenia z napojami w różnych kolorach – Polacy częściej interpretują pomarańczowe napoje jako słodkie lub kwaśne,...
Trendy w eventach korporacyjnych 2025
Wydarzenia firmowe to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi komunikacji. Angażują wszystkie zmysły uczestników, oferując unikalne doświadczenie interakcji z marką i zespołem. Obecnie eventy korporacyjne wykraczają daleko poza standardową imprezę z headlinerem – stają się strategicznym zasobem dla firmy, jej kultury i employer brandingu.
Opakowania AI-friendly: czytelne także dla algorytmów
Jedną z podstawowych ról opakowania, oprócz przechowywania i transportowania, jest jego atrakcyjność wizualna, dzięki której produkt wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i skłania do zakupu. Opakowanie pełni jednak dużo więcej funkcji, a poza konsumentem powinno być czytelne także dla algorytmów. Mowa o sztucznej inteligencji, która stosowana w systemach do...
Masz wrażenie, że Twoi klienci działają irracjonalnie? Przeceniają drobne nagrody, a te odroczone w czasie, nawet znacznie większe, ich nie kuszą? A może z jakiegoś powodu nagle zwiększają częstotliwość zakupów, nawet jeśli nie proponujesz im specjalnych zniżek? To nie magia, to psychologia! Poznaj efekty psychologiczne rządzące naszymi decyzjami zakupowymi i dowiedz...
Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji
Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764