logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Technologia UVgel – unikalne i nowatorskie rozwiązanie na rynku druku wielkoformatowego

  S 11.08.2021, przeczytano 3128 razy
ilustracja

Profesjonalna drukarnia wielkoformatowa oferuje różnego rodzaju techniki druku, które z powodzeniem można wykorzystać do produkcji doskonałej jakości reklam zewnętrznych i wewnętrznych. Nowoczesne technologie pozwalają na realizację zleceń coraz to bardziej wymagających klientów, których oczekiwania rosną. Ich wybór jest zdecydowanie najlepszą inwestycją, prowadzącą do rozwoju biznesu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/technologia-uvgel-%E2%80%93-unikalne-i-nowatorskie-rozwiazanie-na-rynku-druku-wielkoformatowego,392594,artykul.html

Istotnym problemem dla dostawców usług jest posiadanie jednego, uniwersalnego urządzenia do zadruku różnego rodzaju materiałów. Udowodniły to m.in. badania, przeprowadzone przez firmę Canon: przedsiębiorcy, aby w pełni zaspokajać potrzeby swoich klientów muszą sięgać po alternatywne rozwiązania oferowane dziś przez technologię lateksową, eco-solwentową lub UV. A jak wiemy technologie te mają swoje plusy i minusy. Dlatego Canon od lat pracował nad stworzeniem zupełnie nowego rozwiązania – UVgel – które z jednej strony eliminuje wady, (np. wydzielanie szkodliwych związków czy wysoką temperaturę utrwalania) a z drugiej łączy najlepsze cechy wyżej wymienionych środowisk:

  • rozległą gamę kolorystyczną i odporność na światło atramentów eco-solwentowych
  • możliwość stosowania we wnętrzach i krótki czas schnięcia atramentów lateksowych
  • wydajność produkcyjną i niskotemperaturowy proces właściwy dla druku UV.

I tak powstała nowa technologia, a wraz z nią seria drukarek Canon Colorado (więcej informacji), dysponująca UVgel (klik), która zapewnia:

  1. wysoką jakość obrazu, odpowiednią dla szerokiej gamy zastosowań, również w przypadku materiałów stosowanych do dekoracji wnętrz
  2. przemysłową prędkość i kompleksową wydajność produkcyjną dla obsługi rosnących nakładów i szybkiej realizacji zadań
  3. maksymalną wszechstronność przy obsłudze mediów, co oznacza, że na jednej maszynie można drukować większość prac.

Warto zwrócić również uwagę na to, że producent zapewnił dostawcom usług druku szybki zwrot z inwestycji kapitałowej oraz niskie koszty bieżącej obsługi – oczywiście przy zachowaniu odpowiednio wysokiej jakości, która jest w stanie wygenerować wyższą marżę.

ilustracjastrzałka

Zalety żelu

Kluczowym elementem technologii UVgel jest atrament, mający postać żelu oraz sposób jego utwardzania w świetle UV. Umożliwia on realizację procesu z natychmiastowym schnięciem, wg. zasady „drukuj-następnie-utrwalaj”, zapewniając odporną na zarysowania warstwę, która nie wymaga dodatkowej ochrony. Dzięki temu możliwy jest druk różnego rodzaju grafik, które muszą być składane, bigowane, czy też takich, które są narażone na intensywne ścieranie, np. reklamy podłogowe. Nie potrzebują one dodatkowego laminowania. Jeśli z kolei druk ma być laminowany, to możemy wykonać ten proces natychmiast, gdyż materiały od razu są suche. Nie jest więc zaskakujące, iż technologia UVgel szybko zdobywa udział w rynku. Żel ma bowiem wiele zalet. Dzięki temu, że krople są stabilne na mediach i nie ma zjawiska przyrostu ich wielkości, uzyskujemy efekt niezwykłej ostrości detali i co najważniejsze wydajność produkcyjną przy pracy z pełną szybkością. Dla Colorado 1630 ( więcej informacji tutaj )  wynosi ona 111 m2/godz, a w przypadku modelu 1640 i 1650 nawet 159 m2/godz.

Technologia ta rozwiązuje wiele problemów, oferując:

  • wysoką jakość obrazu oraz jednolitość w odwzorowaniu kolorystyki i powtarzalność uzyskiwanych barw
  • mocne i trwałe wydruki na szerokiej gamie mediów
  • niskotemperaturowe, niskoenergetyczne utwardzanie UV LED, pozwalające na obsługę wrażliwych na temperaturę mediów
  • natychmiastowo suche wydruki, gotowe do końcowej obróbki
  • doskonałą gamę kolorystyczną, głębię koloru i odporność na światło
  • certyfikowany bezzapachowy druk, szczególnie ważny przy stosowaniu w pomieszczeniach.

ilustracjastrzałka

Kluczowe zalety technologii UVgel

Technologia UVgel zapewnia wzrost wydajności produkcyjnej oraz wysoką jakość obrazu przy niższym zużyciu atramentu niezbędnym na jego wytworzenie. Krople atramentu UVgel nanoszone są na media w płynnej formie i w zetknięciu z podłożem o kontrolowanej temperaturze od razu przybierają formę żelu. W takiej postaci krople lepiej trzymają się powierzchni, nie rozprzestrzeniając na większy obszar i co istotne nie zlewają się ze sobą. W rezultacie otrzymujemy lepszej jakości wydruk w porównaniu z technologiami, gdzie wymagane jest odparowywanie rozpuszczalnika i wody. Konsystencja samego żelu ułatwia jego precyzyjną kontrolę – przy mniejszej liczbie przebiegów można nałożyć znacznie więcej atramentu, co przyspiesza prędkość pracy urządzenia. Ponadto druk jest bardziej wytrzymały, spójny kolorystycznie i powtarzalny w przypadku uzyskiwanych barw. Ciekawą alternatywą jest możliwość odłożenia w czasie procesu utrwalania, dzięki konsystencji żelowej atramentu. W zależności, czy rozpoczniemy go zaraz po wydruku, czy później uzyskamy matową lub błyszczącą wersję powierzchni.

Dzięki wyeliminowaniu potrzeby natychmiastowego utwardzania, znacznie wzrasta wydajność produkcyjna w porównaniu do konwencjonalnych systemów UV, ponieważ utwardzanie nie ogranicza już prędkości drukowania. Z kolei wydruki nie wymagają procesu suszenia, który odparowuje rozpuszczalnik. Druk jest także odporny na czynniki zewnętrzne, co w większości przypadków eliminuje potrzebę dodatkowej laminacji. Warto również wspomnieć, iż wydruki UVgel są bezzapachowe i spełniają restrykcyjne międzynarodowe normy w zakresie higieny i ochrony zdrowia, jak np. GREENGUARD GOLD, AgBB czy też Type II.

Zapraszamy na prezentację korzyści, jakie może przynieść biznesowi technologia UVgel. Do wyboru dogodna lokalizacja – 10 miast w Polsce – oraz termin. Więcej informacji tutaj.

Źródło: Smart LFP

www.smartlfp.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Pracuje z tą drukarką już ponad dwa lata. Ciagle jakieś problemy, a serwisant odwiedza nas średni raz na miesiąc.

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764