logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tęczowe puszki Sprite wspierają społeczność LGBT

  PR 07.06.2019, przeczytano 3974 razy
ilustracjastrzałka

To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko” wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się jest.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/teczowe-puszki-sprite-wspieraja-spolecznosc-lgbt,382794,artykul.html

Marka Sprite, należąca do portfolio firmy Coca-Cola, wprowadza limitowaną edycję puszki z logo w kolorach tęczy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Premierowo puszka pojawi się podczas samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych paradach równości w Polsce. To jedna z odsłon globalnej kampanii Sprite pod hasłem ”I love you hater”, której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wolności wyrażania tego. Hejt i brak równego traktowania osób ze społeczności LGBTQ+ to jeden z przejawów dyskryminacji – dotyka ona także wielu innych grup: tych, którzy różnią się od nas wyglądem, kolorem skóry, religią czy poglądami. Dlatego Sprite zabiera głos: „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające”. „Niech gadają. Żyj rześko”.

Limitowana edycja tęczowej puszki Sprite

Sprite wierzy, że masowe, silne marki mają dziś do odegrania ważną rolę. Są słuchane, a to oznacza odpowiedzialność. Dlatego powinny mówić o rzeczach ważnych, a za takie uznaje równość, różnorodność i wolność. Specjalna, limitowana edycja puszki z logo marki w kolorach tęczy i sloganem „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające” powstała, ponieważ Sprite wierzy w to, że każdy ma prawo do bycia sobą i wyrażania tego. Miłość to miłość, bez względu na płeć. Sprite chce inspirować do świętowania różnorodności oraz wolności.

Aż 1/4 hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości w Warszawie. Pojawi się również na lokalnych paradach w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu. Zaangażowanie Sprite we wsparcie organizacji wspierających LGBTQ+ ma szerszy wymiar. Wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

ilustracjastrzałka

Limitowana puszka Sprite z tęczowym logo oraz działania wspierające środowiska LGBTQ+, to jeden z wielu elementów polskiej odsłony globalnej kampanii Sprite „I love you hater”, która dotyczy problemu dyskryminacji oraz przejawów hejtu wobec różnych grup i osób – ze względu na ich wygląd, kolor skóry, religię czy poglądy. Kampania marki nie tylko wspiera różnorodność, ale idzie o krok dalej – mówi o tym, jak reagować na hejt. Slogany: „Trwa sezon hejterów” „Niech gadają. Żyj rześko”, które towarzyszą kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy - ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń, ale inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

Komunikacja kampanii opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach, z jakimi się spotykali. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostali nie aktorzy, ale osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy - np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za swoją pasją i być wiernym sobie, niezależnie od ocen. Bohaterowie kampanii dają prostą radę: hejt rodzi hejt, walcz z nim miłością. Stąd przekaz, wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.

ilustracjastrzałka

Za adaptację całej kampanii „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko” na rynek polski odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom, dom produkcyjny Feel Movie wraz z duetem reżyserskim Natalią Jakubowską i Łukaszem Gronowskim. Za obsługę marketingową kampanii odpowiadają firmy LiquidThread (aktywności w internecie, m.in. w social media), Fortis (przygotowywanie materiałów BTL) oraz MediaCom (planowanie i zakup mediów). Za obsługę PR odpowiada Big Picture, które odpowiadało także za przygotowanie ogólnoeuropejskiej strategii public relations/ public affairs, na bazie której pozostałe rynki budują narrację i partnerstwa kampanii.

Kampania ma charakter długofalowy i obejmie szeroki mix mediów, docierających do młodej grupy docelowej. Bazując na YouTube i kilku formatach video o różnej długości, a także visualach i gifach, obejmie także inne formaty digital dopasowane do facebooka i instagrama. Reklama telewizyjna towarzysząca pierwszemu etapowi komunikacji trafiła na ekrany 1 maja. Zaplanowano także szereg działań w punktach sprzedaży, a w dalszej perspektywie także ambient i udział marki w wydarzeniach specjalnych.

Źródło: Coca-Cola

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764