Przez najbliższy tydzień logotypy wszystkich 13 serwisów grupy mediowej IBERION będą zawierać tęczowe elementy. W ten sposób IBERION włącza się w działania marek wspierających społeczności LGBT+ w Polsce w ramach obchodzonego w czerwcu Pride Month.
– W naszych serwisach odcinamy się od sporów na tle politycznym, ale niejednokrotnie zabieramy głos w kwestiach społecznych. Uważamy, że takie wartości jak równość czy prawo do miłości są podstawowym budulcem szczęśliwego społeczeństwa. Okazanie wsparcia dla środowiska LGBT+ jest dzisiaj szczególnie potrzebne, bowiem Polska jest postrzegana jako najbardziej homofobiczny kraj Unii Europejskiej – wyjaśnia Albert Wójcik, założyciel i prezes grupy mediowej IBERION.
W najnowszym rankingu ILGA Europe, mierzącym poziom równouprawnienia osób LGBT+ w krajach europejskich Polska zajęła ostatnie miejsce. Ranking jest tworzony na podstawie analizy prawodawstwa i praktyki jego stosowania w kilku kategoriach, m.in. równości i zakazu dyskryminacji; wolności zgromadzeń, przestępstwa z nienawiści i mowy nienawiści.
– Choć każdy z nas jest inny, to wszyscy kochamy tak samo. Poprzez ten symboliczny gest pokazujemy, że nie zgadzamy się na wykluczanie kogokolwiek w związku z orientacją seksualną – dodaje Albert Wójcik.
To nie pierwsze tego typu działanie marki. Rok temu, po ataku na uczestników białostockiego Marszu Równości logotyp Pikio, największego serwisu grupy, zmienił barwy na tęczowe.
Akcja będzie wspierana, podobnie jak rok temu, przez działania komunikacyjne w serwisach społecznościowych tytułów z grupy IBERION.
Źródło: IBERION