logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Teen marketing – jak komunikować się z pokoleniem digital natives?

   06.06.2017, przeczytano 1350 razy
ilustracja

DDOB (Daily Dose of Beauty) platforma społecznościowa dla influencerów zrzeszająca ponad 12 tysięcy młodych liderów opinii: blogerów, youtuberów i instagramowiczów – przedstawicieli Pokolenia Z i Millenialsów – jedna ze spółek z grupy AdNext – wydała pierwszy w Polsce kompleksowy e-book o teen marketingu. Publikacja to praktyczny poradnik, w którym praktycy i eksperci oraz sami zainteresowani radzą, jak komunikować się z tą grupą. To lektura nie tylko dla marketerów, ale także osób śledzących najnowsze trendy w marketingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/teen-marketing-%E2%80%93-jak-komunikowac-sie-z-pokoleniem-digital-natives,32733,artykul.html

Teen marketing jest zjawiskiem budzącym zainteresowanie nie tylko wśród ludzi mediów, reklamy czy marketingu. To właśnie z myślą o wszystkich zainteresowanych – pracownikach reklamy, szefach działów marketingu, dyrektorach, analitykach, socjologach, badaczach, ale również o mogących spojrzeć na siebie z innej strony nastolatkach powstał ten e-book.

- Nasz e-book to próba odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądała  przyszłość zdominowana przez Generację Z – mówi Bartek Sibiga,  twórca DDOB – pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie platform, zrzeszających blogerów z pokolenia Millenials oraz Pokolenia Z - digital natives wychowanych ze smartfonem w ręku.

Millenialsi i Pokolenie Z to bardzo wpływowa i zarazem dochodowa grupa, z jednej strony posiadająca ograniczone środki pieniężne, z drugiej mająca spory wpływ na wybory zakupowe dokonywane w rodzinie i świetnie radząca sobie ze zdobyciem funduszy na zaspokojenie swoich potrzeb.

Millenialsi i Pokolenie Z są bardzo ważną grupą docelową dla marek zarówno z kategorii beauty, fashion, jak i nowych technologii. Efektywne dotarcie i zaangażowanie ich w działania marketingowe to wyzwanie dla marketerów i osób odpowiadających za promocje marek.
 
- Pokolenie jest niepodatne na szufladkowanie, dlatego tak trudno do niego dotrzeć przez tradycyjne narzędzia marketingowe. Jest wyzwaniem dla marketerów którzy zastanawiają się, jak dotrzeć do tej grupy docelowej oraz zyskać jej lojalność i zaangażowanie – mówi Mateusz Krogulec, Managing Director w Szeri Szeri i Co-Owner w DDOB.

Teen marketing jest skierowany do uczącej się grupy w przedziale między 13 a 17 rokiem życia, choć obserwując szybkość dorastania „obecnej młodzieży” śmiało można go kierować również do młodszych roczników (nawet 10, 11, czy 12 latków). Nowe pokolenia znaczną część swojego życia przeniosły do sieci, wpływając tym na rozwój nowych sektorów gospodarki i wymuszając rozwój nowych form komunikacji marketingowej.

- W naszej publikacji skupimy się na najbardziej klasycznej grupie, biorąc pod uwagę ludzi między 13 a 26 rokiem życia (zaczynając od wczesnych lat szkolnych, aż po ludzi tuż po studiach) – mówi Mateusz Krogulec z Szeri Szeri (grupa AdNext).

- W e-booku dzielimy się doświadczeniem i przybliżamy ścieżki dotarcia do digital natives i formy contentu, które sprawdzają się w teen marketingu. Blisko 80% osób przed dokonaniem zakupu korzysta z porady osoby ze swojego otoczenia lub opinii znalezionych w internecie – większość z nich (bo prawie 70%) na równi stawia opinie swoich bliskich oraz influencerów. Dlatego bardzo ważnym elementem działań promocyjnych marek staje się komunikacja oparta na wykorzystaniu liderów opinii. Nabiera ona jeszcze większego znaczenia w działaniach kierowanych do młodych konsumentów, którym poświęciliśmy naszą publikację – mówi Bartek Sibiga, założyciel DDOB (grupa AdNext).

E-book porusza takie tematy jak:

  • Czym jest teen marketing i jak z niego korzystać?
  • Co wpływa na decyzje zakupowe pokolenia digital natives?
  • Zaangażowanie i lojalność – największa siła młodej grupy docelowej.
  • Influencer marketing dla nastolatków. Jak wybrać dopasowanego influencera?
  • Mobile first – pokolenie ze smartfonem w ręku.
  • Dobre i złe praktyki w teen marketingu.


W publikacji znalazły się wypowiedzi uznanych ekspertów z branży marketingowej: Wojtka Walczaka Strategy Director & Partner w agencji strategicznej Melting Pot., Łukasza Głombickiego Head of Communications w LifeTube, Michała Wieczorka, Content Marketing Specialist w Sotrender, Mikołaja Winkiela Chief Evangelist w Brand 24, Ilony Hanzel z TAKAOTO.PRO, Anny Przybys,z PR Managera z OFFON Agency oraz Grzegorza Berezowskiego, CEO NapoleonCat.

E-book zawiera także komentarze teensów – znanych influencerów, którzy na co dzień współpracują z różnymi firmami – Michała Dudzińskiego, Adrianny Kępki (True Beauty is Internal), Pauliny Gabrielyan i Weroniki Szymańskiej (Vroobelek).

Ponadto, czytelnicy mogą zapoznać się z case studies ciekawych kampanii, w których został wykorzystany potencjał influencerów.

Partnerami e-booka są: Brand 24, LifeTube, Melting Pot., NapoleonCat, OFFON Agency, Sotrender oraz TAKAOTO.PRO

Patroni medialni publikacji: AdMonkey, Marketing i Biznes, NowyMarketing, Magazyn Online Marketing, OOH Magazine, portalmedialny.pl, PRywatki i signs.pl.

Źródło: AdNext

www.adnext.pl

Dodatkowe informacje:

Autorzy:
Bartek Sibiga - założyciel blogowego hubu Daily Dose Of Beauty, to student informatyki oraz narciarski mistrz Polski. Do postawienia na własny startup zmusiła go kontuzja, uniemożliwiająca dalsze starty i rywalizację na stokach. W efekcie powstała pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych na świecie platform, zrzeszających blogerów z pokolenia millenials oraz pokolenia Z - digital natives wychowanych ze smartfonem w ręku. Oferta DDOB kierowana jest zarówno do czytelników, jak i do twórców - ułatwia poruszanie się po blogach młodych influencerów, a także wspiera promocyjnie działania autorów.

Mateusz Krogulec - Managing Director w Szeri Szeri - www.szeriszeri.pl oraz Co-Owner w DDOB www.ddob.com. W branży interaktywnej od 2008 roku. Od początków działania do debiutu na rynku NewConnect, PR Manager związany z Socializer SA. Obecnie odpowiada za Szeri Szeri – firmę wyspecjalizowaną w działaniach na blogach i wśród influencerów oraz DDOB.com, platformę zrzeszającą blogerów z pokolenia Milelnialsów i pokolenia Z.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zastanawia mnie jednak inna kwestia.

"Osoba ograniczona w zdolności do czynności prawnych może bez zgody przedstawiciela ustawowego zawierać umowy należące do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego. Ponadto, taki małoletni może bez zgody przedstawiciela ustawowego rozporządzać swoim zarobkiem. Do pozostałych czynności prawnych, w zasadzie potrzebna jest zgoda przedstawiciela ustawowego małoletniego."


Jaki jest więc sens adresować jakiekolwiek działania do ludzi, którzy mają bardzo ograniczone mozliwości?

avatar użytkownika
,

Może sięgnij po e-book?  

,

Nie sądzę, by potrzebny był komukolwiek ebook, by wiedzieć, że nieletni mogą co najwyżej kupić sobie loda lub książkę, a każdy większy wydatek musi być sankcjonowany przerz rodziców.  

avatar użytkownika
,

Jest jeszcze gorzej - istnieje spora gałąź reklamy kierowanej do jeszcze młodszego audytorium. Mówisz że to gałąź sucha?  

,

"Prawo nakazuje uwzględniać oczywisty fakt naturalnej ufności przejawianej przez dzieci, ich łatwowierności, niedojrzałości psychicznej i społecznej oraz braku doświadczenia w zakresie realiów ekonomicznych. Zakazuje także nadużywania autorytetu rodziców albo nauczycieli czy innych osób, do których odwołania mogłyby wprowadzać dzieci w błąd co do zasadności dokonania zakupu, jak również zachęcać do wywierania presji na rodziców, na zasadzie a przecież inni rodzice kupują.
Zabronione jest również bezpośrednie nawoływania małoletnich do nabywania produktów lub usług, co powinno przekładać się na formę reklam skierowanych do dzieci, która nie może być krzykliwa i napastliwa."

http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/co;jest;zakazane;w;reklamach;dla;dzieci,234,0,903402.html


Wydaje się, że wg przepisów prawa, ta gałąź jest prawie sucha.
Tylko kto przestrzega prawa?
  

avatar użytkownika
,

No to w końcu z jakiego powodu ta posucha - odbiorcy nie są na tyle decyzyjni aby było sens prowadzić adresowane do nich kampanie, czy prawo odbiera ten sens? A może oba czynniki na raz? Jak to zatem jest że na reklamę skierowaną do dzieci idą gigantyczne pieniądze? reklamodawcy są głupi, robią sobie na złość? A może wiedzą coś, czego Ty nie wiesz?  

,

Kiedyś wydawca jakiegoś tabloidu przyznał w wywiadzie, że koszty zasądzone w sprawach o zniesławienie są znikomym ułamkiem zysków z publikacji paszkwili.

Odpowiedź jest prosta.
Jeśli możesz zarobić milion, a koszty grzywien zmieścisz w 100k, to mimo złamania prawa masz na czysto 900k.
  

avatar użytkownika
,

Chwila chwila, mówiłeś że to brak decyzyjności nastolatków czyni kierowaną do nich reklamę nieskuteczną. Skoro więc kwestia radzenia sobie z przepisami jest jak sam zauważasz nieznacząca, pozostaje poruszone przez Ciebie meritum. Jak to jest, że reklamodawcy finansują grubymi budżetami reklamę adresowaną do ludzi nieposiadających własnego portfela, skoro wg Ciebie to nieskuteczne...? Zgłupieli całkiem, robią sobie na złość?  

,

Nic nie mówiłem o braku decyzyjności. Nic też nie mówiłem o skuteczności.
Chyba pomyliłeś rozmówców albo zmów rozmawiasz sam ze sobą

Daj znać, gdy przeczytasz ze zrozumieniem to co napisałem i zaczniesz się do tego odnosić.
  

avatar użytkownika
,

To jakie "ograniczenia możliwości" odbiorców miałeś na myśli? I co miałeś na myśli pytając o sens takich działań, jeśli nie była nią skuteczność? Pomóż nam zrozumieć...  

,

Potwórzę. Zapoznaj się z linkowanym artykułem.
Jest napisany przystępnym językiem, dasz radę.
  

avatar użytkownika
,

Podsumujmy zatem Twoje ostatnie rewelacje. Teen marketing - jest bez sensu. Reklama display w internecie - bez sensu. Marketingowe wykorzystanie mediów społecznościowych, reklama na Facebooku i YouTube - bez sensu. Udział w konkursach dla grafików - bez sensu. Itd. itd. itd...  

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne. Nowy raport Spicy Mobile dla twórców i wydawców
Na rynku jest już dostępny raport „Aplikacje mobilne” – jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych projektowaniem, promocją i monetyzacją aplikacji mobilnych. Wraz z nim agencja Spicy Mobile ogłasza wydanie pierwszej w Polsce trylogii poświęconej marketingowi mobilnemu.
Eileen Gray. Dom pod słońcem
Opowieść o życiu i twórczości niezwykłej kobiety – ikony modernistycznego designu początku XX wieku, projektantki kultowych mebli. Jej życie prywatne było pełne zawirowań, tak samo, jak i kariera.
Z bliska / Z daleka: murale, graffiti, neony i typografia Poznania
68 punktów z muralami i graffiti, 17 działających reklam neonowych oraz 9 starych szyldów i napisów reklamowych. Tak w skrócie można podsumować 3. edycję mapy "Z bliska / Z daleka". Polsko-angielski przewodnik po poznańskim street-arcie to aż 94 powody,  by wyjść z domu i odkryć zupełnie nowe oblicze miasta.
Nowy numer Raportu Dostawców OOH magazine
Ostatnie w tym roku wydanie Raportu Dostawców Mediów i Maszyn właśnie pojawiło się na rynku. Można je także bezpłatnie pobrać w formie online.
Nowy numer OOH magazine z podsumowaniem targów
Na rynku pojawiło się już ostatnie w tym roku wydanie OOH magazine. Tematem przewodnim numeru jest szeroko rozumiany femvertising, czyli marketing kierowany do kobiet i o kobietach mówiący.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764