logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Telebimy w którą stronę pójdą

Strona 1/3  1 2 3

| 13.11.2012 16:11

Witam wszystkich jestem tu nowy i chciałem poruszyć pewną kwestie, mianowicie Telebimów.
Wiec tak posiadam Telebimy w Poznaniu duże miasto wiec z klientami nie powinno być problemu, przyznam że jestem początkujący w tej branż i pewnie to jest głównym powodem tego jak słabo mi idzie... ale głownie chciałem poruszyć kwestie "modelu biznesowego"
Zdecydowanym plusem Telebimów jest to że obraz jest kolorowy i ruchomy o wiele bardziej przykuwa wzrok od tradycyjnego bilbordu zresztą jak jest krzyżówka i są róże nośniki to widać najbardziej ten na którym się coś porusza, reszta jest tylko tłem.
Ale to co zauważyłem jest olbrzymim minusem, to to że klienci nie są zadowoleni z efekty bo jest znikomy i według mnie dzieje się tak ponieważ na jednym nośniku wyświetlanie jest od 7-15 różnych reklam i w takim natłoku informacji potencjalny klient się gubi i większość tego co powinien sobie utrwalić mu umyka.
I tak sobie myślę czy by nie spróbować innej taktyki, czyli np. sprzedać cały czas jednemu klientowi mógł by wtedy nie martwić się o ograniczenie czasowe zrobić prezentacje jakiegoś produktu lub kilku produktów, podać informacje o salonach znajdujących się w mieście promocjach itd.
Teraz pytanie do tych co są nieco dłużej w branży czy klienci byli by skłonni zapłacić w moim przypadku koło 6 tysięcy netto za miesiąc takiej kampanii? Na pewno była by bardziej efektywna niż takie 15 sekundowe raz na 3 minuty i myślę że wtedy odczuli by efekt. Ale była by skierowana do większy graczy bo mało kto w małym biznesie wyłoży tyle gotówki na miesięczna kampanie na jednym Telebimie, a do większych trudniej dojść bo korzystają z agencji które chętniej wybierają bilbordy i pewnie na początku trzeba by starć się przekonać te agencje o tym że taka kampania będzie skuteczna..

Proszę o opinie i sugestie, z chęcią poczytam co o tym myślicie.... tylko mnie nie zrównajcie z ziemią

brak ikonki
+

Poznań
wiadomości: 4
w Signs.pl od 25.09.2012
IP: 87.205.52.XXX

| 13.11.2012 16:11

Masz Web i hu.... kombinuj... Telebimy tak szybko jak przyszły tak szybko traca na znaczeniu, w mojej okolicy jest telebim zakryty banerem i z reklamą jakiejś firmy to jest dopiero szał....

-----------------
GRAFTEC
e-mail: graftec@graftec.eu
www.graftec.eu

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Osie
wiadomości: 1000
w Signs.pl od 08.05.2007
IP: 83.21.17.XXX

rafalpolrekon rafalpolrekon | 13.11.2012 16:11

Zależy w jakim miejscu jest telebim no i od klienta. 6tyś. to nie tak dużo dla poważnej, dużej firmy ale to wszystko zależy od miejsca.

rafalpolrekon

| 13.11.2012 16:11

Miejsce jest dobre przy stadionie miejskim w Poznaniu rozgrywano na nim mecze Euro2012 świeżo wyremontowana krzyżówka po 4 pasy w każdą stronę ruch tramwajowy, autobusowy, pieszy samochodowy, nie jest to najlepsze miejsce w poznaniu ale myślę że w TOP 5 bym się zmieścił tylko Ekran ma 8 metrów ale myślałem żeby go nie powiększyć do 12 .

brak ikonki
+

Poznań
wiadomości: 4
w Signs.pl od 25.09.2012
IP: 87.205.52.XXX

rafalpolrekon rafalpolrekon | 13.11.2012 17:11

to nie jest zabójcza cena ale wszystko zależy od klienta, Poznania nie znam, myślę że to dobra opcja jak będzie jeden - dwóch klientów na to ewentualnie negocjuj ceny, sam musisz wiedzieć ile Cię kosztuje utrzymanie tego telebimu/mc i ile potrzebujesz wziąć aby zarobić. Może zacząć od "promocji" np. za 50%?

rafalpolrekon

| 13.11.2012 18:11

szcmacie, 2012-11-13 16:13
według mnie dzieje się tak ponieważ na jednym nośniku wyświetlanie jest od 7-15 różnych reklam i w takim natłoku informacji potencjalny klient się gubi i większość tego co powinien sobie utrwalić mu umyka.

Proszę o opinie i sugestie, z chęcią poczytam co o tym myślicie.... tylko mnie nie zrównajcie z ziemią


Fajnie, że wpadłeś na to już jak postawiłeś telebimy.

Według mnie telebim jako reklama sprawdza się tylko przy jednym spocie reklamowym jednej firmy który trwa do 10sek. To po prostu taki rarytas, że reklama jest animowana a nie stała jak w przypadku stałego billboardu.

No ale, że "się rusza" i można wyświetlić na tym 15 klientów i z łosi czerpać kasę bo szał, bo "się rusza", to zawsze mówiłem.... interes na krótką metę bo ludzie głupi nie są i już trybią, że efekt w takim przypadku jest beznadziejny.

A telebim to masa kasy.

-----------------

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

wiadomości: 1241
w Signs.pl od 07.08.2005
IP: 78.8.124.XXX

| 13.11.2012 20:11

Witam.

Potwierdzam zerową skuteczność i popieram pomysł skoncentrowania czasu "antenowego". Jak my wykupiliśmy półroczną kampanię to z przykrością po pewnym czasie odkryłem oczywistą oczywiśtość, że przez 3 minuty NIE MA reklamy, a jest tylko przez 15 sekund. Dlatego skuteczność jest słaba bo szansa, że AKURAT ktoś się na 15 sekund skoncentruje jest jednak znikoma pomimo plusów takiego przekazu. A jeszcze musi to być nasz target. Słabe.

Z pewnością jest to też pomysł na wyróżnienie swojej oferty wśród telebimów.

Najbardziej mnie śmieszy to jak na jednym skrzyżowaniu pojawia się nagle 4-5 telebimów i każdy walcząc o atencję niestety ...przegrywa.

Pozdrawiam!

-----------------
ZmianaKoloruAuta.pl - Profesjonalne Oklejanie Samochodów

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.27.193.XXX

macmark macmark | 13.11.2012 21:11

Nie ma nic bardziej irytującego niż wielki telebim stojący przy ulicy lub skrzyżowaniu, gdy w nocy nam zaświeci białym ekranem, to oślepnąć można. Ciekawe czy ktoś się zainteresował kwestią bezpieczeństwa. Jak halogeny zapalają kierowcy, to jest mandacik, a tu takie wielkie g**na przy drodze stoją i oślepiają kierowców. Ja zdecydowanie jestem na nie, obojętnie czy jedna czy 20 firm się wyświetla. A nie jestem odosobniony w tym, często ze znajomymi poruszamy tę kwestię. Jak kolega słusznie zauważył, telebimy były i się kończą. Wystarczy spojrzeć na aukcje sprzętu powindykacyjnego w leasingach, telebimów ogrom.

No, ale jak kolega najpierw kupił, a potem zastanawia się co z tym zrobić, to ból. A w kwestii wyświetlania... albo jeden klient, albo sprzedać interes jakiemuś łosiowi

macmark

| 13.11.2012 21:11

Ja tam nie powiem złego słowa na telebimy - ostatnio jak wracałem w nocy napruty wiedziałem chociaż w którym kierunku iść A tak serio - w Płocku na galerii Mazovia wydaje mi się ze ładnie im idzie biznes telebimowy. Widzę stałą rotację i sporo firm.

brak ikonki
+ + + + +

Płock
wiadomości: 507
w Signs.pl od 04.05.2012
IP: 78.154.78.XXX

| 13.11.2012 21:11

Co do oślepiania przez telebim to bardzo rzadko się to zdarza bo po pierwsze idzie regulować jasność od 6 świeci na 30% od 8 do 16 na 50% od 16 do końca na 20% przynajmniej teraz się tak robi żeby nie oślepiało bo gdy ekran razi w oczy odwraca się od niego wzrok co mija się z jego celem a do tego idzie nieźle zaoszczędzić na prądzie wiec ustawianie go na maksa jest głupotą. Pozdrawiam

brak ikonki
+

Poznań
wiadomości: 4
w Signs.pl od 25.09.2012
IP: 87.205.52.XXX
Strona 1/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764