logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telegram niczym magnes przyciąga cyberprzestępców

  PR 06.10.2021, przeczytano 465 razy

Telegram cieszy się coraz większą popularnością, w sierpniu z komunikatora korzystało ponad pół miliona aktywnych użytkowników. Jednak eksperci od bezpieczeństwa zwracają uwagę na zagrożenia jakie niesie ze sobą używanie tej aplikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telegram-niczym-magnes-przyciaga-cyberprzestepcow,393275,artykul.html

Telegram jeszcze do niedawna był na ustach wszystkich Polaków za sprawą cyberataku na pocztę e-mail oraz media społecznościowe ministra Michała Dworczyka. Choć komunikator szybko zyskuje nowych zwolenników, jest poddany ostrej krytyce. Pewien czas temu „Der Spiegel” napisał, że to „prawdopodobnie najbardziej niebezpieczny komunikator na świecie”. Tym razem na alarm biją dziennik Financial Times oraz Cyberint - firma zajmująca się analizą cyberzagrożeń. Wspólne dochodzenie przeprowadzone przez wymienione podmioty ujawniło ponad 100 proc. wzrost wykorzystania komunikatora przez cyberprzestępców. Telegram można skonfigurować na urządzeniu mobilnym lub stacjonarnym. Komunikator zapewnia pełne szyfrowanie i pozwala użytkownikom dołączać do grup liczących 200 tys. członków.

-  Szyfrowanie wiadomości w połączeniu z luźnym moderowaniem treści przez firmę, która ją obsługuje, sprawiło, że aplikacja stała się lepszą opcją dla cyberprzestępców do prowadzenia nielegalnej działalności niż tak zwana ciemna sieć. Cyberprzestępcy wykorzystują Telegram do udostępniana, sprzedawania i kupowania wyciekających danych oraz narzędzi hakerskich. - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Według Cyberint liczba popularnych terminów hakerskich, takich jak „Email:pass” i „combo” wzrosła w ciągu ostatniego roku czterokrotnie. Na przykład hakerzy wykorzystali publiczny kanał Telegram o nazwie „combolist”, który obejmował ponad 47 000 subskrybentów, aby udostępnić setki tysięcy ujawnionych nazw użytkowników i haseł. Ponadto jeden z wpisów zatytułowany „Combo List Gaming HQ” zawierał 300 000 e-maili i haseł, co sugeruje, że można je wykorzystać do hakowania platform gier wideo, takich jak Minecraft, Origin czy Uplay.

Telegram usunął kanał po tym, jak skontaktowali się z nim dziennikarze Financial Times w celu skomentowania niebezpiecznych zjawisk mających miejsce na platformie. Co ciekawe, wycieki haseł stanowią tylko niewielką część incydentów. Cyberprzestępcy sprzedają również dane finansowe, takie jak numery kart kredytowych, konta bankowe i dane uwierzytelniające witryny czy kopie paszportów.

Właściciele Telegrama poinformowali, że ​​realizują politykę usuwania danych osobowych udostępnionych bez zgody i każdego dnia profesjonalni moderatorzy usuwają ponad 10 000 społeczności za naruszenie warunków korzystania z usługi.

Źródło: MARKEN

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764