logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telekomy i retail na czele największych marek w TV

  PR 29.02.2016, przeczytano 759 razy
ilustracjastrzałka

W 2015 roku markami, które najaktywniej docierały z promocją swoich produktów i usług do konsumentów, były marki telekomunikacyjne i duże sieci handlowe. Jak wynika z analizy domu mediowego Codemedia, niekwestionowanym liderem, podobnie jak rok wcześniej był operator sieci Orange, której wskaźnik GRP, określający siłę intensywności kampanii reklamowej, wyniósł w 2015 roku ponad 64 tys.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telekomy-i-retail-na-czele-najwiekszych-marek-w-tv,27655,artykul.html

Czołówka największych marek w porównaniu rocznym (2015 vs. 2014) nie uległa zmianie. Prym wiodą operatorzy sieci komórkowych oraz sieci handlowe. Pierwsze miejsca zajmują: Orange, Lidl, Play, Plus, T-Mobile i Tesco (wszystkie powyżej 30 tys. GRP). Na uwagę zasługuje jednak zmniejszenie dystansu pomiędzy poszczególnymi markami znajdującymi się na podium.

Do zestawienia największych marek dołączył w 2015 roku kolejny gracz - Kaufland. Do tej kategorii należy także marka z największą dynamiką wzrostu – Tesco. Działania reklamowe tej sieci zapewniły jej wzrost na poziomie +34% w porównaniu do roku 2014.

Największy spadek zaliczył smartDOM, który w 2014 roku znajdował się na siódmej pozycji, a w 2015 zmniejszył swoją aktywność o 45%, co spowodowało spadek poza ranking „20 tys.+”. Marką, która znacząco zmniejszyła swoją aktywność w ostatnim roku jest także Biedronka, która zanotowała spadek na poziomie -42%. W tym roku można się jednak spodziewać jej powrotu do czołówki, ze względu na aktywność związaną z Euro 2016 i tytułem Oficjalnego Sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski. Tuż poza rankingiem uplasował się Cinkciarz.pl, którego poczynania warto obserwować, bo bardzo dynamicznie się rozwija. W porównaniu rok do roku wzrósł o ponad 50%. Podobnie jak Biedronka jest sponsorem reprezentacji, więc można się spodziewać, że w tym roku znajdzie się w rankingu – komentuje Bartosz Zientek, Group Account Director Codemedia SA.

Cała grupa marek „20 tys.+” zmniejszyła swoją aktywność w 2015 roku o 2,5% (przy jednoczesnym wzroście rynku o 3,7%). Mniejsza aktywność spowodowała spadek ich SOV z 12,4% w 2014 do 11,7% w roku następnym.

Warto zauważyć, że w rankingu nie pojawiła się żadna marka największego obecnie reklamodawcy na rynku, czyli firmy Aflofarm. Wynika to jednak z bardzo szerokiego portfolio marek tej firmy. Podobnie jest z resztą z większością firm farmaceutycznych, czy producentów dóbr FMCG. Dlatego w zestawieniu nie mamy również produktów takich firm jak np. US Pharmacia, Nestle, czy Reckitt Benckiser – dodaje Bartosz Zientek.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

Dodatkowe informacje:

Analiza została przeprowadzona na grupie wszystkich odbiorców powyżej 4 roku życia, a nie na grupie komercyjnej (16-49 lat), która mogłaby wypaczyć wyniki marek kierujących swoją komunikację do grup poza tym zakresem wiekowym (np. produkty dla dzieci lub dla seniorów).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764