logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Teleobiektyw AF-S Nikkor 300mm f/4E PF ED VR z soczewkami Fresnela

  PR 06.01.2015, przeczytano 665 razy
ilustracjastrzałka

Firma Nikon zaprezentowała dziś nowy teleobiektyw AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR. To pierwszy model NIKKOR z mocowaniem F, w którego konstrukcji zastosowano soczewki Fresnela. Pozwoliło to znacznie zredukować rozmiary i masę obiektywu, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej jakości zdjęć uzyskanej dzięki połączeniu otworu względnego f/4, ogniskowej 300 mm oraz technologii redukcji drgań (VR). W nowym obiektywie wykorzystano również fluorynowe powłoki ochronne soczewek, które aktywnie odpychają wodę, kurz i brud, co pozwala korzystać z obiektywu niezależnie od panujących warunków. Dzięki temu AF-S NIKKOR 300 mm f/4E PF ED VR to idealne rozwiązanie podczas fotografowania wydarzeń sportowych i dzikiej przyrody, a także dokumentowania podróży, czy tworzenia pełnych szczegółów portretów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/teleobiektyw-af-s-nikkor-300mm-f-4e-pf-ed-vr-z-soczewkami-fresnela,23596,artykul.html

Bliżej wydarzeń

AF-S NIKKOR 300 mm f/4 to wyjątkowy sposób na fotografowanie z wykorzystaniem długiej ogniskowej bez konieczności noszenia ciężkiego sprzętu. Dzięki zastosowaniu soczewki Fresnela (PF) udało się znacznie ograniczyć gabaryty i masę obiektywu bez negatywnego wpływu na jakość zdjęć. Połączenie otworu względnego f/4, ogniskowej 300 mm oraz imponującej technologii redukcji drgań (VR) pozwala uzyskać bardzo dobre zdjęcia w słabym oświetleniu i piękny efekt rozmycia tła. Dzięki elektromagnetycznej przysłonie, która zapewnia ulepszoną stabilność automatyki ekspozycji, obiektyw jest wydajniejszy. Ujęcia są zatem bardziej spójne i dokładne, szczególnie przy dużej liczbie klatek na sekundę. Dostępne są trzy tryby ustawiania ostrości: A/M (priorytet autofokusa, nawet gdy używany jest pierścień ustawiania ostrości), M/A (umożliwia natychmiastowe przełączanie z autofokusa na ręczne ustawianie ostrości w trybie AF) oraz M (ręczne).

Tryb SPORT

Uznana technologia redukcji drgań (VR) firmy Nikon umożliwia fotografowanie z imponującymi czasami otwarcia migawki, dłuższymi nawet o 4,5 stopnia EV[1] Zupełnie nowy tryb redukcji drgań SPORT gwarantuje zachowanie niezwykle wyraźnego obrazu podczas fotografowania szybko poruszających się obiektów. Tryb SPORT, opracowany z myślą o zapewnieniu stabilnego obrazu w wizjerze podczas fotografowania szybkiego ruchu, pozwala uzyskać idealne zdjęcia seryjne oraz opóźnienie wyzwolenia zbliżone do wartości osiąganych przy wyłączonej redukcji drgań.

Nowa konstrukcja układu optycznego

Model NIKKOR 300 mm f/4 to pierwszy obiektyw z mocowaniem F, który został wyposażony w soczewkę Fresnela (PF). Opracowany przez firmę Nikon element optyczny wykorzystuje zjawisko dyfrakcji do skutecznej eliminacji aberracji chromatycznych: pozwala ograniczyć liczbę soczewek, które są potrzebne do osiągnięcia wysokiej jakości efektów, umożliwiając tym samym zastosowanie niewielkiego i lekkiego korpusu. Dodatkowo zastosowanie szkła ED firmy Nikon gwarantuje uzyskanie ostrości, soczewka asferyczna ogranicza niechcianą dystorsję, a przeciwodblaskowa powłoka nanokrystaliczna firmy Nikon redukuje refleksy i efekty flary.

Wydajność w przenośnej konstrukcji

Aby ułatwić fotografom komponowanie niepowtarzalnych kadrów, obiektyw NIKKOR 300 mm f/4 zyskał masę zaledwie 755 g, przez co jest znacznie mniejszy oraz lżejszy niż jego poprzednik. Niewielka masa ułatwia fotografowanie z wykorzystaniem ogniskowej teleobiektywu bez statywu Obiektyw skonstruowano z myślą o fotografowaniu w dowolnych warunkach. Powłoka fluorynowa zwiększa trwałość i ułatwia czyszczenie optyki bez obaw o uszkodzenie powierzchni.

Akcesoria

Do obiektywu AF-S NIKKOR 300 mm f/4 dołączana jest nowa osłona przeciwsłoneczna HB-73 i futerał na obiektyw CL-M3. Opcjonalny pierścień kołnierza statywu RT-1 umożliwia swobodne obracanie obiektywem w celu uzyskania lepszej równowagi i płynnego przechodzenia między układem pionowym a poziomym podczas korzystania ze statywu.

Źródło: Nikon

Dodatkowe informacje:

[1]W trybie normalnym, zgodnie ze standardem stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764