logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telewizja Polska: powstaje nowa hala zdjęciowa

  PR 14.01.2022, przeczytano 148 razy

W poniedziałek, 10 stycznia br. oficjalnie rozpoczęła się budowa najnowocześniejszej  hali zdjęciowej przy ul. Woronicza w Warszawie. Powstający obiekt o powierzchni 20 tys. metrów kwadratowych pomieści aż sześć modułów studyjnych. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 2024 rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telewizja-polska%3A-powstaje-nowa-hala-zdjeciowa,394397,artykul.html

- Podejmując się 6 lat temu zaszczytnej i zobowiązującej roli kierowania największym medium publicznym w Polsce, miałem ambicję przywrócenia silnej i stabilnej pozycji Telewizji Polskiej. Było dla mnie oczywiste, że środkiem do osiągnięcia tego celu -zbudowania jej potęgi - są inwestycje. Inwestycje w ludzi i ich talenty, inwestycje w technologię, inwestycje w produkcję. Wdrożenie do produkcji nowych formatów rozrywkowych, w tym dedykowanych pomijanemu wcześniej pokoleniu silver, podejmowanie kreatywnych  inicjatyw oraz odważnych wyzwań, rozbudowywanie oferty tożsamościowej, sportowej, informacyjnej, serialowej oraz powiększenie portfolia o kolejne kanały, wymagało odbudowy przestarzałego i zapóźnionego zaplecza technicznego. Rozpędziliśmy tę maszynę i się nie zatrzymamy! Hala zdjęciowa, której budowę symbolicznie dzisiaj rozpoczynamy, jest obiektem, który nada produkcji telewizyjnej zupełnie nowy wymiar, pozostawi konkurencję daleko w tyle, wprowadzi nową jakość w produkcji Telewizji Polskiej, a przede wszystkim -  uniezależni nas od dostawców zewnętrznych. Będziemy samowystarczalni. Do naszych produkcji będziemy zatrudniać naszych ludzi i korzystać z naszych zasobów technologicznych – powiedział Prezes Zarządu Telewizji Polskiej, Jacek Kurski.

Powierzchnia powstającej hali to aż 20 tys. metrów kwadratowych, w tym sześć modułów studyjnych o powierzchni: 1350, 1200 oraz cztery po 560 metrów kwadratowych. Znajdą się tam m.in.: backstage, garderoby, reżyserka, magazyny sprzętu, biura, bistro, magazyny, parking oraz studio plenerowe na dachu.

Będzie to nowoczesny budynek sterowany inteligentnymi systemami SMART, a na płaszczyźnie produkcyjnej przystosowany do najnowocześniejszych procesów produkcyjnych opartych o XR, (czyli rozszerzoną rzeczywistość) czy sztuczną inteligencję. Na elewacji zewnętrznej umieszczony zostanie ekran LED, z funkcją wyświetlania w technologii 3D.

Nadzór nad realizacją inwestycji, ze strony TVP, prowadzi Jarosław Ścisk, Dyrektor Ośrodka Inwestycji i Transportu.

Generalnym wykonawcą jest, wyłoniona w przetargu, firma Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. Budynek zaprojektowała pracownia PIG Architekci sp. z o.o, podwykonawca Doraco.

- To kolejna inwestycja w portfolio DORACO realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” – mówi Karol Zduńczyk, Prezes Zarządu DORACO, generalnego wykonawcy hali zdjęciowej TVP. – Nietypowy architektonicznie budynek, będzie składał się z 6 funkcjonalnych modułów, a w największym z nich będą odbywać się realizacje z udziałem nawet 300 osób. Ponadto w ramach projektu zaproponowaliśmy szereg nowoczesnych rozwiązań. Elewacja budynku została uatrakcyjniona narożnym ekranem LED o powierzchni ponad 300 metrów kwadratowych, umożliwiającym transmisję programów oraz wyświetlanie projekcji 3D. Zintegrowany BMS pozwoli na monitorowanie i zarządzanie wszystkimi istniejącymi systemami sterowania w budynku. W zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju obiekt zostanie uzupełniony o zielony dach pełniący między innymi funkcję „studia plenerowego”.

Telewizja Polska stawia na rozwój i innowacyjne rozwiązania. Zastosowane zostaną najnowsze normy efektywności energetycznej, a zielony dach hali pozwoli retencjonować wodę deszczową oraz zmniejszyć zużycie energii na chłodzenie latem.

TVP, która jest dziś niekwestionowanym liderem w dostarczaniu własnych treści, musi być niezależna pod względem własnej produkcji oraz własnych zasobów. Stworzenie nowoczesnego kompleksu produkcyjnego umożliwi konkurowanie z najlepszymi producentami.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radia słucha codziennie ponad 20 mln Polaków – podsumowanie słuchalności w 2021 roku
W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów. Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.
Cyfrowy gigant dołącza do Aleph Group jako udziałowiec i wesprze rozwój nowej platformy edukacyjnej tego koncernu. Dzięki temu ruchowi firma Httpool, która jest częścią Aleph Group, wzmacnia swoje strategiczne partnerstwo z Twitterem.
Nowy prezes i zmiany w 4fun Media
Grupa kapitałowa 4fun media, której głównym aktywem jest działająca w rosnącym w dwucyfrowym tempie segmencie Digital-out-of- Home (DOOH) spółka Screen Network, wyznacza nowe kierunki rozwoju i planuje zmianę nazwy. Na funkcję prezesa 4fun Media został powołany dotychczasowy Przewodniczący Rady Nadzorczej 4fun Media S.A., Wojciech Bieńkowski. Zarząd zwołał...
AMS wygrywa przetarg na obsługę wiat przystankowych w Tychach
W wiatach przystankowych kolejnego śląskiego miasta pojawią się citylighty AMS. To efekt wygranego przetargu.
Gazeta.pl od dawna wyznacza trendy w rozwoju form wideo na polskim rynku online. Od 18 stycznia 2022 r. na stronie głównej portalu oraz w serwisie Kobieta.Gazeta.pl prezentowany będzie nowy program „GwiazDom”, w którym znane osoby zaproszą widzów do swoich domów. Program poprowadzi dziennikarka Kobieta.Gazeta.pl Agnieszka Matracka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764