logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telewizja Polska z dużymi wzrostami oglądalności online

  PR 05.10.2024, przeczytano 496 razy

We wrześniu 2024 roku serwis streamingowy Telewizji Polskiej TVP VOD był drugim najbardziej angażującym widza serwisem tego typu w Polsce. Z kolei liczba użytkowników portalu tvp.info wzrosła o 22% rok do roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telewizja-polska-z-duzymi-wzrostami-ogladalnosci-online,405974,artykul.html

W minionym miesiącu serwis TVP VOD odwiedziło ponad 2,4 mln użytkowników, a jego średni czas oglądania wyniósł niemal do 3h i 40 minut. To najlepszy od dwóch lat wynik platformy. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zajął dzięki temu drugie miejsce na rynku w tej kategorii, plasując się za Netflixem. Według badania Mediapanel PBI TVP VOD zdobył 8,13 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania z platform streamingowych VOD i OTT i wyprzedził takie serwisy, jak Disney+, Amazon Prime Video czy Canal+ Online.

We wrześniu 2024 TVP VOD zanotował także najlepszy od 2022 roku wynik pod względem liczby użytkowników odtwarzających materiały wideo oraz liczby odtworzeń wideo. Duże zaangażowanie użytkowników TVP VOD to między innymi zasługa atrakcyjnej oferty programowej i premierowych tytułów jesiennej ramówki Telewizji Polskiej. We wrześniu 2024 użytkownicy serwisu najchętniej oglądali znane seriale TVP, takie jak „Na sygnale”, „M jak miłość” czy „Na dobre i na złe”, ale dużym zainteresowaniem cieszyły się też nowości: „Profilerka”, „Krucjata 2: Znak bliźniąt” i „Gra z Cieniem”. Ponadto na TVP VOD rośnie udział oglądających kanały telewizyjne na żywo. Od kilku miesięcy pierwsze miejsce pod tym względem niezmiennie zajmuje TVP Info.

– Telewizja Polska stara się dotrzeć ze swoimi produkcjami do jak najszerszego grona odbiorców, w tym użytkowników online. Dynamiczny rozwój Internetu oraz konwergencja mediów wymagają od nadawcy publicznego dostosowania kanałów dystrybucji do potrzeb rynkowych. Dlatego stawiamy na stały rozwój online oraz budowanie pozycji TVP w tym zakresie – podkreśla Tomasz Sygut, dyrektor generalny TVP.

TVP VOD to największa w Polsce biblioteka wideo na życzenie. Serwis oferuje ponad 86 tysięcy materiałów, w tym wszystkie kanały TVP na żywo, polskie i zagraniczne filmy i seriale, prawie 500 spektakli Teatru Telewizji, ponad 3 tysiące produkcji zrekonstruowanych cyfrowo oraz bajki i materiały edukacyjne dla dzieci.

W minionym miesiącu rekordowe wyniki oglądalności odnotował też portal tvp.info, który w porównaniu z wrześniem 2023 roku zwiększył liczbę użytkowników o 22% (z 2,8 mln w 2023 roku do 3,4 mln w 2024 roku).

– Ten wynik jest efektem ciężkiej pracy całego zespołu. Na sukces złożyły się nie tylko ciekawe i atrakcyjne treści, ale również odpowiednie pozycjonowanie portalu w wyszukiwarkach i wykorzystanie mediów społecznościowych. Dla nas najważniejsze jest dostarczanie użytkownikom istotnych i sprawdzonych informacji w jak najkrótszym czasie. Stawiamy też na jakościową publicystkę, a w najbliższym czasie planujemy uruchomić własne internetowe formaty wideo, które będziemy publikować zarówno w portalu, jak i na kanale TVP Info w serwisie YouTube – mówi Andrzej Jaszczyszyn, kierownik Redakcji Mediów Interaktywnych Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Źródło: TVP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fericze, Parol, Brzuszczyńska i Osi Ugonoh w Well Be Studio na YouTube
Na YouTube zadebiutował Well Be Studio. To nie tylko kanał, ale pełnowymiarowa platforma, która dzięki zaangażowaniu ponad 20-osobowej redakcji, zapewni najwyższy poziom produkcji i jakości treści.
Titan OS i Sony: kanały FAST na telewizorach z Android TV
Firma Titan OS S.L., będąca europejskim podmiotem z sektora technologii, rozrywki i reklamy, poinformowała o podjęciu strategicznej współpracy z Sony Europe B.V. Celem przedsięwzięcia jest wprowadzenie oferty kanałów FAST (Free Ad-Supported Streaming TV — darmowa telewizja streamingowa wspomagana reklamami) do wybranych telewizorów Sony z platformą Android TV w Europie...
Rynek reklamy w mediach – wrzesień 2024
W internecie, telewizji i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade” – wynika z danych gemiusAdReal za wrzesień 2024.
O tym się mówi: wrzesień zdominowany przez artykuły Gazety Wyborczej
We wrześniu najczęściej cytowano artykuły dziennikarzy „Gazety Wyborczej” i to one osiągnęły najwyższe zasięgi. Zestawienie O tym się mówi otwiera cykl publikacji Bartosza T. Wielińskiego i Arkadiusza Gruszczyńskiego opisujący ustalenia kontrolerów NIK na temat afery wizowej i nieprawidłowości, do których miało dochodzić w polskim Ministerstwie...
Zmiany w zarządzie spółki Radio Plus Polska
Artur Nowicki zastąpił odwołanego ks. Pawła Gronowskiego na stanowisku prezesa zarządu Radio Plus Polska Sp. z o.o. Decyzję o zmianie podjęli wspólnicy spółki: Archidiecezja Gdańska, Archidiecezja Gnieźnieńska, Diecezja Zielonogórsko-Gorzowska, Zgromadzenie Ducha Świętego pod Opieką Niepokalanego Serca Maryi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764