logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telewizja w nowym standardzie w kolejnych regionach

  PR 03.05.2022, przeczytano 653 razy

W nocy z 24 na 25 kwietnia Emitel przeprowadził zmianę częstotliwości i standardu nadawania programów naziemnej telewizji cyfrowej MUX1, MUX2 oraz MUX4. Zmiany dotyczyły pasa Pomorza od Szczecina do Trójmiasta, dużej części Wielkopolski, Kujaw i zachodniej części Mazowsza.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telewizja-w-nowym-standardzie-w-kolejnych-regionach,395699,artykul.html

Był to drugi z czterech etapów projektu refarmingu pasma 700Mhz, którego celem jest zwolnienie częstotliwości na potrzeby telefonii 5. generacji. Kolejne zmiany, w następnych województwach, nastąpią 23 maja oraz 27 czerwca br.

Zmiana częstotliwości i standardu nadawania programów dotyczy głównie emisji multipleksów MUX1, MUX2 oraz multipleksu MUX4. Zmianie nie podlegał standard nadawania dla emisji programów MUX3, który zgodnie z decyzją UKE będzie mógł nadawać w standardzie DVB-T do końca 2023 roku. Nie zmieniły się również parametry emisji MUX8, który nadawany jest w paśmie VHF i nie jest przedmiotem refarmingu.

Realizowana w ramach refarmingu zmiana standardu nadawania DVB-T2/HEVC oznacza: lepszą jakość obrazu - rozdzielczość HD, możliwość nadawania programów UHD / 4k, lepszą jakość dźwięku, szerszy zakres udogodnień - np. personalizację dźwięku, a także usługi dodatkowe - telewizję hybrydową HbbTV.

Po przeprowadzeniu zmian znaczna część odbiorników telewizyjnych lub dekoderów (tzw. set top boxów) powinna samoczynnie zaktualizować listę programów telewizyjnych. W przypadku niektórych modeli odbiorników może być konieczne ponowne wyszukanie kanałów z pomocą pilota zdalnego sterowania. Widzowie posiadający starsze odbiorniki, niekompatybilne ze standardem DVB-T2/HEVC, aby móc odbierać sygnał Naziemnej Telewizji Cyfrowej zmuszeni będą do zakupu dekodera lub wymiany odbiornika TV.

- Wczoraj w nocy przeprowadziliśmy zmiany w ramach kolejnego, 2. etapu refarmingu. Przed nami dwa kolejne - ale jesteśmy w pełni przygotowani. Przeprowadzone zmiany nie powinny stwarzać większych trudności z odbiorem programów dla widzów. Kierunki emisji programów z obiektów nadawczych Emitel zazwyczaj się nie zmieniają, a więc potrzeba regulacji kierunku anteny odbiorczej zachodzi tylko w niewielu obszarach bez konieczności wymiany anten odbiorczych. W większości przypadków telewizor samoczynnie zaktualizuje listę programów. W przypadku niektórych odbiorników może być konieczne ręczne wyszukanie kanałów w telewizorze - powiedział Jerzy Godek, Członek Zarządu Emitel S.A. Refarming pasma 700 MHz to operacja przeniesienia multipleksów telewizji naziemnej z częstotliwości 694-790 MHz do niższego zakresu 470-694 MHz. Ma to związek z koniecznością zwolnienia pasma 700 MHz przez kraje Unii Europejskiej na potrzeby operatorów komórkowych (usługi 5G). Zmiany prowadzone są zgodnie z zarządzeniem Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 17 stycznia 2020 roku w sprawie planu zagospodarowania częstotliwości dla zakresu 470-790 MHz.  

Informacje na temat zmian dostępne są na stronie internetowej Emitel

Źródło: Emitel

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764