logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telewizja wPolsce24 i Telewizja Republika: kampanie we wrześniu

  PR 20.10.2024, przeczytano 594 razy

Według danych adMonit IMM od 1 do 30 września aż 181 marek prowadziło swoje kampanie reklamowe na antenie debiutującej stacji wPolsce24. Łącznie ukazało się ponad 21,7 tys. emisji, a kwota przychodów wyniosła ponad 9,6 mln zł. Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie niecałe 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według jej oficjalnych cenników, wyniosła 16 mln zł. Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w TV Republika było to ponad 8 tys. zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telewizja-wpolsce24-i-telewizja-republika%3A-kampanie-we-wrzesniu,406169,artykul.html

2 września 2024 roku, w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała nowa prawicowa stacja telewizyjna wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do Telewizji Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym jest także telewizja wPolsce24.

Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy MerlinPlus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.

Lp. Marka Emisje Wartość cennikowa
1 Leroy Merlin 849 369 400 zł
2 Plus 746 341 200 zł
3 Kaufland 731 329 400 zł
4 Aldi 726 323 400 zł
5 ING 690 308 200 zł
6 Santander Bank Polska 655 298 300 zł
7 Nurofen 496 232 600 zł
8 BioRepair 429 189 300 zł
9 Dr. Oetker 411 182 600 zł
10 Castorama 410 175 900 zł

Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców stacji wPolsce24 we wrześniu’24, kwoty netto.

Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank. We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46% wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.

Lp. Marka Emisje Wartość cennikowa
1 Lidl 554 4 557 900 zł
2 Plus 197 1 486 800 zł
3 Nurofen 169 1 342 200 zł
4 SKOK 91 948 300 zł
5 Perła 63 805 200 zł
6 Air Wick 65 511 800 zł
7 Vanish 47 470 700 zł
8 Strepsils 45 408 300 zł
9 Come a Casa 48 401 400 zł
10 MK Cafe 47 395 400 zł

Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców Telewizji Republika we wrześniu’24, kwoty netto.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

adMonit to aplikacja Instytutu Monitorowania Mediów, w której zbierane są informacje o reklamach oraz działaniach sponsoringowych prezentowanych w prasie, radiu i telewizji. Materiały promocyjne są monitorowane w 389 najbardziej opiniotwórczych i najwyżej zasięgowych tytułach prasowych oraz 276 stacjach RTV. Dane o wydatkach reklamowych podawane są według oficjalnych cenników netto wydawców i nadawców. Archiwum adMonit obejmuje okres od 2012 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polska firma technologiczna SentiOne oraz Uniwersytet Civitas nawiązują strategiczną współpracę, łącząc potencjał technologii nasłuchu społecznego oraz AI z zapleczem intelektualnym młodego środowiska akademickiego. Choć cele są długofalowe, ambitna współpraca rusza z miejsca z projektem analiz kampanii prezydenckiej w internecie.
MediaSpurs partnerem Your Family Entertainment
Your Family Entertainment AG (YFE), europejski dostawca wysokiej jakości, bezpiecznych treści dla dzieci i całych rodzin, powierzył warszawskiej agencji konsultingowej, MediaSpurs, wyłączną reprezentację na rynku polskim. Współpraca stanowi istotny krok w kierunku dalszej ekspansji YFE w Europie Środkowo-Wschodniej.
„Kuba Wojewódzki” w nowym paśmie zyskał widzów
Kuba Wojewódzki nie zawodzi! Wiosenny sezon to tylko kolejny dowód na to, że najpopularniejszy showman w Polsce jest niezmiennie w świetnej formie. W nowym paśmie – o 20:50 – program „Kuba Wojewódzki” zanotował wzrost ponad 23% widzów w grupie ogólnej oraz 18% w grupie komercyjnej. Premiera nowych odcinków talk-show już jesienią tylko w TVN!
Aktywność prezesów największych spółek giełdowych na LinkedIn
Agencja On Board Think Kong zdecydowała się przeanalizować profile prezesów ze 100 największych polskich spółek giełdowych pod kątem ich komunikacji na Linkedinie. Z zestawienia wynika, że 67 liderów posiada na nim konto, jednak sama obecność na platformie to tylko ułamek sukcesu – większość CEO nie wykorzystuje w pełni możliwości komunikacyjnych...
Polska znajduje się na trzecim miejscu w Europie pod względem narażenia na cyberataki sponsorowane przez obce państwa. Zbliżające się wybory mogą więc stać się polem bitwy w cyberprzestrzeni. Czy w erze deepfake'ów możemy być o nie spokojni? Jak rozpoznać manipulacje i jak się przed nimi bronić?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764