
Według danych adMonit IMM od 1 do 30 września aż 181 marek prowadziło swoje kampanie reklamowe na antenie debiutującej stacji wPolsce24. Łącznie ukazało się ponad 21,7 tys. emisji, a kwota przychodów wyniosła ponad 9,6 mln zł. Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie niecałe 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według jej oficjalnych cenników, wyniosła 16 mln zł. Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w TV Republika było to ponad 8 tys. zł.
2 września 2024 roku, w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała nowa prawicowa stacja telewizyjna wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do Telewizji Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym jest także telewizja wPolsce24.
Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy Merlin, Plus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.
Lp. | Marka | Emisje | Wartość cennikowa |
---|---|---|---|
1 | Leroy Merlin | 849 | 369 400 zł |
2 | Plus | 746 | 341 200 zł |
3 | Kaufland | 731 | 329 400 zł |
4 | Aldi | 726 | 323 400 zł |
5 | ING | 690 | 308 200 zł |
6 | Santander Bank Polska | 655 | 298 300 zł |
7 | Nurofen | 496 | 232 600 zł |
8 | BioRepair | 429 | 189 300 zł |
9 | Dr. Oetker | 411 | 182 600 zł |
10 | Castorama | 410 | 175 900 zł |
Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców stacji wPolsce24 we wrześniu’24, kwoty netto.
Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank. We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46% wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.
Lp. | Marka | Emisje | Wartość cennikowa |
---|---|---|---|
1 | Lidl | 554 | 4 557 900 zł |
2 | Plus | 197 | 1 486 800 zł |
3 | Nurofen | 169 | 1 342 200 zł |
4 | SKOK | 91 | 948 300 zł |
5 | Perła | 63 | 805 200 zł |
6 | Air Wick | 65 | 511 800 zł |
7 | Vanish | 47 | 470 700 zł |
8 | Strepsils | 45 | 408 300 zł |
9 | Come a Casa | 48 | 401 400 zł |
10 | MK Cafe | 47 | 395 400 zł |
Źródło: adMonit – 10 największych reklamodawców Telewizji Republika we wrześniu’24, kwoty netto.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.