logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier

  PR 15.04.2024, przeczytano 297 razy
ilustracja

Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tenesys-transformuje-koncern-mediowy-bonnier,403851,artykul.html

Zespół Cybersecurity Ventures przewiduje, że cyberprzestępczość będzie kosztować świat 9,5 biliona dolarów w 2024 roku. Gdyby mierzyć ją jako kraj, cyberprzestępczość byłaby trzecią co do wielkości gospodarką świata, po USA i Chinach [1] . Tymczasem, średni czas wykrycia naruszenia danych firmy niewyspecjalizowanej w IT to aż 132 dni [2] .

Transformacja i opieka nad infrastrukturą IT staje się nie tylko narzędziem do utrzymania stabilności systemów, ale także strategicznym elementem wspierającym rozwój i innowacje w biznesie klienta. Szczególnie w przypadku dużych, rozproszonych firm medialnych, które nie mogą sobie pozwolić na przerwy w pracy.

Tenesys, firma stworzona w Poznaniu przez wieloletnich pasjonatów IT: Sebastiana Zaprzalskiego i Macieja Marczyńskiego podjęła się takiego zdania. Przeprowadziła transformację cyfrową polskiego oddziału firmy Bonnier , jednego z największych szwedzkich przedsiębiorstw medialnych, posiadającego 175 jednostek działających w 16 krajach na całym świecie. Grupa jest obecna w różnych sektorach mediów, w tym w prasie, telewizji, radiu, Internecie i wydawniczym. W Polsce Bonnier jest znany jako wydawca dzienników „Puls Biznesu” oraz „Puls Medycyny”.

Zespół Inżynierów DevOps Tenesys dostarczył Bonnier wiedzę, doświadczenie i wsparcie niezbędne do osiągnięcia celów biznesowych grupy. By z nich skorzystać należało dokonać skutecznej migracji i modernizacji na podstawie rozwiązań, które dostarcza dostawca usług chmurowych . Tenesys wybrała OVHcloud jako partnera oferującego elastyczność i efektywność w zarządzaniu zmianą w środowiskach technologicznych.

– Projekt Bonnier uświadomił nam, jak kluczowe jest zapewnienie ciągłości i stałego monitorowania systemów. Kilka audytów, które przeprowadziliśmy w ramach miesięcznych raportów, pomagało i nadal pomaga eliminować najbardziej awaryjne hotpointy i przekazywać do zespołu klienta. Przenosząc systemy zrozumieliśmy, że infrastruktura jest bardziej elastyczna i skalowalna, a dodatkowo OVHcloud oferuje również rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, które pomagają nam chronić dane czy infrastruktury przed zagrożeniami – mówi Bartosz Pyrczak, Head of Growth w Tenesys.

Proces migracji został podzielony na kilkumiesięczne etapy. Tenesys zbudowało infrastrukturę w OVHcloud, wybierając odpowiedni klaster, na którym wdrożyło usługi. Zainstalowano nowoczesne wirtualizatory i wdrożono klastry baz danych w celu przetestowania ich wydajności. Skupiono się na wprowadzaniu zmian w infrastrukturze i obszarach związanych z bezpieczeństwem. Głównym celem było zwiększenie elastyczności środowiskowej poprzez ułatwienie rozbudowy i zapewnienie niezawodności. Przestarzały klaster Xen został przeniesiony na platformę Proxmox.

W ramach migracji zasobów do OVHcloud, niektóre węzły Proxmox zostały wdrożone między dwoma centrami danych OVHcloud – w Warszawie i Limburgu w Niemczech. W rezultacie wprowadzono prywatną chmurę opartą na dedykowanych serwerach Bonnier. Platforma jest stale monitorowana i utrzymywana z gwarancją SLA (Service Level Agreement, umowa określająca stałe parametry dostarczanych usług). Oprócz migracji do OVHcloud zmodyfikowano infrastrukturę, zoptymalizowano liczbę Load Balancerów (urządzenia zapewniające równomierne wykorzystanie dostępnych serwerów) i uproszczono ścieżki komunikacji. Firmie udało się stworzyć najbardziej efektywną i zwięzłą infrastrukturę, zapewniającą Bonnier optymalne warunki pracy.

– W OVHcloud od zawsze stawiamy na cyfrową suwerenność danych naszych partnerów, co było priorytetem również w projekcie migracji i modernizacji infrastruktury Grupy Bonnier. Geograficzna dywersyfikacja przechowywania danych w Europie spełnia oczekiwania klienta, zwiększając bezpieczeństwo i zapewniając stałą ciągłość systemów przy zmniejszeniu kosztów – podsumowuje Robert Paszkiewicz, szef regionu CEE w OVHcloud.

Opracowany model współpracy pozwala wykonywać wszystkie zadania i skutecznie reagować na krytyczne incydenty. Przeniesienie danych z data center pomogło znacznie zmniejszyć koszty oraz przyspieszyć rozwój architektury i prace po stronie developmentu .

Źródło: OVHcloud

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi. 
PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, opublikował wyniki za I kwartał 2024 rok. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła 8,6 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz odnotowała ujemny wynik EBITDA i wynik netto, które wyniosły kolejno -721 tys. oraz -1,1 mln PLN. Przyczyną gorszych wyników jest w znacznej mierze...
Gazeta Wyborcza i Wysokie Obcasy promują aktywność ruchową dzieci
Redakcje “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” postanowiły w 2024 r. – roku Igrzysk olimpijskich – podjąć wyzwanie rozbudzenia w dzieciach miłości do ruchu, inicjując akcję edukacyjną “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci”. W ramach projektu powstanie cykl eksperckich artykułów, podcasty i krótkie materiały...
Klienci Wavemaker pierwszymi reklamodawcami SkyShowtime
SkyShowtime jako pierwsza globalna platforma streamingowa w Polsce uruchomił pakiety reklamowe, a klienci Wavemaker (GroupM) jako pierwsi zareklamowali się na jego łamach. IKEA, L’Oreal i Biedronka są też jednymi reklamodawcami SkyShowtime w pierwszej fazie działania planu reklamowego, co oznacza, że tylko ich reklamy wyświetlają się widzom korzystającym z tego pakietu.
Kuba Wojewódzki: talk-show liderem w grupie komercyjnej
Kolejny sezon programu „Kuba Wojewódzki” dobiegł końca. I to w stylu, jaki jego gospodarz lubi najbardziej – z przytupem i w gorącej atmosferze! Już od 18 lat autorski program najpopularniejszego showmana w Polsce jest punktem obowiązkowym każdej ramówki TVN. I patrząc na wyniki – prawie 9% udziału w grupie komercyjnej  – oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764