logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Termotransfer laserowy czy sublimacja?

  PR 06.06.2005, przeczytano 32812 razy

Termotransfer to nowoczesna technologia druku, która pozwala na wykonywanie nadruków z rozdzielczością do kilkuset dpi w zależności od zastosowanego podkładu (kubki, koszulki, podkładki pod myszki, smycze, puzzle itd.). W przeciwieństwie do innych metod druku technologia ta daje rewelacyjne efekty w zakresie nadruku zdjęć oraz wysokiej rozdzielczości grafiki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/termotransfer-laserowy-czy-sublimacja,2804,artykul.html

Bardzo ważną zaletą tremotransferu jest również relatywnie niski koszt pojedynczego nadruku. Stwarza to możliwość wykonywania niewielkich serii 1 - 10 sztuk za przystępną cenę. Do wykonywania tego typu nadruków potrzebna jest prasa termotransferowa, za pomocą której przeniesiemy interesujący nas motyw na żądana powierzchnię. Aby przenieść nadruk na wybrany przez nas podkład, najpierw musimy go wydrukować.

I tu nasuwa się pytanie, jakiej użyć drukarki: atramentowej czy laserowej?

Jeśli chcemy robić wydruki przy pomocy drukarki laserowej, sprawa jest prosta. Wystarczy kupić kolorową drukarkę laserową wyposażoną w zwykłe tonery np. Minolta QMS 2300, zaopatrzyć się w odpowiedni papier do danego typu nadruku np.: na koszulkę czy na kubek. Papiery takie można zakupić w sklepie internetowym Agawa.Pl. Następnie należy wydrukować obraz na wybranym papierze i za pomocą prasy transferowej przenieść go na dany podkład.

W przypadku druku atramentowego sprawa jest bardziej skomplikowana. Konieczne jest zastosowanie drukarki, którą można przerobić na system stałego zasilania np.: Epson C 86. Jest to inwestycja wielkości ok. 1200 zł, przy systemie buteleczkowym, (na razie na polskim rynku tylko firma Epson oferuje taką możliwość). Ponadto trzeba zakupić specjalny tusz sublimacyjny, który jest dość drogi. Niestety, aby uzyskać wydruk bardzo wysokiej jakości powinniśmy zakupić drukarkę z systemem saszetkowym, który jest o wiele droższy niż buteleczkowy. Do tego należy jeszcze dokupić specjalny papier do druku sublimacyjnego, ewentualnie papier o wysokiej gramaturze i za pomocą prasy transferowej przenieść wykonany nadruk na dany podkład.

Gwarantowana ilość wydrukowanych stron metodą sublimacji - system buteleczkowy to ok. 2000 stron, - system saszetkowy to ok. 550 stron (przy użyciu drukarki Epson C86). Drukując laserowo mamy zagwarantowaną ilość ok. 3000 stron wydruku (przy użyciu drukarki Minolta QMS 2300). Atrament sublimacyjny jest trudnodostępny - możemy zakupić go jedynie w kilku placówkach na terenie naszego kraju, natomiast tonery do drukarki laserowej kupimy w każdym dobrym sklepie z materiałami eksploatacyjnymi do drukarek. Ponadto drukarkę laserowa możemy używać również do innych celów, typowo biurowych np.: wydruki dokumentów tekstowych, tabel, plakatów, slajdów, prezentacji na foliach itd. Poza tym ceny drukarek laserowych spadają z dnia na dzień i dobrą drukarkę możemy już kupić w przystępnej cenie.

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania związane z termotransferem, zapraszamy na stronę firmową, na której znajduje się pełna prezentacja oferty sklepu Agawa.Pl oraz formularz przy użyciu którego można zadać wszelkie pytania z zakresu termotransferu.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: AgawaPL

(Agawa.PL)

AgawaPL o sobie:

AGAWA.PL - sprzedaż i doradztwo w zakresie wykonywania nadruków w różnych technologiach (materiały i urządzenia do wykonywania nadruków), sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek oraz surowców i maszyn do regeneracji tuszy i tonerów, materiały i urządzenia biurowe.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Aby uściślić artykuł byłoby trzeba porównać jeszcze ten parametr.
Z tego co mi się wydaje papier transferowy laser jest droższy od transfer papieru do atramentówek.

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764