logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Terva - precyzyjne zaginanie bez względu na grubość tworzywa

  PR 04.05.2012, przeczytano 5748 razy
ilustracja

Istotnym parametrem mającym wpływ na estetykę i precyzję zagięcia jest szerokość przegrzanego pasa tworzywa. Najczęściej na ten parametr nie ma się zbyt wielkiego wpływu ponieważ wynika on ze stałej szerokości szczeliny grzejnej urządzenia przegrzewającego (listwy grzejnej).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tworzywa-sztuczne-w-grafice-przestrzennej-%2831%29%3A-terva---precyzyjne-zaginanie-bez-wzgledu-na-grubosc-tworzywa,15448,artykul.html

W większości urządzeń ta szerokość oscyluje w granicach 10 mm co pozwala na efektywne zaginanie tworzyw o grubościach od 4-8 mm. Kłopoty zaczynają się przy zaginaniu tworzyw cieńszych lub grubszych – zbyt wąski pas przegrzania w stosunku do grubości arkusza znacznie wydłuża czas operacji i zwiększa ryzyko powstania pęknięć - także cienkie tworzywa nagrzewane w szerokich szczelinach nie dają estetycznych zagięć ze względu na zbyt duży promień łuku.

Chcąc precyzyjnie zaginać tworzywa termoplastyczne w szerokim zakresie ich grubości trzeba mieć możliwość regulacji szerokości szczeliny grzejnej i właśnie takie rozwiązanie zastosowaliśmy w urządzeniach Terva.

Opracowany przez nas system regulacji pozwala na łatwe (także podczas pracy) ustawianie szerokości szczeliny grzewczej w zakresie od 2 do 20 mm. W praktyce oznacza to optymalne nagrzewanie tworzyw o grubościach od 0,5 do 15 mm a więc istotne zwiększenie dotychczasowych możliwości naszych urządzeń. Szczególnie przydatna może być możliwość ustawienia szerokości szczeliny w najwęższym zakresie 2 – 3 mm, pozwalając uzyskiwać minimalne promienie łuków w najcieńszych tworzywach – dzięki nagrzewaniu wyłącznie powietrzem, także transparentnych,

Mechanizm regulacji zaprojektowano w taki sposób, by można go było zastosować w większości już oferowanych modeli urządzeń Terva, łącząc ich dotychczasowe zalety z nowymi możliwościami. W połączeniu z regulacją temperatury urządzenia zapewniają pełną kontrolę procesu gięcia tworzyw termoplastycznych, bez względu na ich rodzaj oraz grubość.

Urządzenia są oferowane z 24 miesięcznym okresem gwarancyjnym.

Leszek Salomon

Źródło: Terva

www.terva.pl

Dodatkowe informacje:

Terva – producent urządzeń – listew grzejnych do zaginania arkuszy tworzyw termoplastycznych: PMMA, PVC, PC, PP. PS i innych. Oferta Tervy obejmuje urządzenia o różnych długościach roboczych: od 250 do 3050 mm.


avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Salomon

(Leszek Salomon)

Salomon o sobie:

Kompetencje
- kreacja marki
- strategie wizerunkowe
- typografia, tworzenie krojów pisma
- kreacja systemów identyfikacji wizualnej firm i instytucji
- tworzenie tekstów reklamowych
- grafika reklamowa
- naming
- obsługa programów Fontlab, Corel, PS
- aplikowanie folii samoprzylepnych
- obróbka i gięcie tworzyw sztucznych
- konstruowanie elementów trójwymiarowych w reklamie
- podświetlenie lampami jarzeniowymi, i LED

Osiągnięcia
- jestem autorem kilkudziesięciu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnych dla firm
- opracowanie i wdrożenie urządzenia do podgrzewania tworzyw sztucznych do zagięcia "Terva"
- autorskie technologie min. budowy kasetonów i liternictwa przestrzennego
- inicjatywa "Fontdivision" skupiająca autorów krojów pisma i fontów

Kariera
1986 - 1989: praca w dekoratorni PSS Społem
1990 - 1991: praca w agencji plastycznej Agena
1992: praca na własny rachunek

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna Adamczyk Group Account Directorem w Carat Polska
Od listopada br. Anna Adamczyk pełni rolę Group Account Directora w Carat (Dentsu Aegis Network). Poprzednio zajmowała stanowisko Communications Managera.
Agencja On Board Think Kong rozpoczęła współpracę z Flaconi, międzynarodowym sklepem online oferującym markowe kosmetyki na rynku w Niemczech i Austrii, a od niedawna również w Polsce. OBTK odpowiada za prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych, a także za działania content marketingowe.
Provident Polska: świąteczna kampania z przebojem
Chwytająca za serce opowieść o chłopcu, który pisze list do Świętego Mikołaja, rodziców, którzy spełniają marzenia syna oraz kojarzony z marką przebój w wyjątkowej, świątecznej aranżacji – tak prezentuje się świąteczna kampania firmy Provident Polska.
Trwa aktywacja marki Kasia pod hasłem „Upiecz dzieciom radość”. Akcja ma na celu wsparcie Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w organizacji Świąt Bożego Narodzenia i ferii dla dzieci.
Rusza kampania Asystenta Google dla kierowców
W Warszawie, Katowicach i Krakowie ruszyła kampania Asystenta Google, od niedawna obecnego również  w Mapach Google, którą przygotowała agencja 180heartbeats+Jung v Matt wraz z domem mediowym Media Direction OMD.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764