logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Terva - precyzyjne zaginanie bez względu na grubość tworzywa

  PR 04.05.2012, przeczytano 6013 razy
ilustracja

Istotnym parametrem mającym wpływ na estetykę i precyzję zagięcia jest szerokość przegrzanego pasa tworzywa. Najczęściej na ten parametr nie ma się zbyt wielkiego wpływu ponieważ wynika on ze stałej szerokości szczeliny grzejnej urządzenia przegrzewającego (listwy grzejnej).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tworzywa-sztuczne-w-grafice-przestrzennej-%2831%29%3A-terva---precyzyjne-zaginanie-bez-wzgledu-na-grubosc-tworzywa,15448,artykul.html

W większości urządzeń ta szerokość oscyluje w granicach 10 mm co pozwala na efektywne zaginanie tworzyw o grubościach od 4-8 mm. Kłopoty zaczynają się przy zaginaniu tworzyw cieńszych lub grubszych – zbyt wąski pas przegrzania w stosunku do grubości arkusza znacznie wydłuża czas operacji i zwiększa ryzyko powstania pęknięć - także cienkie tworzywa nagrzewane w szerokich szczelinach nie dają estetycznych zagięć ze względu na zbyt duży promień łuku.

Chcąc precyzyjnie zaginać tworzywa termoplastyczne w szerokim zakresie ich grubości trzeba mieć możliwość regulacji szerokości szczeliny grzejnej i właśnie takie rozwiązanie zastosowaliśmy w urządzeniach Terva.

Opracowany przez nas system regulacji pozwala na łatwe (także podczas pracy) ustawianie szerokości szczeliny grzewczej w zakresie od 2 do 20 mm. W praktyce oznacza to optymalne nagrzewanie tworzyw o grubościach od 0,5 do 15 mm a więc istotne zwiększenie dotychczasowych możliwości naszych urządzeń. Szczególnie przydatna może być możliwość ustawienia szerokości szczeliny w najwęższym zakresie 2 – 3 mm, pozwalając uzyskiwać minimalne promienie łuków w najcieńszych tworzywach – dzięki nagrzewaniu wyłącznie powietrzem, także transparentnych,

Mechanizm regulacji zaprojektowano w taki sposób, by można go było zastosować w większości już oferowanych modeli urządzeń Terva, łącząc ich dotychczasowe zalety z nowymi możliwościami. W połączeniu z regulacją temperatury urządzenia zapewniają pełną kontrolę procesu gięcia tworzyw termoplastycznych, bez względu na ich rodzaj oraz grubość.

Urządzenia są oferowane z 24 miesięcznym okresem gwarancyjnym.

Leszek Salomon

Źródło: Terva

www.terva.pl

Dodatkowe informacje:

Terva – producent urządzeń – listew grzejnych do zaginania arkuszy tworzyw termoplastycznych: PMMA, PVC, PC, PP. PS i innych. Oferta Tervy obejmuje urządzenia o różnych długościach roboczych: od 250 do 3050 mm.


avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Salomon

(Leszek Salomon)

Salomon o sobie:

Kompetencje
- kreacja marki
- strategie wizerunkowe
- typografia, tworzenie krojów pisma
- kreacja systemów identyfikacji wizualnej firm i instytucji
- tworzenie tekstów reklamowych
- grafika reklamowa
- naming
- obsługa programów Fontlab, Corel, PS
- aplikowanie folii samoprzylepnych
- obróbka i gięcie tworzyw sztucznych
- konstruowanie elementów trójwymiarowych w reklamie
- podświetlenie lampami jarzeniowymi, i LED

Osiągnięcia
- jestem autorem kilkudziesięciu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnych dla firm
- opracowanie i wdrożenie urządzenia do podgrzewania tworzyw sztucznych do zagięcia "Terva"
- autorskie technologie min. budowy kasetonów i liternictwa przestrzennego
- inicjatywa "Fontdivision" skupiająca autorów krojów pisma i fontów

Kariera
1986 - 1989: praca w dekoratorni PSS Społem
1990 - 1991: praca w agencji plastycznej Agena
1992: praca na własny rachunek

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Graal wzmacnia działania reklamowe i zgarnia nagrody
Pierwsze półrocze 2020 roku było dla Grupy Kapitałowej Graal niezwykle intensywne. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią marka odnotowała wzrosty sprzedaży, a produkty Graal wyróżnione zostały czterema prestiżowymi nagrodami konsumenckimi. W czerwcu zrealizowana została największa w historii firmy kampania reklamowa, obejmująca swym zasięgiem TV, internet, prasę...
Zakończył się przetarg na obsługę E.Wedel – kultowej czekoladowej marki w Polsce. W ramach procesu, do którego zaproszono najlepsze agencje kreatywne na rynku, zwycięską agencją zostało Saatchi & Saatchi. To właśnie ta agencja zaprojektuje komunikację wszystkich marek z wedlowskiego portfolio na 2021 rok, czyli rok jubileuszu Wedla. Za wybrane działania...
Podravka wraz z Tomaszem Jakubiakiem oraz popularnym, opiniotwórczym portalem Czytamyetykiety.pl promują jeden ze sztandarowych produktów producenta – pastę warzywną Ajvar Podravka. Wspólne działania mają na celu dostarczenie konsumentom inspiracji na dania z wykorzystaniem Ajvarów Podravka.
Mediaplus otwiera oddział w Czechach
Group One wraz z Serviceplan Group GmbH otwierają agencję mediową z siedzibą w Pradze. Po oddziale SalesTube Russia otwartego w Moskwie w lutym tego roku, jest to kolejny krok w międzynarodowym rozwoju Group One, największej niezależnej polskiej grupy komunikacyjnej.  Za rozwój Mediaplus Prague odpowiadał będzie Daniel Lenarczyk, raportując do Bartłomieja Kamińskiego,...
Strefa Przemian z More Communications Agency
Agencja more communications agency nawiązała współpracę z Anną Kolasińską i Bartkiem Szemrajem – trenerami, dietetykami i twórcami Strefy Przemian.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764