logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tetra Pak świętuje 25-lecie założenia polskiego oddziału

  PR 24.09.2015, przeczytano 2078 razy
ilustracjastrzałka

W tym roku Tetra Pak świętuje 25-lecie założenia oddziału w Polsce. Ćwierć wieku obecności firmy w Polsce to czas ciągłego rozwoju, wdrażania innowacji oraz wysiłków na rzecz możliwie najlepszej obsługi klientów. Polski oddział Tetra Pak został założony w 1990 roku i od tego czasu osiągnął wielki sukces. Znajomość warunków panujących na lokalnym rynku, szeroki asortyment oferowanych opakowań, urządzeń i usług oraz bliska współpraca z klientami zaowocowały dynamicznym rozwojem firmy w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tetra-pak-swietuje-25-lecie-zalozenia-polskiego-oddzialu,26059,artykul.html

W ciągu ostatnich 25 lat firma bardzo się rozrosła – od 4 pracowników i kilku klientów w 1990 roku do około 400 pracowników i ponad 100 klientów w 2015 roku – i nadal rośnie. Ponad 20 miliardów litrów produktów zapakowanych w około 24 miliardy opakowań Tetra Pak zostało sprzedanych w Polsce w latach 1990-2014 (w samym 2014 roku było to niemal 1,5 miliarda opakowań).

„W tym roku świętujemy 25 lat naszej obecności w Polsce. Przez ten czas z radością obserwowaliśmy sukcesy naszych polskich klientów. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy w części przyczynić się do nich i dzięki wieloletniemu, globalnemu doświadczeniu w przetwarzaniu i pakowaniu żywności staliśmy się zaufanym partnerem polskich producentów” – powiedziała Małgorzata Kołton, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.

W Polsce, podobnie jak na świecie, Tetra Pak rozpoczął swój rozwój od sektora mleczarskiego. Instalacje Tetra Pak pojawiały się już wcześniej w polskich zakładach produkcyjnych, jednak prawdziwa rewolucja na polskim rynku mleczarskim dokonała się w 1995 roku, kiedy pojawiło się pierwsze markowe mleko UHT „Łaciate” w jednym z najbardziej rozpoznawalnych opakowań firmy Tetra Pak – kartonie Tetra Brik Aseptic. Obecnie 8 na 10 opakowań mleka UHT to opakowania Tetra Pak. 

Tetra Pak rozpoczął współpracę z sektorem przetwórstwa owocowo-warzywnego w 1989 roku, uruchamiając w zakładach Hortex w Skrzyńsku k. Przysuchy pierwszą w Polsce linię napełniającą wykorzystującą opakowania Tetra Brik Aseptic do aseptycznego pakowania soków. Obecnie ponad 130 marek z segmentu soków, nektarów i napojów jest pakowanych w opakowania kartonowe Tetra Pak. Ogółem kartony mają ponad 70% udział w rynku soków.

Dzisiaj w kartony pakuje się także zupy, przeciery na bazie pomidorów oraz warzywa dotąd pakowane w słoiki i puszki. Kartony są bardzo popularne w polskiej branży spożywczej, gdyż lepiej niż inne opakowania zapewniają wysokie bezpieczeństwo produktu. Są także wygodne, lekkie, poręczne i nietłukące. 

Tetra Pak to jednak nie tylko opakowania, ale również nowoczesne, wydajne i ekonomiczne systemy do przetwarzania żywności płynnej oraz produktów z cząstkami: membrany, wirówki, homogenizatory, urządzenia do ciągłej i szarżowej produkcji przetworów na bazie pomidorów, kompletne linie do produkcji lodów, a także urządzenia do produkcji napojów gazowanych i kosmetyków. W 2015 roku Tetra Pak zwiększył swoje zaangażowanie w polski rynek poprzez nabycie Obram S.A., wiodącego dostawcy rozwiązań z dziedziny technologii i urządzeń do produkcji sera, działającego w Polsce, Rosji, na Białorusi i w wielu innych krajach Europy Wschodniej.

Tetra Pak, jako lider, czuje się także odpowiedzialny za środowisko naturalne krajów, w których działa. W 2000 roku współtworzył pierwszą Organizację Odzysku Rekopol S.A., której celem jest wspieranie polskich producentów żywności w wypełnianiu prawnych wymogów dotyczących recyklingu. W 2007 roku należał do sygnatariuszy „Dobrowolnego Porozumienia na rzecz rozwoju systemu zbierania i recyklingu odpadów opakowaniowych po kartonach do płynnej żywności”. Do realizacji celów Dobrowolnego Porozumienia powołano Program REKARTON. W 2011 roku Tetra Pak, wraz z największymi producentami opakowań kartonowych, powołał Fundację ProKarton, która ma na celu promocję kartonów jako nowoczesnych i przyjaznych środowisku opakowań, a także edukację ekologiczną, zwłaszcza dotyczącą gospodarki zużytymi kartonami po napojach.

„Cieszymy się z rozwoju polskiego przemysłu spożywczego, ale nie zamierzamy spocząć na laurach. Z myślą o przyszłości pracujemy nad kolejnymi innowacjami, nowymi generacjami opakowań i jeszcze doskonalszymi technologiami przetwórczymi. Naszym celem jest tworzenie funkcjonalnych, przyjaznych dla środowiska, ekonomicznych i efektywnych rozwiązań. Dużo uwagi poświęcamy ciągłemu rozwojowi naszego zespołu, aby nasi klienci byli wspierani przez najwyższej klasy specjalistów” – dodała Małgorzata Kołton, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. „Chciałabym podziękować naszym klientom za zaufanie, którym nas obdarzyli. Mamy nadzieję, ze pozostaniemy ich zaufanym partnerem na wiele kolejnych lat”.

Źródło: Tetra Pak

www.tetrapak.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764