logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

The Masterpiece: Niestandardowa kampania wizerunkowa DESA Unicum

  PR 16.09.2016, przeczytano 731 razy
ilustracjastrzałka

Trzech wielkich współczesnych malarzy, 4,1 miliona złotych i jeden widz. The Masterpiece – niestandardowa kampania wizerunkowa Domu Aukcyjnego DESA Unicum to pierwsza okazja, by znaleźć się sam na sam z pracami artystów, którzy zmienili sztukę XX wieku: Wojciecha Fangora, Victora Vasarely'ego i Juliana Stańczaka. Już od 19 września.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/the-masterpiece%3A-niestandardowa-kampania-wizerunkowa-desa-unicum,29934,artykul.html

The Masterpiece będzie kaplicą sztuki w miejscu, gdzie jej obecność nie jest oczywista – w Galerii Mokotów. Pawilon zostanie zupełnie oddzielony od bodźców zewnętrznych – dźwięku i świateł. Po wejściu do wyciemnionej przestrzeni widz będzie przebywał tylko ze sztuką. Przed oczami zobaczy trzy obrazy. Przez minutę pozostanie z nimi wyłącznie sam.

Nigdy jeszcze najważniejsze obrazy Fangora, Vasarely'ego i Stańczaka – artystów zaliczanych do czołówki światowej sztuki współczesnej i kluczowych twórców op-artu – nie były pokazywany w sposób, jaki proponuje The Masterpiece, ani w Polsce, ani za jej granicami.  Do projektu zostały wybrane prace: „M 55” Wojciecha Fangora z 1968 roku (estymowana wartość – 1,2 miliona złotych), „Nebulus” Victora Vasarely'ego (2 miliony złotych) z 1978 roku i „Lumina” Juliana Stańczaka z 1991 roku (900 tysięcy złotych). Wstęp do pawilonu z tymi fenomenalnymi dziełami jest całkowicie darmowy, obowiązuje jednak wcześniejsza rejestracja na stronie: http://masterpiece.desa.pl.

The Masterpiece przygotowany został przez największy dom aukcyjny w Polsce – DESA Unicum. Projekt jest próbą oderwania współczesnego mieszkańca miasta od bieżących działań i skierowania jego uwagi w stronę sztuki. – Obcowaniu ze sztuką nieczęsto towarzyszy dziś intymna atmosfera. Gdy pojechałem do Luwru obejrzeć Mona Lisę, zamiast zachwytu poczułem rozczarowanie. The Masterpiece pozwala na obcowanie ze sztuką bardzo blisko, tak jak mogą to robić kolekcjonerzy – podkreśla Juliusz Windorbski, prezes Domu Aukcyjnego DESA Unicum, lidera na polskim rynku dzieł sztuki.


Wojciech Fangor


Victor Vasarely

Wojciech Fangor (1922-2015) – malarz, rysownik, rzeźbiarz i plakacista, autor pierwszej na świecie instalacji przestrzennej. Namalował wiele prekursorskich dla sztuki op-artu dzieł, wśród nich „M 55”, które będzie można już wkrótce oglądać dzięki projektowi The Masterpiece. Prace Fangora należą do najdroższych obrazów współczesnych polskich twórców – 1 maja w Filadelfii za „M 62” zapłacono 310 tysięcy dolarów. Zarazem notują wyjątkowo dynamiczny wzrost wartości – sięga nawet kilkudziesięciu procent rocznie.

Victor Vasarely (1906-1997) – węgiersko-francuski artysta, malarz, autor manifestów założycielskich op-artu. Wpływ prac twórcy w latach 60. można było rozpoznać niemal wszędzie – jego obrazy stały się podstawą kultury popularnej. Jego prace pokazywały najważniejsze galerie i muzea na świecie, m.in. paryskie Centre Pompidou i londyńska Tate. Twórczość artysty można oglądać w aż trzech dedykowanych wyłącznie Vasarely'emu muzeach – jednym we Francji i dwóch na Węgrzech.

Julian Stańczak (1928) – jeden z pionierów op-artu. Powszechnie uważa się, że nazwa kierunku op-art pochodzi od tytułu jego pierwszej wystawy w Nowym Yorku – „Optical Paintings”. Obrazy Stańczaka znajdują się w kilkudziesięciu muzealnych kolekcjach, m.in. w Smithsonian American Art Museum oraz San Francisco Museum of Modern Art. Niedawno jedna z prac artysty została włączona do jednej z najbardziej prestiżowych kolekcji sztuki na świecie w nowojorskim Museum of Modern Art.

Źródło: DESA Unicum

Dodatkowe informacje:

The Masterpiece, 19-25 września, Galeria Mokotów, ul. Wołoska 12, wstęp wolny poprzedzony rejestracją na http://masterpiece.desa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764