The Story zaprojektowało markę Weegree, działającą w branży HR i oferującą dostarczanie wykwalifikowanych pracowników w budownictwie i przemyśle, logistyce oraz IT. Agencja była odpowiedzialna za naming, brand design i strategię pozycjonowania firmy w segmencie human resources.
Weegree jest efektem całkowitej zmiany opolskiej firmy STAR Express, działającej w branży oursourcingu pracowników. Firma należy do jej czołówki i obsługuje klientów z Holandii, Belgii, Francji i Niemiec. Po zakończeniu trwającego prawie rok procesu zmiany Weegree stało się firmą międzynarodową, która rozwija swoją pracę na rzecz klientów z zachodniej Europy, jednocześnie budując swoje lokalne oddziały w Polsce i Mołdawii.
Pierwszym etapem prac agencji było wykreowanie nowej nazwy. Klient brał pod uwagę wyrazy krótkie, z wolną domeną .com, które mogłyby stać się częścią filozofii marki. Tak powstała nazwa Weegree, jako połączenie wyrazów „We Agree”.
Konwencja marki firmy działającej w branży HR wymaga wykorzystania człowieka jako ważnego elementu komunikacji świata marki. W agencji The Story postanowili tę zasadę złamać i pokazać miasta, w których będą pracować rekrutowani przez Weegree specjaliści. Postacie pracowników natomiast stały się częścią identyfikacji na poziomie ozdobnych ilustracji.
Cały proces budowy marki został poprzedzony analizą konkurencji i benchmarków. Udało się stworzyć świat marki wraz z systemem identyfikacji wizualnej, który odpowiadał na zadanie sformułowane przez klienta. Proces kreacji trwał ponad 6 miesięcy, a jej wdrożenie kolejne pół roku. Prezentacja nowej marki odbyła się 7 lutego br. w Filharmonii Opolskiej.
Źródło: The Story