logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Think Social o trendach i wizerunku w sieci

  PR 25.05.2015, przeczytano 2139 razy
ilustracjastrzałka

#ThinkSocial, to raport o trendach i wizerunku w sieci. Ukazał się by  zainicjować dyskusję na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie -  zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja Internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i tzw. „personal brandingu”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/think-social-o-trendach-i-wizerunku-w-sieci,24965,artykul.html

Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie”. 

Poniżej prezentujemy wybrane dane dotyczące tematu anonimowości. Zdecydowaliśmy się pisać o poszczególnych wynikach badania – mając nadzieję, że uznają Państwo temat za istotny społecznie i uznają, że warto wziąć udział w działaniach mających na celu szerzenie wiedzy na temat personal brandingu.

Czy swój wizerunek w sieci kreujemy świadomie?

Na pytanie na temat dbania o wizerunek w sieci,  57% respondentów raportu #ThinkSocial odpowiedziało pozytywnie. Ale aż 14 % z badanych deklaruje, że całkowicie o swój wizerunek się nie troszczy.


 

Z badań również wynika, że o wizerunek dbają bardziej kobiety (62% )i osoby z wyższym wykształceniem (61%) oraz te osoby, które publikują dane na temat swojego prywatnego życia (60%). 

W jaki sposób dbamy o wizerunek w sieci, czego unikamy i na co zwracamy uwagę?

Publikowanie prywatnych informacji w Internecie jest bardzo powszechne. Aż 82% osób ma świadomość tego, że niektórych danych zamieszczać nie wypada. Wielu użytkowników Internetu rozważnie podchodzi do tematu (33%) i mądrze temat dobiera, unika publikacji materiałów negatywnych (29%) oraz zwraca uwagę na kulturę słowa (25%) i jakość informacji (17%). 


Najwięcej prywatnych danych zostawiamy na portalach społecznościowych, których głównymi użytkowniczkami są kobiety. Najpopularniejszym portalem jest Facebook (96%), zaraz po nim plasuje się YouTube (83%)i Google Plus (41%) i NK (38%).

Czy odpowiednio kreujemy swój wizerunek w sieci? Co chcemy o sobie zakomunikować, a co zataić. Czym się podzielić, a co przemilczeć? Można od dziś umiejętnie kreować swój wizerunek w sieci, tak by pracował na naszą korzyść. Wszystkie tajniki można znaleźć w raporcie stworzonym przez ekspertów #ThinkSocial. Można go ściągnąć bezpłatnie. Dostępny jest pod adresem: http://newsroom.upc.pl/thinksocial/ 

Raport powstał na zamówienie UPC Polska - firmy, która od lat tworzy kontent i inwestuje w badania, które podnoszą poziom wiedzy na temat korzystania z Internetu i nowych technologii.

Źródło: UPC Polska

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono w IV kwartale 2014, próba = 350, wiek 18-40, Agencja badawcza Brainlab na zlecenie UPC Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764