logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Think Social o trendach i wizerunku w sieci

  PR 25.05.2015, przeczytano 1970 razy
ilustracjastrzałka

#ThinkSocial, to raport o trendach i wizerunku w sieci. Ukazał się by  zainicjować dyskusję na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie -  zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja Internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i tzw. „personal brandingu”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/think-social-o-trendach-i-wizerunku-w-sieci,24965,artykul.html

Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie”. 

Poniżej prezentujemy wybrane dane dotyczące tematu anonimowości. Zdecydowaliśmy się pisać o poszczególnych wynikach badania – mając nadzieję, że uznają Państwo temat za istotny społecznie i uznają, że warto wziąć udział w działaniach mających na celu szerzenie wiedzy na temat personal brandingu.

Czy swój wizerunek w sieci kreujemy świadomie?

Na pytanie na temat dbania o wizerunek w sieci,  57% respondentów raportu #ThinkSocial odpowiedziało pozytywnie. Ale aż 14 % z badanych deklaruje, że całkowicie o swój wizerunek się nie troszczy.


 

Z badań również wynika, że o wizerunek dbają bardziej kobiety (62% )i osoby z wyższym wykształceniem (61%) oraz te osoby, które publikują dane na temat swojego prywatnego życia (60%). 

W jaki sposób dbamy o wizerunek w sieci, czego unikamy i na co zwracamy uwagę?

Publikowanie prywatnych informacji w Internecie jest bardzo powszechne. Aż 82% osób ma świadomość tego, że niektórych danych zamieszczać nie wypada. Wielu użytkowników Internetu rozważnie podchodzi do tematu (33%) i mądrze temat dobiera, unika publikacji materiałów negatywnych (29%) oraz zwraca uwagę na kulturę słowa (25%) i jakość informacji (17%). 


Najwięcej prywatnych danych zostawiamy na portalach społecznościowych, których głównymi użytkowniczkami są kobiety. Najpopularniejszym portalem jest Facebook (96%), zaraz po nim plasuje się YouTube (83%)i Google Plus (41%) i NK (38%).

Czy odpowiednio kreujemy swój wizerunek w sieci? Co chcemy o sobie zakomunikować, a co zataić. Czym się podzielić, a co przemilczeć? Można od dziś umiejętnie kreować swój wizerunek w sieci, tak by pracował na naszą korzyść. Wszystkie tajniki można znaleźć w raporcie stworzonym przez ekspertów #ThinkSocial. Można go ściągnąć bezpłatnie. Dostępny jest pod adresem: http://newsroom.upc.pl/thinksocial/ 

Raport powstał na zamówienie UPC Polska - firmy, która od lat tworzy kontent i inwestuje w badania, które podnoszą poziom wiedzy na temat korzystania z Internetu i nowych technologii.

Źródło: UPC Polska

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono w IV kwartale 2014, próba = 350, wiek 18-40, Agencja badawcza Brainlab na zlecenie UPC Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wysyłka firmowych kartek świątecznych przynosi korzyści, ale co z RODO?
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to idealny czas, aby zainwestować w podtrzymywanie i budowanie relacji biznesowych. Sprawdzonym sposobem jest wysyłka kartek z życzeniami nie tylko do byłych czy obecnych klientów firmy, ale także tych potencjalnych. Tutaj warto postawić na analogową formę promocji i wybrać fizyczny produkt, jakim jest spersonalizowany list. Taka...
Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?
Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej...
Co z wyskakującymi okienkami? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach (cz. 2)
We wrześniu belgijski sąd skierował do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania dotyczące stworzonego przez IAB Europe systemu wymiany informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam między pośrednikami reklamowymi. Sprawa jest następstwem skargi złożonej przez Panoptykon i inne organizacje broniące praw cyfrowych w Europie. Jaki mamy...
W czasie kryzysu rosną tylko najlepsi. Zarządzani przez sprawną i kompetentną kadrę. Specjaliści od digital marketingu i e-commerce są dziś jednymi z najbardziej poszukiwanych. Jak wybrać tych najlepszych w tym przecież ciągle rozwijającym się sektorze? Agencja Digital Hunters, specjalizująca się w pozyskiwaniu managerów z branży digital marketingu i e-commerce,...
Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764