#ThinkSocial, to raport o trendach i wizerunku w sieci. Ukazał się by zainicjować dyskusję na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie - zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja Internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i tzw. „personal brandingu”.
Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie”.
Poniżej prezentujemy wybrane dane dotyczące tematu anonimowości. Zdecydowaliśmy się pisać o poszczególnych wynikach badania – mając nadzieję, że uznają Państwo temat za istotny społecznie i uznają, że warto wziąć udział w działaniach mających na celu szerzenie wiedzy na temat personal brandingu.
Czy swój wizerunek w sieci kreujemy świadomie?
Na pytanie na temat dbania o wizerunek w sieci, 57% respondentów raportu #ThinkSocial odpowiedziało pozytywnie. Ale aż 14 % z badanych deklaruje, że całkowicie o swój wizerunek się nie troszczy.
Z badań również wynika, że o wizerunek dbają bardziej kobiety (62% )i osoby z wyższym wykształceniem (61%) oraz te osoby, które publikują dane na temat swojego prywatnego życia (60%).
W jaki sposób dbamy o wizerunek w sieci, czego unikamy i na co zwracamy uwagę?
Publikowanie prywatnych informacji w Internecie jest bardzo powszechne. Aż 82% osób ma świadomość tego, że niektórych danych zamieszczać nie wypada. Wielu użytkowników Internetu rozważnie podchodzi do tematu (33%) i mądrze temat dobiera, unika publikacji materiałów negatywnych (29%) oraz zwraca uwagę na kulturę słowa (25%) i jakość informacji (17%).
Najwięcej prywatnych danych zostawiamy na portalach społecznościowych, których głównymi użytkowniczkami są kobiety. Najpopularniejszym portalem jest Facebook (96%), zaraz po nim plasuje się YouTube (83%)i Google Plus (41%) i NK (38%).
Czy odpowiednio kreujemy swój wizerunek w sieci? Co chcemy o sobie zakomunikować, a co zataić. Czym się podzielić, a co przemilczeć? Można od dziś umiejętnie kreować swój wizerunek w sieci, tak by pracował na naszą korzyść. Wszystkie tajniki można znaleźć w raporcie stworzonym przez ekspertów #ThinkSocial. Można go ściągnąć bezpłatnie. Dostępny jest pod adresem: http://newsroom.upc.pl/thinksocial/
Raport powstał na zamówienie UPC Polska - firmy, która od lat tworzy kontent i inwestuje w badania, które podnoszą poziom wiedzy na temat korzystania z Internetu i nowych technologii.
Źródło: UPC Polska