logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tiktok coraz silniejszy, straszy Facebooka i inspiruje biznes

  PR 08.04.2021, przeczytano 680 razy

Tylko w lutym br. TikTok został zainstalowany 56 mln razy. Biorąc pod uwagę wszystkie aplikacje mobilne niezwiązane z grami – to najlepszy rezultat na świecie, wynika z raportu firmy Sensor Tower. Chińska platforma społecznościowa rośnie jak na drożdżach i już od roku straszy imperium Marka Zuckerberga: Facebooka i Instagrama, ale jej sukcesem zainteresował się także biznes.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tiktok-coraz-silniejszy%2C-straszy-facebooka-i-inspiruje-biznes,390952,artykul.html

– Wszystko zaczęło się w 2020, kiedy aplikacja TikTok biła rekordy pobrań i stała się najbardziej dochodową aplikacją społecznościową – mówi Grzegorz Kosiński z Audience Network i dodaje: – Jak wynika z rocznego raportu Sensor Tower, tylko w należącym do Apple sklepie z mobilnymi aplikacjami, App Store, przychody z TikToka wystrzeliły w ciągu ostatniego roku o ponad 600% do poziomu 1,2 mld USD. – wyjaśnia ekspert z polskiej spółki, która wykorzystuje analizę big data oraz algorytmy sztucznej inteligencji by precyzyjnie targetować kampanie online, także te realizowane na TikToku.

Narodziny gwiazdy

Boom na TikToka nadal trwa. Jak wskazują ostatnie dane zebrane przez analityków Sensor Tower, tylko w lutym 2021 chińska aplikacja społecznościowa odnotowała ponad 56 milionów instalacji na całym świecie. Program najlepiej radzi sobie na swoim rodzimym rynku, w Chinach, gdzie nosi nazwę Douyin. Użytkownicy z Państwa Środka odpowiadają za 18% globalnej liczby instalacji.

TikTok był również najlepiej konwertującą aplikacją nie-gamingową na świecie – w lutym 2021 roku, przychody wynikające z aktywności użytkowników aplikacji (np. wydatki na zakupy) wyniosły ponad 110 mln USD, to niemal dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku.

– Sukces chińskiej platformy wynika nie tylko z ilości użytkowników, których ciągle przybywa. Dane z Global Web Index pokazują, że niemal co piąty internauta w wieku 16-65 lat korzysta z TikToka – zauważa Jakub Dymitrowicz, CEO agencji kreatywnej BrandBridge i kontynuuje: – Tym, co się naprawdę liczy, jest zaangażowanie. TikTok przyciąga użytkowników, jak magnes. – mówi ekspert rynkowy. Jego słowa pokrywają się z wnioskami z raportu State of Mobile. Średni miesięczny czas, jaki odbiorcy poświęcają na eksplorację i konsumpcję treści w chińskiej aplikacji, rósł w zeszłym roku szybciej niż w przypadku każdej innej analizowanej platformy, przewyższając nawet Facebooka.

TikTok po polsku

Jak więc robi się „TikToki” nad Wisłą?

– Na kanale TipTop Chef publikujemy krótkie, maksymalnie 60. sekundowe video przepisy i lifehacki kulinarne, które można wykonać samodzielnie w domu. Materiały spotkały się z dużym zainteresowaniem - w niespełna 2 miesiące od uruchomienia kanału mamy łącznie ponad 17 milionów obejrzeń. – tłumaczy Anna Sanocka, CEO Prospero Film & Media i dodaje: – Wbrew pozorom, TikTok to wymagające medium, również pod kątem jakościowym. Doświadczenie z prowadzenia działań typu branded content w największych kulinarnych formatach telewizyjnych, takich  jak MasterChef, Top Chef czy Hell’s Kitchen, wykorzystujemy dziś tworząc treści na TikToku i wpisując w nie marki naszych klientów.

By dodatkowo wpłynąć na popularność kanału i tym samym zwiększyć jego zasięgi, twórcy zaangażowali w projekt gwiazdy i infulencerów, np. Jakuba Kuronia i Agatę Jędraszczak.

– Chcemy edukować poprzez praktykę, pokazując, że reklama na TikTok to powiew świeżości w świecie marketingu i skuteczny sposób na jakościową promocję. A co najważniejsze, nasza inicjatywa spotkała się z ciepłym przyjęciem internautów. Pod filmami znajdziemy wiele entuzjastycznych, chwalących format komentarzy, jak: „takie reklamy to ja mogę oglądać” czy „dlaczego nie ma takich reklam w tv”. Liczba naszych stałych widzów rośnie o około 20 tysięcy miesięcznie. – zwraca uwagę Dominik Bulwicki z Audience Network. Reprezentowana przez niego firma, wspólnie z agencją Prospero Film & Media, odpowiedzialną za produkcję video oraz działania branded content, oraz agencją kreatywną BrandBridge, współtworzy na TikToku kanał kulinarny dla całej rodziny: @TipTopChef.

W rozwój nowego projektu zaangażowały się rozpoznawalne w Polsce marki, takie jak margaryna Kasia czy producent akcesoriów kuchennych, firma Fiskars, których produkty lokowane są na kanale. To ośmieliło kolejnych partnerów, m.in. z branży FMCG i AGD, wkrótce na kanale pojawią się nowe materiały, wykorzystujące oferowane przez nich produkty.

Socialowe wojny

Ta praktyka, polegająca na łączeniu promocji i mediów społecznościowych nosi nazwę social selling. Patrząc na to, jak rośnie czas spędzany przed ekranem laptopów i smartfonów, można łatwo zrozumieć, czemu na popularności zyskuje wspomniana sprzedaż społecznościowa. W dobie ogromnego zainteresowania cyfrowym handlem i usługami skuteczne sposoby odpowiedniego ukierunkowania ruchu w internecie są na wagę złota.

– Jak wynika z badań firmy Kantar, już 83% konsumentów przeglądających TikTok deklaruje, że oglądanie treści zgodnych z trendami zainspirowało ich do dokonania zakupu. To dobry trop dla biznesu. – zauważa Bulwicki. Ekspert warszawskiej spółki uważa, że TikTok jest lepszy dla biznesu, bo jest bardziej konwergentny. – To aplikacja nowej generacji, opracowana tak, by nie tylko być źródłem rozrywki, ale także po to, by ukierunkować ruch z platformy społecznościowej do sprzedawcy. W przypadku Facebooka jest to trudniejsze, bo został on stworzony z myślą o użytkownikach indywidualnych i w początkowej fazie rozwoju nie uwzględniał potrzeb biznesu.

Czy Facebook straci na atrakcyjności na rzecz konkurencyjnej aplikacji z Dalekiego Wschodu?

– Zmiany, które są teraz wprowadzane, przypominają próbę przerobienia samochodu osobowego na auto sportowe. Można tego dokonać, ale finalny efekt nigdy nie dorówna pojazdowi, który od początku był zaprojektowany i wyprodukowany z myślą o zawodach. To po prostu kwestia innego rozłożenia akcentów. Zmiany będą kosztowne, a wciąż może być i tak, że opracowana konstrukcja nie zapewni serwisowi Zuckerberga wystarczającej wydajności, aby zapewnić sobie przewagę nad rywalem z Pekinu – uważa Bulwicki.

Źródło: inPlus Media

www.inplusmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764