logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tiktok dla różnorodności i inkluzywności

  PR 18.05.2022, przeczytano 178 razy

TikTok to globalna platforma rozrywkowa, która czerpie siłę z kreatywności swojej barwnej społeczności. W maju, Europejskim Miesiącu Różnorodności, dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze wspieraniem mniejszości, zaprasza do budowania włączającej kultury i właściwego, szerszego eksponowania dotychczas słabiej reprezentowanych grup społecznych. Jednocześnie sam podejmuje w tych celach partnerstwa z wiodącymi organizacjami pozarządowymi: think-tankiem Diversity Hub, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Grupą Stonewall i Fundacją Sukces Pisany Szminką.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tiktok-dla-roznorodnosci-i-inkluzywnosci,395903,artykul.html

Różnorodna społeczność TikToka

TikToka tworzy ponad miliardowa, różnorodna społeczność, wśród której z łatwością spotkać można osoby z niepełnosprawnościami, promujące ruch body positivity, przedstawicieli różnych kręgów kulturowych czy osoby reprezentujące społeczność LGBT+. Zasady Diversity & Inclusion od zawsze leżały u podstaw myślenia i tworzenia platformy, która ma być miejscem otwartej, swobodnej i kreatywnej ekspresji.

- Jednym z celów naszej platformy jest tworzenie przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni, w której każdy użytkownik czuje się akceptowany i może wyrażać siebie. Wspieramy głos społeczności TikToka i promujemy wartościowe inicjatywy oraz postawy, dzięki czemu każdy użytkownik aplikacji może bez barier wyrażać siebie i być dumnym z tego, kim jest – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations TikTok CE.

Tworzenie bezpiecznego środowiska do swobodnej dyskusji procentuje - twórcy chętniej podejmują nawet trudne tematy. Tylko w ciągu ostatniego roku popularność hasztagów związanych z niepełnosprawnością wzrosła na polskim TikToku o ponad 65 proc. (dla przykładu: hasztag #niepelnosprawnosc ma 46 milionów odsłon, a #autyzm prawie 40 milionów). Wyraźnie wzrosła popularność hasztagów związanych z obcokrajowcami - jest ich ponad dwukrotnie więcej, a szczyt nastąpił w ostatnich miesiącach, w związku z wojną w Ukrainie i pomocą naszym sąsiadom ze wschodu. Rośnie także popularność TikToka wśród osób nieheteronormatywnych, o czym świadczy poszerzenie katalogu używanych hasztagów o te bardziej szczegółowo adresujące potrzeby tej grupy. Jednocześnie polscy użytkownicy jasno deklarują, że czas spędzony w aplikacji jest czasem spędzonym dobrze: czują się szczęśliwi, w radosnym nastroju (61 proc., gdy średnia dla innych platform to 38 proc.)[1], 43 proc. deklaruje, że są nastawieni na odkrywanie (ciekawi, zainspirowani i otwarci), a tylko niecałe 3% nie ocenia TikToka jako przestrzeni do swobodnego komunikowania się i wyrażania siebie (np. w zakresie różnorodności treści i akceptacji dla nich).[2]

Marka TikTok wielokrotnie w swej historii realizowała globalne i lokalne działania wspierające równość płci, ras, czy na polu tożsamości seksualnej. W tym roku, z okazji Miesiąca Dumy, platforma po raz kolejny planuje tęczowe aktywności. Zaangażowani w czerwcowy projekt twórcy opowiedzą o swoim coming-out’cie i o tym, co dla nich oznacza bycie osobą Dumną. Narracja ta jest już bardzo widoczna na globalnym TikToku – hasztag ComingOut ma ponad 4 miliardy odsłon. W działaniach wspierać TikToka będzie Grupa Stonewall. Ponadto, w sierpniu, twórczynie i twórcy LGBT+ z regionu Europy Środkowo – Wschodniej spotkają się podczas festiwalu Prague Pride 2022, gdzie będą dzielić się ze społecznością TikToka swoimi wyjątkowymi doświadczeniami i historiami.

TikTok sygnuje Kartę Różnorodności i inicjuje działania z partnerami

Na ten rok TikTok w Polsce zaplanował ponadto szereg aktywności z partnerskimi organizacjami pozarządowymi.

- W TikToku konsekwentnie podchodzimy do promowania idei Diversity & Inclusion angażując się w globalne i lokalne inicjatywy z tego zakresu. Mimo relatywnie krótkiej historii na polskim rynku, udało nam się poprowadzić pierwsze projekty i zbudować ciekawe partnerstwa, które wkrótce zaowocują kolejnymi inicjatywami. Czujemy się odpowiedzialni za naszą społeczność i zamierzamy zachować całkowitą spójność między działaniami na platformie, ukierunkowanymi na nasze otoczenie, jak i wewnątrz organizacji – mówi Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations, TikTok CE.

W ramach współpracy z Fundacją Sukces Pisany Szminką, TikTok zaangażuje się, między innymi, w projekt Fun. Tech. Future – pomoc zawodową dla osób opuszczających pieczę zastępczą i z rodzin wykluczonych ekonomicznie lub terenów wykluczonych komunikacyjnie, właśnie wkraczających w dorosłość. Program został stworzony z myślą̨ o młodych ludziach w wieku 18-21 lat, którzy potrzebują̨ motywacji, konkretnej wiedzy oraz profesjonalnego wsparcia, by zbudować kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy. Wszystko po to, aby pomóc im w usamodzielnieniu się. Poza sfinansowaniem cyklu warsztatów, pracownicy TikToka jako wolontariusze i mentorzy zaangażują się w projekt ich usamodzielniania. Dzięki temu pomoc będzie dopasowana do rzeczywistych, konkretnym potrzeb uczestników.

TikTok łączy też siły z Diversity Hub – wiodącą w Polsce organizacją, wspierającą biznes w budowie otwartej, inkluzywnej kultury organizacyjnej, wpływając tym samym na zmianę społeczną. Współpraca ta ma wyjątkowe znaczenie, ponieważ, jako platforma cyfrowa łącząca ludzi, TikTok odgrywa szczególną rolę w promowaniu działań w obszarze Diversity & Inclusion.

W ramach partnerstwa, oba podmioty skupią się na dzieleniu się dobrymi praktykami w zakresie budowy kultury otwartości oraz promowaniu wzorców w zakresie inkluzywnej komunikacji biznesu na platformach cyfrowych. Dodatkowo, partnerzy wspólnie tworzyć będą przestrzeń uczenia się i wymiany doświadczeń pomiędzy organizacjami, współpracując przy organizacji cyklicznych wydarzeń D&I Business Insights oraz przy organizacji największej w tej części Europy biznesowej konferencji poświęconej tematyce zarządzania różnorodnością - D&I Changemakers.

TikTok w swoich codziennych działaniach dąży do spójności w przywiązaniu do idei Diversity & Inclusion – zarówno poprzez aktywność na platformie, w sferze rozwijania swojego biznesu na całym świecie, jak i wewnątrz organizacji. Dlatego też podpisał Kartę Różnorodności, inicjatywę pod patronatem Komisji Europejskiej, obecną już w 26 krajach UE. To międzynarodowa sieć współpracy pracodawców otwartych na różnorodność, zobowiązanie do tworzenia równościowych rozwiązań systemowych i budowania inkluzywnej kultury organizacyjnej, a także promowania i upowszechniania zarządzania różnorodnością w Polsce. Od 2012 roku koordynatorem Karty Różnorodności w Polsce jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

TikTok zaufanym partnerem wspierającym różnorodność

Na TikToku każdy ma prawo być sobą, dlatego platforma stosuje politykę zerowej tolerancji dla obraźliwych treści. Tylko w IV kwartale 2021 roku usuniętych z platformy zostało ponad 85 milionów filmów – 90% usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych, natomiast 95% zanim ktokolwiek je zgłosił.

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

Dodatkowe informacje:

[1] TikTok Marketing Science PL Audience Understanding Research 2022 by CLEAR M&C Saatchi
[2] Marketing Science Consumer Empathy Program

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najważniejsze zmiany w centrum Warszawy, miejskie i prywatne inwestycje w tym rejonie oraz problemy mieszkańców tej części miasta – to niektóre z tematów, które będą ukazywały się przez cały lipiec na łamach „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl. Materiały z nowego cyklu redakcyjnego pt. „Centrum Warszawy....
Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl
Od 1 lipca br. Rafał Madajczak będzie redaktorem naczelnym Gazeta.pl. To całkowicie nowe stanowisko w strukturach portalu, który ma ambicję wyróżniać się w internecie oraz tworzyć innowacyjne i społecznie zaangażowane medium na nowe czasy. Rafał Madajczak jako dyrektor kreatywny Gazeta.pl był współtwórcą m.in. „Alarmu dla klimatu” –...
Dla TikToka nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo swojej ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym...
Wieloletnia współpraca obu firm poszerzyła się dzięki wykorzystaniu voicebotów w badaniach opinii i satysfakcji Klientów PZU. Należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center stworzyła dla PZU dedykowane rozwiązanie w swojej autorskiej technologii. Klienci po kontakcie z infolinią firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu od Primebota –...
Piotr Karczmarczyk w zespole Moto.pl
Moto.pl, jeden z najpopularniejszych polskich serwisów motoryzacyjnych wzmacnia swój zespół redakcyjny. W czerwcu br. do grona jego dziennikarzy dołączył Piotr Karczmarczyk, związany wcześniej z serwisem Auto-swiat.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764