logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tiktok najlepszy na świecie

  PR 19.07.2021, przeczytano 167 razy

Program stworzony przez ByteDance był najczęściej pobieraną aplikacją nie związaną z grami na Ziemi w czerwcu 2021 roku, donosi SensorTower. Licznik instalacji zatrzymał się na wartości 65 milionów. To kolejny raz, kiedy najsłynniejsze dziecko Marka Zuckerberga: Facebook, musiał oglądać plecy chińskiego giganta social mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tiktok-najlepszy-na-swiecie,392319,artykul.html

Jeżeli nawyki z czasów pandemii, mają pozostać z nami na dłużej to Mark Zuckerberg i jego armia specjalistów, odpowiedzialna za rozwój Facebooka mają twardy orzech do zgryzienia. Patrząc na ostatnie miesiące, można dojść do wniosku, że w świecie aplikacji mobilnych synonimem słowa “sukces” jest… TikTok. Ten serwis społecznościowy to social media w zupełnie nowym wydaniu, które znacznie odbiega od amerykańskiej konkurencji. Czy jesteśmy świadkami rewolucji, która przetasuje cały ekosystem platform społecznościowych?

– Osoby odpowiedzialne za rozwój TikToka nie próżnują. Programiści nie tylko usprawniają mechanizmy sztucznej inteligencji, które pozwalają jeszcze lepiej dopasować treści do preferencji odbiorcy, ale także obserwują rynek i modyfikują podstawowe założenia platformy – mówi Grzegorz Kosiński, CEO agencji Audience Network, cyfrowej agencji, która wykorzystuje chiński serwis w tworzonych kampaniach online. – Dotychczasowym wyróżnikiem TikToka był 60-cio sekundowy limit czasu emisji. Od niedawna jest to trzykrotnie więcej. Cieszą się z tego nie tylko użytkownicy, ale także biznes, który może wykorzystać nowe formaty reklamowe. To także powinno zapobiec odpływowi użytkowników TIkToka do serwisów pozwalających wstawiać dłuższe materiały. – dodaje ekspert warszawskiej spółki.

Imperium kontratakuje

Wyniki czerwcowego raportu SensorTower na pewno nie spodobają się zarządowi Facebooka. Z ponad 65 milionami instalacji, chińska platforma społecznościowa TikTok była najczęściej pobieraną aplikacją niezwiązaną z grami na świecie i tym samym, wyprzedziła konkurencję zza oceanu.

Tuż za plecami azjatyckiego tygrysa znalazł się Facebook, któremu zabrakło około 13 milionów instalacji, aby wyrównać wynik konkurenta. Kolejne pozycje zostały obsadzone przez reprezentację aplikacji z imperium Zuckerberga: Instagram, WhatsApp i Messenger.

– Chiński serwis przeciąga na swoją stronę nie tylko użytkowników Facebooka, ale jawi się także jako poważne zagrożenie dla YouTube’a i Instagrama. Według badania przeprowadzonego przez firmę Qustodio, TikTok napędził wykorzystanie aplikacji społecznościowych o 100% w 2019 roku i 200% w 2020 roku. A co ważniejsze, jego użytkownikami są nie tylko dzieci i młodzież, ale także starsze pokolenia, które oprócz pranków i zabawnych ujęć ze zwierzętami w roli głównej, szukają tam wartościowych treści. Jak łatwo przygotować smaczny posiłek, jak zrobić idealne zdjęcie telefonem, takich poradnikowych filmów są już tysiące i cieszą się one wielką popularnością – zauważa Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network i dodaje: – Analizując ruch na stronie projektu TipTop Chef, który realizujemy na platformie TikTok, widzimy, że naszymi widzami są zarówno osoby młode, mające 20 czy 30 lat, ale nie brakuje też starszych roczników.

Miasto duchów

Nie tak dawno Facebook pochwalił się liczbą 2.8 mld użytkowników. To ponad dwukrotnie więcej niż wynosi wynik wypracowany przez egzotyczną konkurencję z Dalekiego Wschodu – TikTok. Serwis Wallaroo Media, powołując się na analizę własną, szacuje, że aktualna liczebność userów TikToka to około 1.1 mld. Nie byłoby to zapewne nic strasznego, gdyby nie fakt, że nieprzerwanie od wielu miesięcy, amerykański gigant, przegrywa w bezpośrednim pojedynku z dalekowschodnią konkurencją.

Czy to początek końca dominacji amerykańskiej platformy, a może jedynie chwilowa zadyszka?

– Facebook stał się w pewnym sensie globalnym cyfrowym paszportem, dzięki któremu proces identyfikacji jest o wiele prostszy, a my możemy z łatwością połączyć się z dowolną osobą na świecie. Tyle w teorii, gdyż za pięknie brzmiącymi sloganami i ideami, dosłownie kryje się góra niedomówień i wątpliwości – zauważa Grzegorz Kosiński i kontynuuje: – Rozmiar platformy stał się w gruncie rzeczy jej największym przekleństwem. Uciekają z niego najmłodsi użytkownicy, którzy nie chcą w ten sposób integrować się ze swoimi rodzicami i dziadkami. Natomiast powracające obawy, związane z zachowaniem prawa do prywatności, motywują do migracji także starszych wiekiem userów.

Komentując ilość użytkowników Facebooka, ekspert zwraca uwagę, na fakt, że nie sposób jest pominąć kwestię, tzw. kont duchów, które nie wykazują żadnych aktywności na portalu lub są po prostu sztuczne, a ich prowadzeniem zajmują się boty.

– Na szczęście administracja serwisu wzięła się ostro za porządki i w marcu 2021 Facebook pochwalił się, że między październikiem a grudniem ubiegłego roku zdjął 1,3 mld fałszywych kont. To informacja, która powinna cieszyć reklamodawców, dzięki takim działaniom, kampanie realizowane w tym serwisie staną się jeszcze skuteczniejsze. – mówi Kosiński.

Obyś żył w ciekawych czasach

Kwestia wiarygodności, masowy exodus użytkowników Facebooka, a także ograniczenia nałożone przez firmę Apple, związane ze śledzeniem zachowań użytkowników to problemy, które spędzają sen z powiek zarządu amerykańskiej platformy. Jeszcze do niedawna uciekinierzy wybierali inne aplikacje social mediowe, należące do Zuckerberga, jak np. Instagram. Jednak w ciągu ostatnich miesięcy najmocniej wybiegana jest droga, prowadząca do TikToka. Hegemonia imperium kontrowersyjnego geniusza IT została poważnie zagrożona przez konkurencję z Dalekiego Wschodu. A jak dowodzi praktyka, biznes kalkuje zachowania użytkowników, spodziewajmy się więc, że będzie szukał nowych sposobów komunikacji ze swoimi odbiorcami.

Źródło: Audience Network

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa platforma e-commerce dla influencerów – Fansi
Ruszył nowy, innowacyjny start-up z obszaru influencer marketingu oraz e-commerce – fansi. Pomysłodawcą i twórcą podmiotu jest czołowa agencja influencer marketingu w Polsce – BrandBuddies. fansi – jako jedyna platforma na rynku – w swoim portfolio posiada autorskie produkty m.in. Lil Masti, Michała Koterskiego, Marcina Wichrowskiego, Małgorzaty i Pawła...
Z okazji rozpoczynających się dzisiaj Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020, Vectra udostępnia swoim abonentom dodatkowe kanały Eurosport, gdzie na żywo transmitowana będzie jedna z najważniejszych imprez sportowych na świecie. Do oferty operatora już dołączyło, od 23 lipca do 8 sierpnia br., w sumie aż 7 kanałów HD oraz 1 kanał w jakości 4K.
Od piątku, 16 lipca TVP Polonia jest ponownie szeroko dostępna dla telewidzów w Stanach Zjednoczonych. Program został udostępniony przez wiodącego operatora satelitarnego na rynku amerykańskim DISH Network oraz w serwisie IPTV/OTT Sling TV. Dodatkowo w ofercie Sling TV jest także program TVP Wilno.
Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce, które opublikowało „Deklarację Redakcyjną" opisującą podejście oraz wartości dziennikarzy portalu, którzy nieustannie angażują się w działania na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska. Redakcja zaprezentowała właśnie kwartalny raport zaangażowania podsumowujący dotychczasowe inicjatywy na rzecz spełniania...
Aleksandra Majewska Dyrektorem Finansowym (CFO) Polska Press Grupy
Od lipca br. stanowisko Dyrektora Finansowego Polska Press Grupy obejmuje Aleksandra Majewska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764