logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tiktok publikuje globalny Raport Transparentności

  PR 24.02.2021, przeczytano 232 razy

Zapewnianie bezpieczeństwa społeczności TikToka to najwyższy priorytet platformy, która na bieżąco monitoruje charakter publikowanych treści. Platforma opublikowała właśnie Raport Transparentności, w którym przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tiktok-publikuje-globalny-raport-transparentnosci,390342,artykul.html

  • Ponad 89 milionów materiałów wideo zostało usuniętych globalnie w drugiej połowie 2020 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu, co stanowi mniej niż 1% wszystkich przesłanych materiałów wideo.
  • 92,4% zostało usuniętych zanim zostały zgłoszone, 83,3% zostało usuniętych zanim ktokolwiek je wyświetlił, a 93,5% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia.
  • Ponad 6 milionów kont zostało usuniętych za naruszenie Zasad Społeczności TikToka.
  • Ponad 3,5 miliona reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.

TikTok wspiera bezpieczeństwo swojej społeczności

TikTok to zróżnicowana, globalna społeczność czerpiąca siłę z kreatywnej ekspresji. Jednak, aby móc wyrażać siebie w sposób autentyczny niezbędne jest stworzenie bezpiecznego środowiska, w którym każdy może poczuć się komfortowo. Mając to na uwadze w drugiej połowie 2020 roku platforma wzmocniła swoje Zasady Społeczności, promując akceptację samego siebie. Na platformie zakazane są m. in. reklamy produktów odchudzających. TikTok stara się również pomagać osobom zmagającym się z problemami odżywiania, zachowaniami autodestrukcyjnymi czy myślami samobójczymi, poprzez współpracę z organizacjami oferującymi bezpłatne i poufne wsparcie.

W drugiej połowie ubiegłego roku TikTok dodał także nowe funkcje do swojej usługi Family Pairing, udostępniając rodzicom szereg zabezpieczeń treści udostępnianych przez nastolatków i ich prywatności na platformie. Usługa Family Pairing to jednak nie tylko narzędzie ochrony rodzicielskiej, lecz także pretekst do rozmów z dziećmi na temat ich bezpieczeństwa w sieci.

Walka z dezinformacją

TikTok kontynuuje współpracę z ekspertami ds. zdrowia publicznego, aby zapewnić swojej społeczności bezpieczeństwo i informacje na temat COVID-19 i szczepionek. TikTok udostępnia informacje dotyczące zdrowia publicznego w ramach swojej platformy, aby przeciwdziałać dezinformacji. W ramach tych działań:

  • centrum informacyjne COVID-19 TikToka zostało odwiedzone ponad 2,6 miliarda razy,
  • banery kierujące użytkowników do centrum informacyjnego zostały dodane do ponad 3 milionów filmów i wyświetlone 63 miliardy razy,
  • ogłoszenia służb publicznych z hashtagami kierującymi użytkowników do źródeł WHO i lokalnych organizacji zdrowia publicznego zostały obejrzane ponad 38 miliardów razy,
  • usunięto ponad 50 000 filmów wideo rozpowszechniających błędne informacje na temat COVID-19.

Treści i konta naruszające Zasady Społeczności TikToka

TikTok dokłada wszelkich starań, aby tworzyć bezpieczne środowisko, w którym każdy użytkownik czuje się komfortowo. By było to możliwe platforma usuwa wszystkie konta i treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Korzystania z Serwisu. W drugiej połowie 2020 roku z tej przyczyny na świecie zostało usuniętych ponad 89  tys. filmów, co stanowi mniej niż 1% wszystkich materiałów video przesłanych na TikToka. 92,4% usunięto zanim zostały one zgłoszone, a 93,5% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich opublikowania.

TikTok monitoruje nie tylko organiczne treści naruszające Zasady Społeczności, lecz również konta osób prywatnych i reklamodawców je udostępniających. Jak wskazuje raport, platforma w ciągu pół roku usunęła ponad 6 tys. takich kont oraz odrzuciła ponad 3,5 tys. reklam.

- W TikTok dążymy do tego, aby być  najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną platformą w branży, dlatego chcemy jasno komunikować sposób, w jaki dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników. Jesteśmy dumni z postępów, jakie poczyniliśmy w tych obszarach, a naszym celem jest dostarczanie coraz większej ilości informacji w każdym kolejnym raporcie. Czujemy się odpowiedzialni za materiały, które docierają do użytkowników TikToka, dlatego stale udoskonalamy nasze narzędzia poprawiające ich bezpieczeństwo w sieci oraz kontrolujemy treści, które docierają do nich każdego dnia. Stale pracujemy nad udoskonalaniem platformy, aby jeszcze szybciej i skuteczniej rozpoznawać szkodliwe treści – powiedział Theo Bertram, Director of Government Relations and Public Policy w TikTok Europa.

Obszary nad którymi TikTok pracuje

Bezpieczeństwo użytkowników jest dla TikToka najwyższym priorytetem, dlatego platforma wyznaczyła również w raporcie obszary, które będą rozwijane, takie jak m.in. stałe usprawnianie systemów wykrywających wprowadzające w błąd treści czy dalsze inwestycje w edukację twórców i marek w zakresie wymogów dotyczących treści.

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

Dodatkowe informacje:

O raporcie
Raport Transparentności TikToka to półroczne zestawienia prezentujące ilość i charakter treści usuwanych za naruszenie Zasad Społeczności platformy. Najnowszy Raport odnosi się do drugiej połowy 2020 roku (1 lipca - 31 grudnia) i zawiera dodatkowe informacje na temat walki z dezinformacją dot. COVID-19 oraz działań mających na celu wspieranie dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa społeczności platformy.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„People first. Not cookies” - Grupa Wyborcza z nowym hasłem
Grupa Wyborcza, która zajmuje się sprzedażą reklam marki Wyborcza, podkreśla w swoich działaniach nowe hasło - „People first. Not cookies”. Nawiązuje w ten sposób do skoncentrowania działań marki wokół prawdziwych odbiorców – czytelników, użytkowników i subskrybentów Wyborcza.pl, a w wymiarze reklamowym – na...
Nowa strategia rozwoju platformy informacyjnej Newsme.pl
Po trzech latach obecności na rynku mediów newsme.pl ze swoją aktywną i oddaną społecznością budowaną przez cały ten czas decyduje się na intensyfikację oraz dynamizację działań. W tym celu przedstawia nową strategię rozwoju z zachowaniem esencji ducha marki – tak wewnątrz, jak i zewnątrz. To kompleksowy i gruntowny proces rozbudowy, wykorzystujący dotychczasowy...
Awanse i zmiany w zespole komunikacji korporacyjnej Agory
Od kwietnia 2021 r. Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory jest jednocześnie zastępcą dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej spółki. Dyrektorem komunikacji Agory jest od wielu lat Nina Graboś, łącząca od listopada 2020 r. zadania szefowej zespołu ds. PR i relacji inwestorskich z rolą szefa biura zarządu Agory. Oprócz tego od lutego 2021 r. Anna Fidos jako...
Treści i reklamy audio zyskują na znaczeniu
W ubiegłym roku wydatki na reklamę poza internetem wzrosły jedynie w radiu, które mimo pandemii obroniło swoją pozycję. W I półroczu ub.r. codziennie włączało je ponad 69 proc. Polaków, czyli ok. 21 mln osób. Pandemia przyspieszyła także rozwój podcastów i muzycznych serwisów streamingowych, dzięki czemu zarówno treści, jak...
Agencja reklamowa X-MediaGroup dołączyła do programu Allegro Ads Partner, stając się tym samym jednym z certyfikowanych Partnerów największej polskiej platformy e-commerce. Dla firmy stanowi to doskonałą okazję do pozyskania nowych potencjalnych klientów, których nie brakuje wśród ponad 100 tys. w pełni profesjonalnych sprzedawców i marek...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764