logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tiktok sponsorem strategicznym Effie Awards Poland 2022

  PR 21.06.2022, przeczytano 198 razy

W tym roku partnerstwo TikToka z organizatorem Effie Awards Poland 2022 będzie obejmowało jeszcze więcej wspólnych działań. Wydarzenie zyska nową wartość, a platforma zaangażuje się w szereg okołokonkursowych inicjatyw takich jak szkolenia, czy webinary. Pogłębione partnerstwo odzwierciedla też rosnące znaczenie TikToka jako efektywnego kanału komunikacji marek z konsumentami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tiktok-sponsorem-strategicznym-effie-awards-poland-2022,396319,artykul.html

Celem konkursu Effie jest wyłonienie i nagrodzenie najskuteczniejszych działań, kampanii i rozwiązań marketingowych, których efektywność jest mierzona poprzez porównanie celów biznesowych, marketingowych czy komunikacyjnych postawionych przed działaniami, z wynikami uzyskanymi po realizacji. Organizator polskiej edycji konkursu - Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – od lat śledzi i wskazuje zmiany zachodzące na rynku marketingowym / reklamowym. Nagradza nie tylko komunikację, ale też rozwiązania marketingowe, które prowadzą do wzrostu biznesu. Konkurs ma na celu promować działania, które wyróżniają się na rynku efektywnością oraz wysokimi wynikami biznesowymi.

W ramach tegorocznych zmagań konkursowych Effie, spośród nominowanych prac zostanie wyłoniona jedna, która bez dodatkowych eliminacji i formalności powalczy równolegle o nagrodę w European TikTok Awards – nowego, paneuropejskiego programu TikToka dla biznesu, który doceni najlepsze marki i agencje, wiodące prym w kreatywnych i skutecznych kampaniach realizowanych na platformie. To unikalna okazja do zaprezentowania się dla tych podmiotów, które w szczególnie widowiskowy sposób realizują misję TikToka, aby inspirować i przynosić radość na platformie.

Partnerzy zaplanowali także wspólną komunikację w mediach cyfrowych oraz na platformie TikTok, z wykorzystaniem kanałów Effie Poland oraz TikTok for Business.

TikTok coraz ważniejszym kanałem komunikacji marek

Strategiczne partnerstwo TikToka i Effie oddaje rosnące znaczenie platformy jako efektywnego kanału komunikacji sprzedażowej marek, także w Polsce. Marketerów do popularnej platformy rozrywkowej przekonują nie tylko stale rosnąca grupa użytkowników – ponad miliard na całym świecie, z czego ponad 100 mln w samej Europie – ale także wyjątkowość tej grupy i jej otwartość na nowe marki i produkty.

- TikTok jako kanał reklamowy gwałtownie zyskuje na znaczeniu. Naszym kluczowym atutem jest wsparcie naszych partnerów w osiąganiu wzrostu ich marek oraz biznesów. W ubiegłym roku w naszym regionie setki topowych marek zrealizowało tysiące kampanii, a z kwartału na kwartał blisko dwukrotnie zwiększała się liczba aktywnych kont reklamowych na TikToku. W parze z liczbą kampanii idzie też ich efektywność i jakość kreatywna, co szczególnie chcielibyśmy docenić poprzez zaangażowanie w tegoroczne Effie. Cieszymy się też bardzo, że zaprosimy najlepsze marki i agencje do wyjścia poza lokalny rynek i damy im unikalną okazję zaprezentowania się przed europejską publicznością w ramach TikTok Awards - mówi Rafał Drzewiecki, Head of Global Business Marketing TikTok CE i członek jury Effie Awards Poland 2022.

- Pogłębienie partnerstwa z TikTokiem to dla nas w pewnym sensie naturalny krok, który oddaje także zmiany zachodzące na rynku reklamowym, marketingowym. Effie od zawsze było papierkiem lakmusowym dla branży i wyznacznikiem trendów, doceniając nie tylko kreację, ale wszelkiego rodzaju działania komunikacyjne i rozwiązania marketingowe, które prowadzą do wzrostu biznesu. Dziś wszelkie działania czy kampanie realizowane za pośrednictwem TikToka coraz częściej są traktowane jako ważny element kompleksowej strategii pozycjonowania marki, dlatego nie mogliśmy tego nie uwzględnić w naszej agendzie – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

Z badania InSites Consulting przeprowadzonego w 2022 na grupie polskich użytkowników platformy wynika, że 2 na 3 użytkowników TikToka odkryło tu nowy produkt lub zostało zainspirowanych, by dowiedzieć się o nim czegoś więcej, a co druga osoba kupiła produkt, który po raz pierwszy zobaczyła na TikToku. Efektywność TikToka jako platformy reklamowej potwierdzona jest badaniami (Nielsen wyliczył, że kampanie TikToka w porównaniu do innych mediów są dwa razy bardziej efektywne, a ROAS, czyli zwrot z nakładów na reklamę, jest o 14 proc. wyższy; z kolei Kantar drugi raz z rzędu postawił TikTok na czele rankingu Ad Equity).

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najważniejsze zmiany w centrum Warszawy, miejskie i prywatne inwestycje w tym rejonie oraz problemy mieszkańców tej części miasta – to niektóre z tematów, które będą ukazywały się przez cały lipiec na łamach „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl. Materiały z nowego cyklu redakcyjnego pt. „Centrum Warszawy....
Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl
Od 1 lipca br. Rafał Madajczak będzie redaktorem naczelnym Gazeta.pl. To całkowicie nowe stanowisko w strukturach portalu, który ma ambicję wyróżniać się w internecie oraz tworzyć innowacyjne i społecznie zaangażowane medium na nowe czasy. Rafał Madajczak jako dyrektor kreatywny Gazeta.pl był współtwórcą m.in. „Alarmu dla klimatu” –...
Dla TikToka nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo swojej ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym...
Wieloletnia współpraca obu firm poszerzyła się dzięki wykorzystaniu voicebotów w badaniach opinii i satysfakcji Klientów PZU. Należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center stworzyła dla PZU dedykowane rozwiązanie w swojej autorskiej technologii. Klienci po kontakcie z infolinią firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu od Primebota –...
Piotr Karczmarczyk w zespole Moto.pl
Moto.pl, jeden z najpopularniejszych polskich serwisów motoryzacyjnych wzmacnia swój zespół redakcyjny. W czerwcu br. do grona jego dziennikarzy dołączył Piotr Karczmarczyk, związany wcześniej z serwisem Auto-swiat.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764