logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tiktok we współpracy z Sexedpl edukuje na temat nieoczywistych form przemocy

  PR 01.12.2022, przeczytano 257 razy

TikTok, jako globalna platforma rozrywkowa, na pierwszym miejscu stawia dobre samopoczucie i bezpieczeństwo swojej społeczności. Nie zezwala również na publikację treści zawierających hejt, mowę nienawiści czy promujących przemoc. W ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na płeć TikTok prowadzi globalną kampanię świadomościową. W Polsce działania realizowane są we współpracy z fundacją SexedPL i koncentrują się na edukowaniu na temat nieoczywistych form przemocy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tiktok-we-wspolpracy-z-sexedpl-edukuje-na-temat-nieoczywistych-form-przemocy,398195,artykul.html

Jednym z głównych obszarów działań TikToka jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo społeczności. Platforma nie zgadza się na publikowanie treści niezgodnych z Zasadami Społeczności, tj. np. tych, które nawołują do wykluczenia, prześladowań czy przemocy. W lutym tego roku regulamin został rozszerzony o dodatkowy zapis, opowiadający się przeciw treściom mizoginistycznym.

TikTok przeciw przemocy, także tej nieoczywistej

Aby zwiększyć świadomość i edukować swoją społeczność na temat przemocy ze względu na płeć TikTok podejmuje globalnie działania, które obejmują promowane hasztagi #EndViolenceAgainstWomen i #EndGenderBasedViolence, specjalne serwisy informacyjne wewnątrz aplikacji oraz powiadomienia dla użytkowników.

W ramach współpracy z Fundacją SexedPL na kanale na TikToku opublikowana zostanie seria filmów edukujących na temat nieoczywistych form przemocy oraz sposobów mądrego radzenia sobie w takich sytuacjach. Filmy, poza praktycznymi poradami, zachęcają także do korzystania z Antyprzemocowej Linii Pomocy dla osób doświadczających, stosujących i będących świadkami przemocy. Pierwszy z materiałów jest już dostępny na kanale SexedPL na platformie TikTok i dotyczy zjawiska nielegalnego publikowania w sieci nagich zdjęć lub filmów przedstawiających osobę, która sobie tego nie życzy.

- Najbardziej widoczną formą przemocy jest ta fizyczna, która zostawia ślady na ciele. A przecież przemocą jest także to, czego nie widać np. szantaż, karanie milczeniem czy niechciany dotyk. Ważne jest, żebyśmy wiedzieli, jak reagować na przemoc, kiedy jej doświadczamy, jesteśmy jej świadkiem, a także kiedy zaczynamy widzieć, że to my jesteśmy sprawcami przemocy. Cieszymy się, że w ramach kampanii „16 Dni Przeciwko Przemocy” mamy okazję powiedzieć użytkownikom TikToka, że reagowanie na przemoc naprawdę ma znaczenie. I że dzięki wsparciu TikToka osoby doświadczające przemocy zdecydują się zadzwonić pod numer 720 720 020, żeby otrzymać profesjonalne wsparcie – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.

Globalna kampania TikToka ruszyła 25 listopada, czyli w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet 2022 i potrwa do 10 grudnia, Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka.

- Naszym priorytetem w TikToku jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni online, w której każdy może być sobą. Nie zgadzamy się na żadne treści przedstawiające przemoc, zarówno fizyczną jak i słowną. Świadomość przemocy, szczególnie tej psychicznej, wciąż jest za niska, dlatego cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem - SexedPL możemy poruszyć ten temat i zainicjować dyskusję wśród naszej społeczności – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok CE.

Bezpieczna platforma

TikTok stosuje politykę zerowej tolerancji wobec treści, które naruszają Zasady Społeczności. Treści czy konta, które nawołują, popierają lub promują przemoc są usuwane, w uzasadnionych przypadkach zgłaszane odpowiednim organom prawnym. Tylko w drugim kwartale tego roku z platformy usunięto ponad 113 mln filmów, które były niezgodne z jej zasadami.

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Projekt wspiera wyrównywanie głosu kobiet i mężczyzn w mediach oferując bezpłatny dostęp do ekspertek w ponad 30 branżach. Połączenie sił TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska ma wzmocnić tempo zmian w...
Nowa odsłona serwisu Horecatrends.pl
Nowy rok, nowa odsłona – autorski portal Grupy PTWP – horecatrends.pl odświeżył swoją stronę, aby jeszcze lepiej dopasować się do oczekiwań swoich użytkowników. Dodatkowa zakładka – HoReCa b2b to odpowiedź portalu na zmieniające się potrzeby rynku. Poszerzenie witryny o tematykę ściśle biznesową pozwoli dostarczyć zainteresowanym kanałem...
20 stycznia 2022 r. w warszawskiej siedzibie “Gazety Wyborczej” odbyła się gala podsumowująca akcję “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne”. Podczas wydarzenia poznaliśmy zwycięzców konkursu na przyjazne człowiekowi przestrzenie miejskie.
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczy materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu byłego prezesa TVP, Jacka Kurskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764