logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TO TY ZAPŁACISZ – Akcja OOH przeciwko podatkowi od reklamy

   13.03.2021, przeczytano 2397 razy
ilustracjastrzałka

Sprawa podatku reklamowego wraca. Najbardziej zagrożona nim branża czyli outdoorowa (Out Of Home Media) rozpoczęła swoją własną komunikację wyrażając niezgodę na ten podatek. Próbuje się przekonać opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki dotyczy głównie “wielkich mediów’, tymczasem nie jest to prawda.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/to-ty-zaplacisz-%E2%80%93-akcja-ooh-przeciwko-podatkowi-od-reklamy,390593,artykul.html

Bije on w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.

​Straty branży OOH w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego. A propozycja naliczania “składki reklamowej” od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania.

Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży.” - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Ponadto w kampanii zwraca się uwagę na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni. Dotychczas ten aspekt został prawie pominięty, a jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach.

W Warszawie pojawiły się już w piątek hasła kampanii antypodatkowej na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.

Kampania “NIE dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami:

  • TO TY ZAPŁACISZ
  • NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY
  • UPADEK POLSKICH FIRM

Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych. Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH.

W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting (Katowice), Jet Line (Warszawa), Warexpo, Maik (Lublin), Globart (Białystok), Art Style (Olsztyn), Citisign (Olsztyn),Outdoor3miasto (Trójmiasto), Koneser (Kraków), BP Media  (Szczecin), Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland. Czekamy też na potwierdzenia od kolejnych firm. IGRZ dotychczas złożyła swoje oświadczenie  oraz przedłożyła list do Ministra Finansów w ramach ogłoszonych przez rząd “prekonsultacji”

Akcja zbiegła się z rozpoczęciem działalności nowej platformy
komunikacyjnej OOHlife.org.
Kontakt: Katarzyna Ratajczyk CM OOHlife.org tel: + 48 510 205 042
katarata(at)katarata.com

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

I dobrze. Bedzie mniej nośników w przestrzeni publicznej, czyli to o co się walczy od wielu lat, mniej banerozy.
pzdr., PB

avatar użytkownika
,

Jasne. Cała branża reklamowa to jak wiadomo szkodnicy, pasożyty i zaplute karły reakcji, pozostające na pasku kapitalistycznych krwiopijców, burżuazyjnych elit oraz amerykańskich podżegaczy wojennych. Najlepiej całkowicie zarżnąć branżę reklamową, co skutecznie pokrzyżuje agresywne plany określonych kół Waszyngtonu... Zamiast tej pasożytniczej narośli na zdrowym ciele Narodu będziemy mieli jeden słuszny przekaz Mediów Narodowych, nieskażonych reklamozą oraz wpływami Waszyngtonu, Berlina i Londynu...  

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764