logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TO TY ZAPŁACISZ – Akcja OOH przeciwko podatkowi od reklamy

   13.03.2021, przeczytano 2734 razy
ilustracjastrzałka

Sprawa podatku reklamowego wraca. Najbardziej zagrożona nim branża czyli outdoorowa (Out Of Home Media) rozpoczęła swoją własną komunikację wyrażając niezgodę na ten podatek. Próbuje się przekonać opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki dotyczy głównie “wielkich mediów’, tymczasem nie jest to prawda.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/to-ty-zaplacisz-%E2%80%93-akcja-ooh-przeciwko-podatkowi-od-reklamy,390593,artykul.html

Bije on w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.

​Straty branży OOH w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego. A propozycja naliczania “składki reklamowej” od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania.

Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży.” - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Ponadto w kampanii zwraca się uwagę na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni. Dotychczas ten aspekt został prawie pominięty, a jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach.

W Warszawie pojawiły się już w piątek hasła kampanii antypodatkowej na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.

Kampania “NIE dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami:

  • TO TY ZAPŁACISZ
  • NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY
  • UPADEK POLSKICH FIRM

Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych. Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH.

W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting (Katowice), Jet Line (Warszawa), Warexpo, Maik (Lublin), Globart (Białystok), Art Style (Olsztyn), Citisign (Olsztyn),Outdoor3miasto (Trójmiasto), Koneser (Kraków), BP Media  (Szczecin), Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland. Czekamy też na potwierdzenia od kolejnych firm. IGRZ dotychczas złożyła swoje oświadczenie  oraz przedłożyła list do Ministra Finansów w ramach ogłoszonych przez rząd “prekonsultacji”

Akcja zbiegła się z rozpoczęciem działalności nowej platformy
komunikacyjnej OOHlife.org.
Kontakt: Katarzyna Ratajczyk CM OOHlife.org tel: + 48 510 205 042
katarata(at)katarata.com

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

I dobrze. Bedzie mniej nośników w przestrzeni publicznej, czyli to o co się walczy od wielu lat, mniej banerozy.
pzdr., PB

avatar użytkownika
,

Jasne. Cała branża reklamowa to jak wiadomo szkodnicy, pasożyty i zaplute karły reakcji, pozostające na pasku kapitalistycznych krwiopijców, burżuazyjnych elit oraz amerykańskich podżegaczy wojennych. Najlepiej całkowicie zarżnąć branżę reklamową, co skutecznie pokrzyżuje agresywne plany określonych kół Waszyngtonu... Zamiast tej pasożytniczej narośli na zdrowym ciele Narodu będziemy mieli jeden słuszny przekaz Mediów Narodowych, nieskażonych reklamozą oraz wpływami Waszyngtonu, Berlina i Londynu...  

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764