logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Top 100 influencerów z branży marketingowej

  PR 10.11.2022, przeczytano 392 razy
ilustracja

Marketerzy na całym świecie szukają influencerów do różnego typu współprac. A kto inspiruje specjalistów marketingu? Brand24 przedstawia listę 100 nazwisk, które warto znać i śledzić, by jeszcze lepiej poruszać się obszarach szeroko rozumianej komunikacji marketingowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/top-100-influencerow-z-branzy-marketingowej,397919,artykul.html

Top 100 influencerów z branży marketingowej - jak powstawał raport?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Brand24 monitorował aktywność kilkuset marketerów. Przyglądano się ich pracy i ich markom osobistym – zarówno pod względem treści, które tworzą, jak i reakcji odbiorców. W ten sposób powstała lista kilkudziesięciu ekspertów
w dziedzinie digital marketingu.

Decydującym czynnikiem przy wyborze Influencerów oraz określania ich pozycji w raporcie była autorska metryka - Presence Score. To wskaźnik, który wskazuje, jak radzi sobie dany influencer w Internecie i pomaga określić jej popularność w danym czasie.

Listę podzielono na dwie części. W pierwszej części umieszczono 30 osób, które w ostatnich miesiącach wyróżniły się w swojej działalności, tworzeniu treści i zaangażowaniu społeczności. Druga część to kolejne 70 postaci, ale już bez numeracji.

- To efekt analizy jakościowej i ilościowej, która wykazała, że ​​wiedza i inspiracja tych osób są niezaprzeczalne. - mówi Justyna Dzikowska, Head of Marketing w Brand24 - Od kilku lat tworzymy to zestawienie i ciągle je ulepszamy. Widzimy też, jak zmienia się aktywności poszczególnych osób. Dziś na topie mamy Setha Godina, Niela Patela czy Marka Schaefer’a, którzy wyznaczają kierunki w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej - dodaje.

Kto skorzysta na zestawieniu influencerów

Zestawianie przyda się zarówno osobom pracujących w branży, jak i tym szukających inspiracji na temat szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Znaleźli się w nim topowi eksperci posiadający wiedzę w obszarach strategii biznesowych, tworzenia treści czy technologii cyfrowych.

- Cel raportu jest prosty. Chcemy skrócić drogę poszukiwań wartościowych osób w branży i ułatwić zdobycie wiedzy z różnych obszarów marketingowych, m.in. content marketingu, SEO, mediów społecznościowych  i sprzedaży. - zaznacza Alicja Mękarska, Partnership Manager w Brand24 - Skupiliśmy się na szczegółowym doborze ludzi, którzy w swojej pracy dostarczają inspiracji, potrafią umiejętnie budować dialog z odbiorcami za pomocą mediów społecznościowych. Każdy z wymienionych influencerów dostarcza jakościowe treści marketingowe, które pomagają pogłębiać wiedzę i skutecznie budować marki. Każde nazwisko to gwarancja profesjonalizmu. - dodaje.

Wszystkich ekspertów, którzy pojawili się w raporcie, łączy trzy jedno – aktywnie i konsekwentnie dbają o swoją obecność w mediach (nie tylko społecznościowych), dzielą się wiedzą zbudowaną na swoim doświadczeniu i są liderami opinii na skalę globalną.

Zestawienie powstało także z myślą o marketerach, którzy rozważają wdrożenie influencer marketingu w swojej strategii i szukają odpowiednich do tego zadania, rozpoznawalnych w sieci postaci.

Co znajduje się w środku:

  • Lista 100 topowych influencerów
  • Porady dotyczące prowadzenia skutecznej kampanii influencer marketingu
  • Lista 10 narzędzi niezbędnych w pracy marketera
  • Bonusowa niespodzianka

Dodatkowo publikacji towarzyszyć będzie seria wywiadów i artykułów współtworzonych z najbardziej rozpoznawalnymi marketingowcami na świecie.

Raport TOP 100 MARKETING INFLUENCERS 2022 to już czwarta odsłona publikacji, tworzonej przez Brand24 od 2017 roku. Raport niezmiennie cieszy się popularnością zarówno wśród firm uwzględniających w swoich strategiach działania marketingowe, jak i niezależnych czytelników szukających inspirujących influencerów z dziedziny digital marketingu.

  • Raport można pobrać TUTAJ.

Influencer marketing rośnie w siłę

Według raportu Statista, rynek influencer marketingu w ciągu ostatnich pięciu lat urósł z 1,7 mld dolarów do 13,8 mld dolarów.

Obecnie wiele marek decyduje się na reklamy płatne w sieci w celu poprawienia swoich wyników w świadomości marki, zaangażowaniu odbiorców i sprzedaży. Jednak coraz częściej rozpatrywanym i równie efektywnym sposobem jest influencer marketing. Zwłaszcza w ciągu ostatnich lat.

Z raportów na temat influencer marketingu dowiadujemy się między innymi, że:

  • 93% marketerów wykorzystuje Influencer Marketing w swoich strategiach marketingowych[1]
  • 8 z 10 konsumentów dokonuje zakupu, gdy produkt jest promowany przez influencera[2]

Jest to rynek, który będzie się stale rozwijał i cieszył coraz większym zainteresowaniem, dlatego ważne jest, by współprace influencerskie były świadome i opłacalne. Ten cel także przyświecał specjalistom Brand24 przy tworzeniu raportu TOP 100 MARKETING INFLUENCERS 2022.

Źródło: Brand24

www.brand24.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ludmiła Lib przechodzi z Mindshare do Httpool
Ludmiła Lib dołączyła do zespołu Httpool, obejmując stanowisko SMB Lead Researcher w globalnych strukturach tej firmy. Ostatnio pracowała w Mindshare Polska, jako Research Manager. Httpool jest największym na świecie globalnym partnerem reklamowym czołowych platform social mediowych, takich jak m.in.: Twitter, TikTok, Facebook, Spotify, Snapchat, Warner Music, Reddit czy...
W sobotę 18 marca 2023 roku kanał Boomerang w Polsce oraz CEE zmieni nazwę na Cartoonito. Działanie to jest częścią globalnej strategii Warner Bros. Discovery, która wprowadza nową markę dla przedszkolaków w regionie EMEA. Poza zmianą logo i kolorystyki, Cartoonito będzie miało również odświeżoną oprawę graficzną oraz premierowe produkcje –...
RMF FM najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2022 roku
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez RMF FM. Stację w 2022 roku zacytowano łącznie 23,1 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), autor cyklicznego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Wirtualna Polska z wynikiem 22,6 tys. odniesień w innych tytułach zajęła drugie miejsce...
AI generuje już teksty o takiej samej wartości jak te tworzone przez ludzi
Model językowy w trzy sekundy nauczy się sposobu mówienia danej osoby, a potem wypowie dowolny komunikat jej głosem i z jej emocjami. Najprawdopodobniej w takim kierunku rozwiną się algorytmy generujące dziś komunikaty tekstowe o walorach równoznacznych z tymi, które tworzą ludzie. Choć technologia przynosi wiele korzyści, związanych np. z łatwiejszą komunikacją ze sztuczną...
Mediowe sąsiedztwo reklamy online, a postrzeganie marki
23 stycznia MAGNA Media Trials, we współpracy z Channel Factory opublikowały wyniki badania Quantifying the Grey: The Nuances of Questionable Content dotyczącego wątpliwych treści w reklamie online i ich wpływu na postrzeganie marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764