Temat związany z Facebook Messenger jest niewątpliwie jednym z hitów tej wiosny. Wiele marek zakłada własne chatboty, a przykład Burger Kinga pokazuje, jak niesamowita może być ta funkcja. Najpopularniejszy portal społecznościowy wznowił również testy dotyczące znikających wiadomości. Okazuje się, że ta opcja może zostać szybko wdrożona.
Miniony tydzień zaskakuje newsami z obszaru social media. Jak podaje portal wersm.com YouTube jest w trakcie przygotowań aplikacji służącej do komunikowania się. To duże zaskoczenie, bo użytkownicy platformy przyzwyczaili się do udostępniania ciekawych filmów swoim znajomym czy kopiowania linków. Ale może jest to dobry moment, by te przyzwyczajenia zmienić?
W ostatnim czasie pojawił się również news, że nowe reklamy Facebooka na Instagramie dynamicznie się rozwijają. Niektórzy użytkownicy obawiają się, że Instagram zamienia się powoli w komercyjną platformę. Sheryl Sandberg, szef operacyjny Facebooka, zapewnia jednak, że każdy format reklamy, który pojawi się w serwisie, nie będzie przeszkadzał odbiorcy w użytkowaniu serwisu. Cóż, zobaczymy.
Jesteście gotowy na potężną dawkę social media newsów? Zaczynamy!
#1 Facebook niedługo wprowadzi funkcję znikających wiadomości
W najbliższym czasie wiadomości użytkowników będą mogły znikać po określonym czasie. O umożliwienie tej funkcji walczyło wielu biznesowych gigantów. Tłumaczyli, że chcą chronić prawa swoich użytkowników do prywatności i bezpieczeństwa. Jest to jeden z powodów, dla których Facebook wprowadza tą możliwość.
#2 YouTube testuje aplikację umożliwiającą użytkownikom komunikację
Usługa ma umożliwiać przesyłanie wiadomości, rozmowy ze znajomymi oraz dzielenie się materiałami video. – YouTube pozazdrościł Facebook’owi popularności aplikacji Messenger, dlatego teraz próbuje dotrzymać mu kroku. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl pod koniec 2015 roku liczba użytkowników YouTube przekroczyła procent osób korzystających z Facebook’a i wynosiła 92% - mówi Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana. – Jest więc duża szansa, że użytkownicy mediów społecznościowych szybko przekonają się do nowej aplikacji proponowanej przez YouTube – dodaje.
#3 Burger King tworzy chatbot na Messengerze do przyjmowania zamówień
W ciągu kilku ostatnich miesięcy mogliśmy obserwować imponujące kampanie tworzone przez Burger King. Nic więc dziwnego, że marka wyrwała się tak szybko przed szereg innych firm i uruchomiła na Massengerze nową funkcję do przyjmowania zamówień.
Nowe demo video, które pojawiło się na Digital Buzz Blog pokazuje, że sieć eksperymentuje z nową kampanią wykorzystującą chatboty. Film obrazuje, jak to będzie działać: Chatbot wita użytkownika, następnie prosi o podanie celu wizyty:
#4 Facebook rozszerza swoje reklamy na Instagramie
Na początku tego roku Facebook dynamicznie zaczął działać z reklamami na Instagramie. Jest to nowy sposób dla reklamodawców na lepszą promocję produktów oraz dotarcie do właściwych odbiorców w odpowiednim czasie. Dzisiaj na Instagramie jest już ponad 2,5 miliarda reklamowanych produktów!
#5 Lowe’s i BBDO prowadzą projekty na Snapchacie
W Stanach Zjednoczonych Lowe’s uchodzą za specjalistów sprzedaży detalicznej. Wspólnie z BBDO korzystają ze Snapchata w ich nowej kampanii. Stworzyli również szereg projektów budowlanych o nazwie „In a Snap”, które sprawiają, że użytkownicy dosłownie mogą wziąć udział w akcji.
Źródło: Eura7