logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Torby ze „zwykłego” plotera

  PR 03.06.2020, przeczytano 586 razy
ilustracjastrzałka
Mutoh ValueJet 1624X w Halfar

Ploter Mutoh ValueJet serii X ma nietypową pracę w Halfar, ponieważ jest używany do produkcji... m.in. toreb udanej serii LorryBags. Jak widać plotery żywiczne, to coś więcej niż urządzenia do drukowania na folii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/torby-ze-_zwyklego_-plotera,387269,artykul.html

4 wzory, 6 rozmiarów, 43 kolory - LorryBag to torba kurierska wykonana z plandeki PVC. Ten udany produkt Halfar powstaje dzięki drukarce Mutoh ValueJet 1624X.

Mówiąc Halfar, masz na myśli mocne torby z Bielefeld. Ponad 30 lat temu Armin Halfar siedział przy domowej maszynie do szycia i zrobił pierwszą torbę. Jego pomysł: w końcu stworzyć naprawdę funkcjonalną torbę dla ratowników medycznych. „Kuźnię toreb” opuściło później miliony toreb i plecaków, ale cel pozostał ten sam do dziś. Halfar produkuje torby w celu rozwiązania problemów technicznych i spełnienia pragnień reklamowych. Klienci są tak różnorodni, jak ich wymagania.

- LorryBag jest częścią tego asortymentu od około dekady - mówi Michael Wellner, kierownik produkcji w Halfar.

Halfar = torby promocyjne i torby techniczne

Halfar System GmbH został założony w 1986 roku i obecnie zatrudnia około 110 osób w dwóch działach: toreb promocyjnych i toreb technicznych. Projekt i etap przedprodukcyjny odbywa się w Bielefeld. Szycie z kolei jest realizowane przez firmy partnerskie, szczególnie w Europie Wschodniej. Gotowe torby, plecaki i pokrowce wracają do Bielefeld, gdzie są w dużym stopniu personalizowane, jako artykuły promocyjne we własnym dziale wykończeniowym firmy.

Niezależnie od tego, czy jest to przeszycie, zdobienie laserem, sitodrukiem, drukiem cyfrowym czy też sublimacyjnym, Halfar może zaoferować dystrybutorom i wyspecjalizowanym agencjom każdą technologię, aby zmienić torbę w skuteczny przedmiot promocyjny. Tylko torby techniczne, głównie produkty na zamówienie dla klientów przemysłowych i instytucjonalnych, trafiają na rynek poprzez kanał sprzedaży bezpośredniej.

- Nasze projekty są zoptymalizowane do wykorzystania jako nośniki reklamy - wyjaśnia Wellner. Dotyczy to również toreb LorryBag, ponieważ w tym przypadku można wydrukować klapkę torby całkowicie lub częściowo, wybrać pionową lub poziomą konstrukcję, dodać zapięcie na klamrę lub włożyć komorę na laptopa. - Personalizacja mniejszych ilości LorryBag nie byłaby możliwa bez druku cyfrowego, dlatego od samego początku polegaliśmy na technologii Mutoh - mówi kierownik produkcji.

ilustracjastrzałka

Ploter Mutoh = perfekcja w druku

- Mutoh ValueJet 1624X jest dla nas idealny - podkreślają również Tobias Unger i Jessica Ringe, którzy odpowiadają za to urządzenie w dziale druku cyfrowego. - Jest praktycznie bezobsługowy i jednocześnie bardzo niezawodny, co bardzo pomaga nam w pracy.

Halfar System używa ploter Mutoh ValueJet 1624X o szerokości druku 1615 mm od początku 2018 roku, który zastąpił inne urządzenie tej samej marki - Mutoh ValueJet 1638. Wspomniana maszyna została zainstalowana w 2013 roku i zakończyła swój cykl produkcyjny po wydrukowaniu dziesiątek tysięcy toreb.

- Cenimy wysoką jakość druku w naszym drukarce Mutoh ValueJet 1624X o rozdzielczości do 720 x 1.440 dpi - wyjaśnia Wellner. - Jesteśmy nawet w stanie wyprodukować nietypowe projekty z trudnymi gradientami. Wysoka niezawodność Mutoh ValueJet 1624X, a także szybka obsługa naszego lokalnego dealera Mutoh, zdecydowanie stanowiły argument za zakupem tego urządzenia.

Obie drukarki Mutoh w Halfar nie spowodowały żadnych przestojów produkcyjnych, co potwierdza ich stabilność. ValueJet 1624X, podobnie jak jego poprzednik, drukują ekologicznymi atramentami w czterech kolorach (CMYK).

Dla Halfar istotny jest kolejny szczegół. Mutoh ValueJet 1624X wyposażony tylko w jedną, stałą głowicę piezoelektryczną, która jest zdolna generować krople o zmiennej wielkości od 3.5 do 35.2 pikolitra. Maksymalna, produkcyjna wydajność drukarki  to ponad 29 metrów kwadratowych.

Ich kolega Tobias Unger, jest pod wielkim wrażeniem wielokrotnie nagradzanej, inteligentnej technologii druku Mutoh Intelligent Interweaving (i²), która zapobiega kłopotliwemu paskowaniu. Natomiast druga technologia automatyzacji druku na pokładzie tego urządzenia - Mutoh DropMaster - choć użyteczna nie ma dla Halfar większego znaczenia.

- Zawsze drukujemy na tym samym materiale, w tych samych trybach drukowania - wyjaśnia Ringe. - Dlatego nie wykorzystujemy technologii kompensacji grubości materiału.

- Jeśli po kilku miesiącach musimy ponownie wydrukować  torby z tymi samymi motywami klientów, uzyskujemy identyczne kolory - mówi zadowolony Unger. - To oszczędza nam dużo pracy i potencjalnych kłopotów.

Aby mieć pewność, że użytkownicy będą zadowoleni z toreb LorryBag przez długi czas, nadruk jest dodatkowo chroniony przed zużyciem za pomocą płynnego laminatu. Choć nawet bez laminatu, atramenty Mutoh dają gwarancję stałego koloru przez okres nawet 3 lat w warunkach ekspozycji na zewnątrz. „Linie cięcia są automatycznie dodawane w oprogramowaniu Onyx PosterShop, którego używamy do druku”, mówi Ringe.

- Mamy już w głowie nowe pomysły. Jedno jest pewne, Mutoh ValueJet 1624X dostanie w rezultacie dużo pracy. - kończą eksperci od toreb z Halfar.

ilustracjastrzałka

O ploterach Mutoh

Plotery Mutoh ValueJet serii X, pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami  żywicznymi Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory, dzięki 83-procentowemu pokryciu palety Pantone C.

Atramenty Mutoh UMS posiadają europejski certyfikat Eurofins Indoor Air Comfort, co oznacza, że wydruki są bezpieczne w aplikacjach wewnętrznych, czyli w pomieszczeniach mieszkalnych, użyteczności publicznej, ośrodkach zdrowia, itd.

Seria ploterów Mutoh ValueJet X obejmuje kilka modeli różniących się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru są 2 szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving, Mutoh DropMaster oraz zmienną wielkość kropli. Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zwykły ploter.
Wchodzę na stronę, wchodzę w zakładkę sklep, wyszukuję opisane urządzenie i okazuje się, że jest bezcenne...


Albo to jakiś dziwny sklep, bo są towary, ale nie ma cen.

avatar użytkownika
,

A nie ma tam informacji że aby zobaczyć cenę należy się zalogować?  

,

W innych sklepach też trzeba się logować, żeby zobaczyć ceny?
  

avatar użytkownika
,

W specjalistycznych sklepach B2B jest to oczywiste.  

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego...
Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii
Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu wrażeń klientów, poprzez projektowanie pozytywnej architektury doświadczeń konsumenckich i budowanie dobrego połączenia na linii marka-klient, na każdym etapie sprzedaży i obsługi....
Od kryzysu do sukcesu w 8 godzin
Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. Marka Amica wykorzystała w najnowszej kreacji promującej pralki parowe motyw noszenia chusty, ukazany jako idealny sposób na wykonywanie obowiązków domowych z dzieckiem. Zabieg okazał się jednak niefortunny, ponieważ na zdjęciu przedstawiono nieprawidłowy sposób chustowania niemowlaka. Nie uszło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764