logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trackowanie cen - Webtalk pogłębia analitykę po wprowadzeniu Dyrektywy Omnibus

  PR 11.01.2023, przeczytano 347 razy
ilustracjastrzałka

Agencja WebTalk wprowadza usługę ratingu cenowego - trackowania cen produktów u różnych dystrybutorów - dzięki czemu możliwe jest przygotowywanie konkurencyjnych strategii cenowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trackowanie-cen---webtalk-poglebia-analityke-po-wprowadzeniu-dyrektywy-omnibus,398597,artykul.html

Zmiany e-commerce w 2023 roku zaczęły się między innymi od Dyrektywy Omnibus - obowiązuje ona od 1 stycznia 2023 roku i to bez okresu karencji - a więc natychmiast. Sprawia, że sprzedawca musi m.in. poinformować konsumenta jaka była najniższa cena w ostatnich 30 dniach, jeśli produkt jest w promocji. Dodatkowo zobowiązany jest informować jak zbiera się i weryfikuje opinie produktowe. To kluczowe informacje, które mają wpływ na decyzję zakupową w e-commerce, a jednocześnie odnoszą się do konkurencyjności produktów. Analityka WebTalk wprowadza rozwiązanie dla firm w tym zakresie i pomaga w kształtowaniu sprzedaży.

- Widzimy zmiany na rynku e-commerce i potrzebę mocnego trzymania ręki na pulsie - szczególnie w kontekście marek, które w swojej dystrybucji polegają na różnych sklepach i nie mają wpływu na ich konkurencyjność. Ale również, w kontekście firm, które próbują skalować swoją sprzedaż na nowe rynki CEE, o których jeszcze niewiele wiedzą. Gdy dla konsumentów cena ma wciąż najwyższe znaczenie, działania marketingowe powinny integrować się z działaniami sprzedażowymi właśnie poprzez strategie cenowe - i my chcemy to Klientom umożliwiać zwłaszcza w momencie, kiedy wiele z nich nie jest jeszcze technicznie gotowych na implementacje wymagań Dyrektywy Omnibus. - Michał Dunin, Prezes WebTalk

Głównym benefitem nowego produktu dla Klienta są raporty analityczne ratingu cen, które mogą być dostarczane codziennie i zawierają informację o tym:

  • jak zmieniała się cena każdego dnia,
  • jakie miało to odniesienie do najniższej ceny w miesiącu,
  • kiedy produkty były dostępne, a kiedy nie,
  • kto z konkurentów wygrywał ceną, a kto dostępnością,
  • u którego dystrybutora marka ma najmniejszy udział w półce,
  • czy cena promocji czasowej była niższa niż promocji stałej,

i wiele innych danych. Firmy których marki są obecne na danym rynku mogą obserwować zmiany cenowe i udział dystrybutorów w rynku. Jest to jeszcze bardziej istotne dla firm, które planują skalowanie i wchodzenie na inne rynki - analiza sklepów, marek i produktów na tych rynkach jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży, może przynieść wiele wniosków, kluczowych dla pozycjonowania cenowego.

- Wystarczy aby Klient określił które marki i sklepy chce analizować, a my pokazujemy w optymalnej dla Klienta formie, najważniejsze informacje oraz zmiany. Mamy możliwość codziennego, raportowania tygodniowego i miesięcznego, a także zestawiania danych w dashboardach i raportach cyklicznych. Uzupełniająco rekomendujemy strategie cenowe, aby łatwiej było Klientowi przełożyć to na jego codzienne zyski. Ze względu na to, że usługa ta została dopiero wprowadzona, możemy bardzo elastycznie dopasować się do potrzeb Klienta. - Dorota Pindel, R&D Director

Usługa Ratingu cenowego to pierwszy efekt działań LABu - działu R&D stworzonego w agencji WebTalk w 2022 roku. Dział skupia się na poszukiwaniu możliwości zwiększania efektywności i tworzeniu nowych usług agencji. Usługę Ratingu cen stworzyły Dorota Pindel, R&D Director i Aleksandra Bilińska, Analityk.

Źródło: WebTalk

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zielona kampania Energi Obrotu
Z natury dobra energia – to hasło przewodnie najnowszej eko-kampanii Energi Obrotu, spółki z Grupy ORLEN. Kampania jest skierowane do gospodarstw domowych i ma zachęcać do inwestycji w ekologiczne i energooszczędne rozwiązania: fotowoltaikę oraz wprowadzone niedawno do oferty pompy ciepła. Ogólnopolska kampania Energi Obrotu ma wzmacniać jej wizerunek wśród...
Żabka Jush ruszyła z innowacyjną aktywacją promocyjną oraz dowozami w plener
Żabka Jush w najnowszej kampanii wizerunkowej podkreśla, że jest obecna wszędzie tam, gdzie jej użytkownicy. Działaniom towarzyszy aktywacja konsumencka, polegająca na polowaniu na ukryte w przestrzeni miejskiej, a także w sieci kody promocyjne. Kampania pod hasłem  „Zamawiaj tam, gdzie się dzieje! Do domu i w plener” potrwa do ostatniego dnia sierpnia.
Streetcom realizuje kampanię Influencer Marketingową dla marki pizzy Feliciana Dr. Oetkera
Agencja Streetcom została wybrana do  realizacji działań z zakresu Influencer Marketingu. Agencja przygotowała oraz realizuje kampanię z 40 mikroinfluencerami dla marki Pizzy Feliciana Dr. Oetkera. W kampanii pokazywane są topowe smaki pizzy oraz roślinne nowości – dwa smaki pizzy Feliciana Vegan.
Prosta droga do zawału – rusza nowa kampania świadomościowa skierowana do młodych
„Serca pilnuj, z prawdą ramię w ramię. Nie jesteś nieśmiertelny, życie to nie film!” – w hiphopowym klipie śpiewa Mikołaj Mądrzyk - Mikser, raper. O tym, że niezdrowa dieta, używki i stres to realne zagrożenie dla zdrowia i ryzyko wystąpienia zawału serca także w młodym wieku, w nowej kampanii świadomościowej „Prosta droga do zawału” ...
Bakalland kontynuuje wielokanałową komunikacją pod hasłem „Jesz, co dobre”
Marka Bakalland w nowej odsłonie prowadzi od połowy marca wielokanałową komunikację marketingową 360˚ pod hasłem „JESZ, co dobre”. Działania obejmują m.in. reklamę w TV, influencer i digital marketing, akcje in-store oraz OOH/DOOH. Outdoorowa część kampanii właśnie nabrała rozpędu. Ważnym punktem kampanii są działania w przestrzeni miejskiej i galeriach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764