logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Tradycyjny sklep skazany na zapomnienie?

  PR 28.11.2018, przeczytano 357 razy
ilustracjastrzałka

Rewolucja związana z powszechną digitalizacją dotyczy już praktycznie każdej sfery życiowej. W efekcie stopniowo zmieniają się nasze nawyki i sposób, w jaki wchodzimy w interakcje z otoczeniem. A jak na tę zmianę paradygmatu zareagował handel detaliczny?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tradycyjny-sklep-skazany-na-zapomnienie,380319,artykul.html

Sposób, w jaki stacjonarny handel komunikuje się ze swoimi klientami, na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie ewoluował. Dominującą rolę zaczynają odgrywać aspekty wizualne – produkt, żeby wyróżnić się spośród milionów innych przedmiotów, musi być wyeksponowany w atrakcyjnym otoczeniu, które będzie jednocześnie podkreślać jego charakter oraz podstawowe funkcje. Biorąc pod uwagę sezonowość kolekcji, w przypadku stacjonarnych sklepów stanowi to ogromne wyzwanie logistyczne. Do tego dochodzi jeszcze problem z kosztowną przestrzenią handlową, której zawsze brakuje, by w pełni zademonstrować portfolio oferowanych produktów bądź usług. W efekcie powstaje więc pytanie, czy obecnie dostępna jest alternatywna, która znacznie uatrakcyjni przekaz, jednocześnie nie rujnując budżetu sklepu.

Rozwiązaniem, które oferuje możliwość angażowania uwagi kupujących przy zachowaniu niewielkiej przestrzeni, są interaktywne showroomy. Pozwalają one stworzyć efektowną prezentację produktów, z wyeksponowanymi kluczowymi elementami oferty. Takie interaktywne sklepy XXI wieku z asystą wykwalifikowanego personelu dostarczają klientom informacji w sposób prosty, skuteczny i angażujący. Z pewnością brak klaustrofobicznego poczucia zagracenia ułatwi naprowadzenie klienta na właściwy produkt, jednocześnie dając możliwość sprzedawcy na szybkie zaprezentowanie całego portfolio produktów, i to w znacznie w szerszym kontekście.

Zasady dobrego showroomu

Wszystko oczywiście zależy od branży oraz oferowanych produktów. Podstawową zasadą dobrego showroomu jest jednak konieczność prezentacji kolekcji na ekranach o określonych parametrach, czyli takich, które charakteryzować się będą świetną jakością oraz odpowiednio dużymi przekątnymi matrycy. W przypadku biżuterii z powodzeniem można ją pokazywać na ekranach 10-15’’, z kolei nieco większe obiekty takie jak meble czy samochód wymagać będą dużo większych konstrukcji. Co więcej, szczególnie w przypadku nasłonecznionych pomieszczeń warto pamiętać o powłoce antyrefleksyjnej, która skutecznie zapobiega odbijaniu się światła. Niemałe znaczenie ma również wzornictwo samego ekranu – pokryty od frontu gładką taflą szkła wygląda atrakcyjniej i może pomóc w budowaniu prestiżowego wizerunku sklepu.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

By multimedialne materiały wyglądały atrakcyjnie, ekrany muszą oferować jasny obraz o dużych kontrastach oraz świetną reprodukcję kolorów z żywymi barwami i głębokimi czerniami. Nie bez znaczenia są także szerokie kąty widzenia. W trakcie wyboru odpowiednich urządzeń należy zwrócić również uwagę na ich trwałość – ekrany dotykowe powinny być pokryte hartowanym szkłem, co w efekcie chronić je będzie przed ewentualnymi zarysowaniami oraz uszkodzeniami. Co więcej, bardzo istotnym parametrem jest także długość pracy urządzenia, która powinna wynosić minimum 12 godzin. Oczywiście dostępne są już konstrukcje, które potrafią wyświetlać materiały w trybie 24/7.

Daj się zauważyć

Klienci, którym najbardziej zależy na widoczności ich treści reklamowych, powinni się zainteresować monitorami 4K w rozmiarach od 40” aż do 90”. Jednym z producentów, który oferuje takie rozwiązania, jest japońska firma iiyama (np. seria 40 oraz 50). Na rynku dostępne są również ekrany specjalnie przystosowane do pracy w trudnych warunkach ciągłej ekspozycji na promienie słoneczne. Dzięki matrycy IPS M+LED oferującej jasność na poziomie do 3000cd/m2 oraz czujnikowi, który automatycznie dostosowuje podświetlenie ekranu do panujących warunków świetlnych, modele typu high-brightness idealnie nadają się do montażu w nasłonecznionych miejscach takich jak witryny sklepowe bez obawy o jakość wyświetlanych materiałów. Jeśli zaś zależy nam na łatwym zarządzaniu treściami, warto zwrócić uwagę na monitory z dedykowanymi aplikacji jak na przykład iiSignage, która umożliwia tworzenie reklam i zarządzanie nimi z poziomu komputera PC podłączonego do tej samej sieci.

Digital Signage – czy naprawdę warto?

Zdaniem specjalistów oraz analityków z branży handlu detalicznego format showroomu nie jest odległą przyszłością a raczej teraźniejszością. Redefinicja sklepu stacjonarnego pozwala klientom na podejmowanie jeszcze bardziej świadomych decyzji zakupowych. Z kolei dla przedsiębiorców korzystanie z rozwiązań Digital Signage oznacza możliwość zaprezentowania całego portfolio produktów w bardzo atrakcyjny sposób przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów związanych z ekspozycją oraz utrzymaniem kosztownej przestrzeni sklepowej.

Źródło: iiyama

www.iiyama.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764