logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Traffic Design: Zakończenie Biennale Sztuki Miejskiej

   21.09.2018, przeczytano 2464 razy
ilustracja

W przestrzeni miejskiej Gdyni pojawiło się 7 nowych realizacji artystycznych wykonanych w różnych technikach. W trakcie Biennale odbywały się wydarzenia okołofestiwalowe, podczas których omawiane były tematy związane z estetyką przestrzeni publicznej. Ważnym aspektem były działania edukacyjne prowadzone w formie warsztatów skierowanych do różnych grup odbiorców, między innymi do architektów i do dzieci. Stowarzyszenie Traffic Design kontynuuje swoje działania. Wkrótce premierę będzie miała kolejna odsłona re:designu szyldów na warszawskiej Pradze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/traffic-design%3A-zakonczenie-biennale-sztuki-miejskiej,379421,artykul.html

Program odpowiedzią na potrzeby mieszkańców

Tworząc program Biennale Traffic Design staraliśmy się przeanalizować potrzeby mieszkańców, które zostały wskazane w badaniu przeprowadzonym na nasze zlecenie w ubiegłym roku. Odpowiadając na wspomniane przez respondentów problemy, odmalowaliśmy jeden z pastelowych budynków w centrum miasta („modernizacja fasadowa” proj. Jacek Rudzki), zaś ulice Zgoda i Mściwoja oświetlają po zmroku zaprojektowane przez Jacka Wielebskiego lampy z elementami informacyjnymi takimi jak nazwa ulicy i numer budynku - Monika Domańska, Stowarzyszenie Traffic Design

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W przestrzeni miasta pojawiło się kilka nowych realizacji artystycznych wykonanych w niecodziennych technikach. Luksferowy łącznik między budynkami nad ulicą Żeromskiego zdobią litery zaprojektowane przez Threedotstype i zrealizowane w technologii jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów Oskara Zięty, układające się w naszpikowane polskimi znakami diakrytycznymi zdanie „Zażółć gęślą jaźń”.

ilustracjastrzałka

Modernistyczny detal architektoniczny inspiracją twórców Biennale

Elementem przewodnim, od którego wychodziła kuratorska idea festiwalu była ubiegłoroczna wystawa „Dowody zbrodni” zbierająca przykłady modernistycznego detalu architektonicznego z różnych miast Polski. Reinterpretacją popularnych w latach powojennych technik zdobienia, takich jak rzeźba architektoniczna czy sgraffito są dwie tegoroczne realizacje „modernizacja kreślona” kojarzonego ze sceną street artową artysty Seikona oraz „modernizacja rzeźbiona” zaprojektowana przez warszawskie studio graficzne UVMW i wykonana z użyciem gresu Paradyż Ceramika.

ilustracjastrzałka

Ceramika Paradyż w swojej działalności dużo miejsca poświęca aktywnościom na rzecz kultury i sztuki. Współpraca z Traffic Design oraz UVMW i stworzenie wspólnej instalacji pokazuje, że chętnie wspieramy projekty artystyczne bliskie DNA naszej firmy, a takim jest bez wątpienia powstała płaskorzeźba w Gdyni. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym i rzemieślniczej pracy mogliśmy zrealizować koncepcję projektantów i stworzyć instalację, która doskonale wpisuje się w charakter tego miasta, a elewacji budynku nadaje zupełnie nowego, unikalnego wyglądu. Zrealizowany projekt potwierdza, że współpraca firm produkcyjnych, stowarzyszeń i projektantów jest nie tylko efektywna, ale również przynosi piękne, artystyczne rezultaty. - Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Realizacjom artystycznym towarzyszyły wydarzenia okołofestiwalowe takie jak „show and tell” z udziałem miejskich aktywistów z różnych stron Polski oraz debata „Ocieplanie wizerunku”, podczas której dyskutowano problem estetyki powojennych osiedli mieszkaniowych. Ważnym aspektem działalności Traffic Design staje się również edukacja artystyczna i kulturalna, dlatego podczas Biennale zorganizowane zostały trzy warsztaty skierowane do różnych grup odbiorców: młodych architektów, pasjonatów miejskiej fotografii oraz do dzieci.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nie zabrakło również niezwykle ważnego aspektu życia w mieście – rozrywki. W ciągu tygodnia odbyły się dwa pokazy filmowe w nietypowych lokalizacjach, a odsłonięciu nowej identyfikacji wizualnej Baru Mlecznego „Słoneczny” towarzyszyło menu degustacyjne. Jedną z realizacji – kratki wentylacyjne można wciąż oglądać uczestnicząc w grze miejskiej z nagrodami.

ilustracjastrzałka

Stowarzyszenie Traffic Design wkrótce wraca na ulice Gdyni z nowym projektem estetyzacyjnym realizowanym przy ulicy Abrahama (we współpracy z Centrum Designu Gdynia). Kontynuację mają również projekty szyldowe realizowane w Warszawie w ramach akcji rewitalizacyjnej Na_prawa Warszawa oraz ogólnopolski program :DobryZnak, którego sponsorem jest MasterCard. 

Źródło: Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764