logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Traffic Design 2022: Pierwsze realizacje Biennale gotowe

   03.10.2022, przeczytano 544 razy
strzałkistrzałka
Traffic Design 2022: Pierwsze realizacje Biennale gotowe ZOBACZ ILUSTRACJE

Zakończyła się część biennale związana z wydarzeniami takimi jak spotkania, warsztaty, pokazy filmowe. Na mieście można już oglądać dwie pierwsze realizacje, a w siedzibie Traffic Design wystawę prezentującą wszystkie tegoroczne obiekty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/traffic-design-2022%3A-pierwsze-realizacje-biennale-gotowe,397445,artykul.html

Pierwszą instalacją, którą można zobaczyć w przestrzeni publicznej jest „Comb” zaprojektowany i wykonany przez The New Raw — kolektyw z Rotterdamu. „Comb” ma formę płaskorzeźby, elementy mocowane do ściany zostały wyprodukowane i przetransportowane z warsztatu TNR w Holandii. Do wykonania abstrakcyjnych figur został wykorzystany plastik z wyłowionych z morza lin cumowniczych i sieci.

Na co dzień The New Raw zajmuje się projektowaniem i tworzeniem elementów użytkowych w obiegu cyrkularnym. Są to między innymi siedziska, plażowe przebieralnie i inne meble miejskie. O swojej pracy Panos Sakkas i Foteini Setaki opowiedzieli podczas spotkania, które odbyło się w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design w Gdyni. Swoją perspektywą na pracę z przetworzonym plastikiem podzieliła się także Dorota Balewicz z polskiej grupy Boomplastic.

Kolejna realizacja to również efekt współpracy polsko-holenderskiej. Liczący około 50 metrów mural Studio Thonik znajduje się w industrialnej przestrzeni gdyńskiego portu przy ulicy Kadłubowców.

 – Rozpoczynając współpracę z holenderskim studiem, chcieliśmy, aby projekt nawiązywał do stoczniowej historii miasta. Ucieszyła nas propozycja, aby zamiast nazw statków czy ulic, potraktować zadanie w sposób niebezpośredni: nawiązaniem do piosenki Nicka Cave’a „The ship song”, która tytułowy statek traktuje w sposób całkowicie metaforyczny – mówi Monika Domańska z Traffic Design.

Zastosowany tutaj krój pisma o nazwie Fernhout, autorstwa Thonik, entuzjastki i entuzjaści liternictwa mogą kojarzyć m.in. z identyfikacji wizualnej Dutch Design Week, za którą odpowiadało właśnie studio Thonik. Sam krój jest oparty o projekt plakatu typograficznego z 1963 roku, kiedy to Wim Crouwel stworzył grafiki na wystawę holenderskiego malarza Edgara Fernhouta.

W realizacji są już następne projekty Biennale: mural szwajcarskiego studia Feixen, rzeźby międzygatunkowe Olii Hordiienko, ekomural Blanki Byrwy oraz instalację Malwiny Konopackiej i Jacka Walesiaka będzie można oglądać w najbliższych tygodniach w przestrzeni Grabówka.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Traffic Design 2022 - pierwsze realizacje

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kiwi.com w zimowej kampanii Land in Beauty
Kampania inspiruje turystów m.in. z  Polski do odkrywania Mediolanu i regionu Lombardii w sezonie zimowym
Media do druku na nowej stronie API.PL!
Firma API.PL, dystrybutor produktów poligraficznych otwiera całkiem nową stronę internetową prezentującą pełną ofertę podłoży do druku. Mediadodruku.pl to zbiór podłoży o bardzo zróżnicowanych właściwościach i strukturach.
Monitory interaktywne Newline z USB-C
Zgodnie z obowiązującą dyrektywą Parlamentu Europejskiego od 2024 roku USB-C będzie jedynym portem ładowania stosowanym w przenośnych urządzeniach na terenie Unii Europejskiej. Do nowych wymogów od 2026 roku będą musieli się dostosować również producenci laptopów. Dzięki temu wszystkie urządzenia będzie można ładować jedną ładowarką. Ta standaryzacja ma na celu...
Na co dzień #KarmiąWiedzą i #KarmiąEmocjami w krakowskiej agencji marketingowej. Teraz postanowili umilić czas oczekiwania na święta wypuszczając marketingowy kalendarz adwentowy. A w nim prezenty, ciekawostki z branży i materiały premium. More Bananas rusza z bananową wersją kalendarza adwentowego.
Veovee wzmacnia client service
Do zespołu client service Veovee, butikowej agencji digitalowej, dołączyły dwie osoby - Hubert Skubij jako Senior Account Manager oraz Jolanta Kozak na stanowisku Account Manager. Oboje będą odpowiadać za prowadzenie projektów z obszaru mobile marketingu dla domów mediowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764